Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Welk MediaCenter koop ik het best?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 5:51 pm

Thomas Gabriel schreef:

2)VLC speelt alles

Al eens met Plex gespeeld ?

En trouwens groot gelijk, laptopje eraan filmpje kijken en dan terug ontkoppelen en kan je verder
werken op je Macbook, dat gaat met een mediaspeler niet lukken Very Happy

Wel 2 kabels nodig hé Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Thomas Gabriel

Thomas Gabriel


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Schoten

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 6:20 pm

Nog nooit met Plex gespeeld, is dit beter?

Ik had een kabeltje besteld maar nu blijkt dat deze niet in mijn Macbook past...
Terug naar boven Ga naar beneden
Thomas Gabriel

Thomas Gabriel


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Schoten

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 6:51 pm

Plex is inderdaad zeer handig. In 2011 brengt LG een serie blu-ray spelers uit die connectiviteit heeft met plex. De films op mijn macbook pro kan ik dan zien op mijn tv, via mijn blu-ray speler. Misschien is dat een veel beter alternatief Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 6:55 pm

VLC is alleen een speler. Plex is meer een schil rond je verzameling films, tv-shows, muziek en foto's.

Nog een voordeel van Plex, het werkt perfect samen met iTunes.

Welke MacBook Pro heb je precies ? Je gaat ook nog een optische kabel nodig hebben, via de DVI/MiniDisplay/... poort wordt geen geluid doorgegeven.
Tja Apple heeft er een handje van weg de laatste tijd om, om de haverklap de videoaansluiting
te veranderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Thomas Gabriel

Thomas Gabriel


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Schoten

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 7:00 pm

Ik heb de laatste nieuwe. 2,53Ghz...
Terug naar boven Ga naar beneden
Thomas Gabriel

Thomas Gabriel


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Schoten

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 7:32 pm

StefaanD schreef:
VLC is alleen een speler. Plex is meer een schil rond je verzameling films, tv-shows, muziek en foto's.

Nog een voordeel van Plex, het werkt perfect samen met iTunes.

Welke MacBook Pro heb je precies ? Je gaat ook nog een optische kabel nodig hebben, via de DVI/MiniDisplay/... poort wordt geen geluid doorgegeven.
Tja Apple heeft er een handje van weg de laatste tijd om, om de haverklap de videoaansluiting
te veranderen.
Hoe orden ik mijn films zoals in een moviejukebox? Ik zie gewoon mijn films staan zonder enige info...
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema dec 13, 2010 9:00 pm

En heb je nu al een correct verloopstukje naar HDMI ? Eén voordeel aan jou model is dat je
geen aparte optische audiokabel meer nodig hebt, de Mini Displayport geeft ook geluid door.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 19, 2010 10:11 am

en lukt het?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema jan 17, 2011 10:34 am

Als ik een DVD film als ISO bestand rip (DVDDecrypter), kunnen de meeste media spelers deze dan afspelen net alsof ik de DVD in een speler plaats? Worden alle menu's dan ook getoond, keuze van taal en subtitle track ?

Verder zie ik verschillende programma's die mooi coverart genereren met beschijving van de film enzo, waarom is er een verschil tussen de verschillende media spelers? Is het niet voldoende om bv. in de map van een film een bestand te plaatsten (bv. about.jpg) en dat de media speler dit dan oppikt ? Waarom per media speler andere tools?



Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema jan 17, 2011 11:50 am

Cuball schreef:
Als ik een DVD film als ISO bestand rip (DVDDecrypter), kunnen de meeste media spelers deze dan afspelen net alsof ik de DVD in een speler plaats? Worden alle menu's dan ook getoond, keuze van taal en subtitle track ?

Verder zie ik verschillende programma's die mooi coverart genereren met beschijving van de film enzo, waarom is er een verschil tussen de verschillende media spelers? Is het niet voldoende om bv. in de map van een film een bestand te plaatsten (bv. about.jpg) en dat de media speler dit dan oppikt ? Waarom per media speler andere tools?




Iso bestanden kunnen afspelen lukt bij de meeste spelers wel, let wel op dat deze dan nog altijd de iso moeten on the fly uitpakken..
menus afspelen van dvds, lukt ook bij de meeste, bluray menus is beperkte (bv dune kan dit, mede8er niet)
taal en subtitle kunnen alle mediaspelers

Ivm programmas is het inderdaad zo dat elke soort mediaspeler zijn eigen manier van werken heeft
wil je zoveel mogelijk keuze moet je naar een dune of popcorn gaan

1 tool voor alle spelers is er helaas nog niet
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema jan 17, 2011 12:39 pm

Stijn schreef:


Iso bestanden kunnen afspelen lukt bij de meeste spelers wel, let wel op dat deze dan nog altijd de iso moeten on the fly uitpakken..
menus afspelen van dvds, lukt ook bij de meeste, bluray menus is beperkte (bv dune kan dit, mede8er niet)
taal en subtitle kunnen alle mediaspelers


Ben jij van plan om je DVD collectie om te zetten? En hoe zou jij dat doen? Via ISO of puur de .VOB bestanden ?

Citaat :

Ivm programmas is het inderdaad zo dat elke soort mediaspeler zijn eigen manier van werken heeft
wil je zoveel mogelijk keuze moet je naar een dune of popcorn gaan

1 tool voor alle spelers is er helaas nog niet

Wat is er dan zo specifiek aan elke speler? Maken die toepassingen niet allemaal gewoon een fotoke waarop alle info van de film staat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitimema jan 17, 2011 12:46 pm

Cuball schreef:
Stijn schreef:


Iso bestanden kunnen afspelen lukt bij de meeste spelers wel, let wel op dat deze dan nog altijd de iso moeten on the fly uitpakken..
menus afspelen van dvds, lukt ook bij de meeste, bluray menus is beperkte (bv dune kan dit, mede8er niet)
taal en subtitle kunnen alle mediaspelers


Ben jij van plan om je DVD collectie om te zetten? En hoe zou jij dat doen? Via ISO of puur de .VOB bestanden ?

Citaat :

Ivm programmas is het inderdaad zo dat elke soort mediaspeler zijn eigen manier van werken heeft
wil je zoveel mogelijk keuze moet je naar een dune of popcorn gaan

1 tool voor alle spelers is er helaas nog niet

Wat is er dan zo specifiek aan elke speler? Maken die toepassingen niet allemaal gewoon een fotoke waarop alle info van de film staat?

Ik heb al mijn dvds geript ja Smile en verkocht
staan nu allemaal mooi op mn unraid, scheelt een hoop in plaats, en in gemak Wink
alles omgezet zonder menu wel (kan je kiezen he met of zonder, ik gebruik wel dvdfab 8, gewoon dvd formaat, dus video en audio_ts mappen, geen isos)

Elke speler heeft zijn eigen manier van werken, de ene moet een about.jpg file hebben de andere een andere
de ene kan icon browsing doen,de andere niet
enz
die toepassingen maken inderdaad gewoon fotos aan, maar bv yadis is ook beetje interactief vermits je yadis kan laten zoeken op genre enz, bij de mede8er moet je dit allemaal manueel instellen (kan ook geen yadis files aan)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best?   Welk MediaCenter koop ik het best? - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welk MediaCenter koop ik het best?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welk merk mediaspeler hebben jullie?
» Te koop: SVS PB12+
» Nog enkele dingen te koop :
» Te koop Marantz UD8004
» Te koop: kabels: USB, VGA, HDMI-DVI, DVI, Firewire

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Mediaspelers en Media Centers-
Ga naar: