Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Steven's Server

Ga naar beneden 
+6
kristofb
skoebiedoe
BuDDHa
Sphinkx
Stijn
steven007
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimedo dec 23, 2010 8:49 am

Boys and girls,

Even off-topic, ik kom deze morgen buiten om naar het werk te vertrekken, tot mijn verbazing is de passagiersruit van mijn auto stuk geslagen en het columbus navigatie systeem eruit gestolen. Nu wordt mijn ruit en het navi spul wel terug geïnstalleerd maar, ik ben er eigenlijk niet goed van, ok het is een lease wagen maar toch ik vind dit heel erg. Ik kan er eigenlijk moeilijk woorden voor vinden.

Ik wou dit toch even neer schrijven.

Bedankt
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimedo dec 23, 2010 9:49 am

Auch... Altijd pijnlijk.. Bij ons op't werk zijn de laatste 3 maanden bij 4 mensen navigaties gestolen uit de wagen. De laatste was 2 weken geleden nog uit een BMW 5 serie. Héél de ingebouwde nav. werd eruit gestolen, professioneel uitgebouwd met de juiste tools zelfs...

't Is echt triest dat er mensen zijn die zich met zoiets bezighouden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimedo dec 23, 2010 10:47 am

das echt wel affraid
mag je gerust over klagen in het forumonderdeel "klaagplek"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr dec 24, 2010 4:23 pm

Iedereen zalige kerst, en goe feesten hé
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza dec 25, 2010 2:22 am

Allen , ik heb momenteel een mede8er, en soms lukt het om films perfect af te spelen maar meestal gaat dat met horten stoten, deze avond ook er waren een paar kinderen hier, we willen een filmpje spelen dan was het bitstream fout, dan had je wel beeld maar geen klank allé een beetje deftig een film kijken ging dus niet. Mischien ligt het aan mijn speler, want files naar de server en van de server copieren lukt perfect ( tot 45MB/s) voor een blu-ray is dit ruim voldoende denk ik zo, en toch gaat dat meestal niet. Vele onder jullie zijn de blijde bezitter ( hoop ik toch) van een Dune speler, hoe zit dat bij jullie ? En nu ga ik ineens met de deur in huis vallen, zouden jullie of 1 van jullie het zien zitten om eens tot hier te komen jullie Dune aan te sluiten en te proberen ? Als het dan meevalt koop ik me misschien ook zo'n Dune ding.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza dec 25, 2010 9:48 am

steven007 schreef:
Allen , ik heb momenteel een mede8er, en soms lukt het om films perfect af te spelen maar meestal gaat dat met horten stoten, deze avond ook er waren een paar kinderen hier, we willen een filmpje spelen dan was het bitstream fout, dan had je wel beeld maar geen klank allé een beetje deftig een film kijken ging dus niet. Mischien ligt het aan mijn speler, want files naar de server en van de server copieren lukt perfect ( tot 45MB/s) voor een blu-ray is dit ruim voldoende denk ik zo, en toch gaat dat meestal niet. Vele onder jullie zijn de blijde bezitter ( hoop ik toch) van een Dune speler, hoe zit dat bij jullie ? En nu ga ik ineens met de deur in huis vallen, zouden jullie of 1 van jullie het zien zitten om eens tot hier te komen jullie Dune aan te sluiten en te proberen ? Als het dan meevalt koop ik me misschien ook zo'n Dune ding.

Dat lijkt me inderdaad toch wel aan je speler te liggen dan. 45MB/s is inderdaad ruim voldoende voor BR. Ik heb zelf een AC Ryan toestel, maar ik merk soms ook wel hetzelfde, en ik kan na veel opzoekwerk alleen maar tot de conclusie komen dat het toestel zelf soms gewoon te traag is om alles deftig te kunnen verwerken.

Ik zat daarom met hetzelfde idee in m'n hoofd, om richting de Dune te gaan, maar ik zou ook graag eens een keer een 'demo' krijgen van *iemand* Smile

Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza dec 25, 2010 9:50 am

Ik wil gerust demo's geven met mijn dune, maar ik heb niet meteen zin om daarvoor 100-en km's te rijden.

Bij mij speelt alles zeer vlot af en ik haal maar een kopieersnelheid van dacht ik 20mb/sec.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza dec 25, 2010 6:31 pm

Nielvm schreef:
Ik wil gerust demo's geven met mijn dune, maar ik heb niet meteen zin om daarvoor 100-en km's te rijden.

Bij mij speelt alles zeer vlot af en ik haal maar een kopieersnelheid van dacht ik 20mb/sec.

Je hebt pm
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza dec 25, 2010 7:02 pm

ik wil ook gerust een demo geven, maar zelf mn dune verplaatsen enz, zie ik niet zitten Sad
bovendien steven, als je nog een weekje wacht, zal ik je een perfect antwoord kunnen geven
vermits ik ook een unraid server ga hebben + een dune base Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza dec 25, 2010 7:13 pm

Voor de "upgrade" naar de dune, dat gaat zeker niet voor deze week zijn. Ik zal nog even wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimezo dec 26, 2010 12:08 pm

heb jij je usb stick intern aangesloten of steekt die gewoon buiten uit...
boot hij automatisch op ermee of heb je in je bios moeten veranderen

ik veronderstel dat je de server wel eerst op een scherm moet aansluiten?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimezo dec 26, 2010 1:11 pm

steven007 schreef:
Allen , ik heb momenteel een mede8er, en soms lukt het om films perfect af te spelen maar meestal gaat dat met horten stoten, deze avond ook er waren een paar kinderen hier, we willen een filmpje spelen dan was het bitstream fout, dan had je wel beeld maar geen klank allé een beetje deftig een film kijken ging dus niet. Mischien ligt het aan mijn speler, want files naar de server en van de server copieren lukt perfect ( tot 45MB/s) voor een blu-ray is dit ruim voldoende denk ik zo, en toch gaat dat meestal niet. Vele onder jullie zijn de blijde bezitter ( hoop ik toch) van een Dune speler, hoe zit dat bij jullie ? En nu ga ik ineens met de deur in huis vallen, zouden jullie of 1 van jullie het zien zitten om eens tot hier te komen jullie Dune aan te sluiten en te proberen ? Als het dan meevalt koop ik me misschien ook zo'n Dune ding.

Ik zie dat je in Boom woont, ik woon vlakbij in Reet.
Kan dus wel eens afkomen ofzo moest dat nodig zijn. Laat maar iets weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr dec 31, 2010 8:41 am

steven007 schreef:
Allen , ik heb momenteel een mede8er, en soms lukt het om films perfect af te spelen maar meestal gaat dat met horten stoten, deze avond ook er waren een paar kinderen hier, we willen een filmpje spelen dan was het bitstream fout, dan had je wel beeld maar geen klank allé een beetje deftig een film kijken ging dus niet. Mischien ligt het aan mijn speler, want files naar de server en van de server copieren lukt perfect ( tot 45MB/s) voor een blu-ray is dit ruim voldoende denk ik zo, en toch gaat dat meestal niet. Vele onder jullie zijn de blijde bezitter ( hoop ik toch) van een Dune speler, hoe zit dat bij jullie ? En nu ga ik ineens met de deur in huis vallen, zouden jullie of 1 van jullie het zien zitten om eens tot hier te komen jullie Dune aan te sluiten en te proberen ? Als het dan meevalt koop ik me misschien ook zo'n Dune ding.

ik ben mn bestanden aan het overzetten aan haal maar 11 MB/s !
ik heb met mn dune ook rechtstreeks gestreamt vanaf mijn pc, en dit ging perfect...
jij zit dus achter een gigabit netwerk, goh moet er dringend ook werk van maken..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr dec 31, 2010 9:23 am

Stijn schreef:
steven007 schreef:
Allen , ik heb momenteel een mede8er, en soms lukt het om films perfect af te spelen maar meestal gaat dat met horten stoten, deze avond ook er waren een paar kinderen hier, we willen een filmpje spelen dan was het bitstream fout, dan had je wel beeld maar geen klank allé een beetje deftig een film kijken ging dus niet. Mischien ligt het aan mijn speler, want files naar de server en van de server copieren lukt perfect ( tot 45MB/s) voor een blu-ray is dit ruim voldoende denk ik zo, en toch gaat dat meestal niet. Vele onder jullie zijn de blijde bezitter ( hoop ik toch) van een Dune speler, hoe zit dat bij jullie ? En nu ga ik ineens met de deur in huis vallen, zouden jullie of 1 van jullie het zien zitten om eens tot hier te komen jullie Dune aan te sluiten en te proberen ? Als het dan meevalt koop ik me misschien ook zo'n Dune ding.

ik ben mn bestanden aan het overzetten aan haal maar 11 MB/s !
ik heb met mn dune ook rechtstreeks gestreamt vanaf mijn pc, en dit ging perfect...
jij zit dus achter een gigabit netwerk, goh moet er dringend ook werk van maken..


Ben ondertussen bij Steven langs geweest met de Dune.
Ook de Dune ging na 6 minuten beginnen hikken op Avatar Extended Edition...met "bufferfouten" op het statistics scherm.
Steven gebruikt SMB (CIFS) fileshare naar z'n server en een read-test gaf aan dat hij dik 8MBytes/sec haalde.

Toen hebben we NFS over UDP gebruikt, dat over z'n LAN zo'n 11MBytes doet en toen liep Avatar vlekkeloos, zelfs de zwaarste scenes met 52MBps gingen vlotjes.

Ik gebruik thuis eigenlijk enkel en alleen NFS en heb eigenlijk nooit problemen.

Hij ging z'n mediaplayer (Realtek based) eens via NFS de Avatar laten afspelen en dan evalueren of het gestotter weg is.


Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr dec 31, 2010 10:17 am

Goed nieuws, dat die scenes netjes vlot verlopen nu Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr dec 31, 2010 10:34 am

oef Smile begon me al zorgen te maken dat het aan de server zou liggen...
ik dacht dat hij zoiezo op nfs streamde... niet dus

Een goeie testscene is trouwens de bird scene uit Planet earth..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr jan 07, 2011 11:52 am

Leef jij nog? :p of zodanig in de drank gezeten met oudejaar?
vraagje, gebruik jij user shares?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr jan 07, 2011 11:49 pm

Eerst en vooral, aan iedereen, mijn beste wensen.

En ja ik leef nog, ben juist terug van Oostenrijk.

Heb met mijn Mede8er nog eens geprobeerd op NFS, het gehaper blijft, minder maar het is er nog, dus het wordt een nieuwe mediaspeler. Zeer waarschijnlijk een Dune maar de welke weet ik nog niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 08, 2011 7:46 am

hoe was het daar?
gelukkig nieuwjaar terug!

ik heb niks van haperingen met mijn dune... echt niks
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 08, 2011 11:54 pm

Stijn schreef:
hoe was het daar?

Heel goed, goed kunnen skiën, mijn hart nog eens kunnen ophalen.


Stijn schreef:
ik heb niks van haperingen met mijn dune... echt niks

Daarom wil ook een Dune.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimedi feb 01, 2011 5:15 pm

En steven ga je nu een dune aanschaffen?
Ik vind het wel raar dat jij zelfs met de dune niet vlekkeloos kan streamen met smb
Wat ik wel kan Wink
Heb jij overigens al een licentie op unraid?
Welke?
Nog geen gebruik van een cache disk?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimewo feb 02, 2011 8:28 pm

Ik heb een licentie voor unraid, die voor 20 disken met cache disk.
Die dune ga ik zeker kopen, maar niet direct.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr maa 11, 2011 10:42 am

Ik ben terug, ben wat op vakantie geweest ( een aantal keer gaan skiën, een zeer grote hobby van mij ).

Heb een vraagje, is die DUNE HD smart D1, zit daar dezelvde engine in als in een MAX.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimevr maa 11, 2011 10:54 am

Dezelfde processor
Wel midner flash memory.. maar daar merk je niks van
Voor een volledige vergelijking

smart d1: http://dune-hd.com/hd_players/current/133-dune-hd-smart-d1.html
max: http://dune-hd.com/hd_players/current/135-dune-hd-max.html
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitimema apr 18, 2011 8:57 am

Upgrade naar 8 terra, vandaag komen ze mijn nieuw schijf brengen.
Ik had de harde schijf die stuk was terug gestuurd naar Westen Digital en krijg nu een nieuwe in de plaats.
En die krijgt haar plaats in de UnRaid server Smile
Dus vanaf morgen heb ik 8 in plaats van 6 nu, kan ik weer even voort.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Steven's Server - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 7 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Steven's Server
Terug naar boven 
Pagina 7 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: