Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Cuball's Server

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimedi jan 11, 2011 7:10 pm

aah wist ik niet, hopelijk is er niets verkeerd met de zending :-)

Heb al andere verhalen ook gehoord van redcoon ook hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 12, 2011 12:00 pm

Cuball schreef:
ondertussen een extra harde schijf gekocht (dezelfde WD van 2TB)...

Op amazon.de dan nog wel :-) 89 euro (gratis verzending) is nog niet zo slecht van prijs...


in de wiki van unRAID staat dat je jumpertjes moet verzetten ofzo? op wat moet je ze instellen ?
aha goeie tip! thx, das mooi
ja , gewoon direct na uitverpakken op jumper 7-8 zetten (meest naar het midden toe!)
dus niet eerst formatten of preclearen

gewoon,
-uitpakken
-jumper plaatsen
-in je case installeren
-preclearen
-als het goed is, in je unraid array toevoegen
-formatteren
- klaar Smile

goeie tip nog: schrijf je serial numbers van je hdds op, moet je achterna niet twijfelen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 12:19 pm

al toegekomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 12:27 pm

de HD van amazon is al geleverd, de bestelling van Azerty laat nog op zich wachten. Als ik kijk op de website wachten ze nog op 1 product. Eenmaal dit toegekomen, zullen ze het wel snel opsturen denk ik. (betaling is ook reeds toegekomen)

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 12:29 pm

jij riekt da zeker?
:p
wat moet nog binnenkomen dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 12:31 pm

Stijn schreef:
jij riekt da zeker?
:p
wat moet nog binnenkomen dan?

de case, je kan dat volgen op hun website ééé :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 12:42 pm

met je riekt da, bedoelde ik dat ik nog maar pas gepost had, hoe het zat, en ik al direct antwoord kreeg
dat je dat kan volgen op de site da weet ik Wink, heb er de mijne ook besteld he Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 12:45 pm

Stijn schreef:
met je riekt da, bedoelde ik dat ik nog maar pas gepost had, hoe het zat, en ik al direct antwoord kreeg
dat je dat kan volgen op de site da weet ik Wink, heb er de mijne ook besteld he Wink

jajaj m'n mail riekt da :-)

webmail stond juist open (nu trouwens ook nog), daardoor kan ik snel antwoorden :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 14, 2011 1:01 pm

vandaar Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 20, 2011 10:52 am

Nog niks?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 20, 2011 10:56 am

juist aangekomen bij m'n ouders :-)

ga er dan straks om... maar heb wel nog geen jumperkes liggen, zal eens moeten kijken of ik er nog heb zitten op enkele oude drivers...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 20, 2011 11:11 am

ik heb er nog een hoop liggen
of anders gewoon in een pc zaak vragen, die hebben da liggen, ik heb zo ook een zakje gratis meegekregen...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 20, 2011 3:22 pm

Ik ben echt benieuwd wat je van unraid vindt Smile
vergeet geen fotos te nemen Smile en vooral serienummers op te schrijven van je hdd voordat je ze erin ploft Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 21, 2011 7:29 am

Heb gisteren alles in elkaar gestoken maar geen tijd meer gehad om op te starten...

serienummers van de hd heb ik genoteerd... voor de rest niet echt iets anders :-)

goh ja foto's... zal er keer paar nemen als hij klaar is !

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 21, 2011 12:06 pm

Smile
vergeet ook niet eerst te preclearen voor je ze aan je array toevoegt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 21, 2011 12:53 pm

ja 2x 2TB schijnt dat toch bijna 24u duurt ?

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 21, 2011 1:13 pm

Klopt Smile en direct jumpers plaatsen voor je iets doet
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 21, 2011 1:20 pm

jumpers zijn al geïnstalleerd :-)

case is wel in orde, enkel heb ik gemerkt dat er bovenaan een opening is (grootte van een diskette station) maar daar is geen blind plaatje voorzien Sad wel jammer...

verschoten van de voeding, echt wel degelijk materiaal vind ik...


Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 21, 2011 8:25 pm

huh? gewoon een gat dan? kan toch niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 26, 2011 7:46 am

Heb ondertussen mijn draagbare hd uit elkaar gehaald en in m'n unraid geplaast.

verrassing was dat het een samsung f2 (green) drive was ook SATA.

dus nu is m'n configuratie als volgt

1x 2TB WD EARS als pariteit (green disk)
1x 2TB WD EARS als data (green disk)
1x 1.5 TB Samsung F2 als data (green disk)

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 26, 2011 2:38 pm

oh! das een aangename verrassing!
heb je fotos Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 29, 2011 12:26 pm

ziezo, vanaf nu sluit de server automatisch om 23u af en heb ik een icoontje toegevoegd op de verschillende computers om de server op te starten (via WOL)

werkt perfect :-)

Heb trouwens ook eens een energie meter aan m'n server gekoppeld, als hij druk bezig is (3 schijven actief, en schrijven) dan komt ik op z'n 65-70 Watt verbruik.

Als de server idle draait (alle schijven uit) dan verbruikt hij zo'n 45-47 Watt...

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 30, 2011 11:55 am

Cuball schreef:
ziezo, vanaf nu sluit de server automatisch om 23u af en heb ik een icoontje toegevoegd op de verschillende computers om de server op te starten (via WOL)

werkt perfect :-)

Heb trouwens ook eens een energie meter aan m'n server gekoppeld, als hij druk bezig is (3 schijven actief, en schrijven) dan komt ik op z'n 65-70 Watt verbruik.

Als de server idle draait (alle schijven uit) dan verbruikt hij zo'n 45-47 Watt...

Hoe? Dus als hij compleet uitstaat (of standby?) kun je met icoontje via netwerk server opstarten? Eventueel ook vanaf de dune?
Is dat nu veel qua verbruik?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 30, 2011 12:43 pm

Stijn schreef:
Cuball schreef:
ziezo, vanaf nu sluit de server automatisch om 23u af en heb ik een icoontje toegevoegd op de verschillende computers om de server op te starten (via WOL)

werkt perfect :-)

Heb trouwens ook eens een energie meter aan m'n server gekoppeld, als hij druk bezig is (3 schijven actief, en schrijven) dan komt ik op z'n 65-70 Watt verbruik.

Als de server idle draait (alle schijven uit) dan verbruikt hij zo'n 45-47 Watt...

Hoe? Dus als hij compleet uitstaat (of standby?) kun je met icoontje via netwerk server opstarten? Eventueel ook vanaf de dune?
Is dat nu veel qua verbruik?

Kompleet uit ja (via /sbin/powerdown)

Vanaf de dune zal niet werken, script maakt gebruik van een windows toepassing om een speciaal pakketje te sturen zodat de server aangaat.

Ik weet of je op de dune zelf programma's kunt installeren enzo ?

Server uitdoen ga ik nog proberen aan de praat te krijgen door eenvoudigweg een bepaalde URL op te roepen... maar moet er nog eens voor kijken.

Qua verbruikt valt nog mee +- 55 Watt (gemid. standby en actief) 24/7 aan 18cent per kWh = 86 EUR / jaar
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 30, 2011 12:55 pm

Cuball schreef:
Stijn schreef:
Cuball schreef:
ziezo, vanaf nu sluit de server automatisch om 23u af en heb ik een icoontje toegevoegd op de verschillende computers om de server op te starten (via WOL)

werkt perfect :-)

Heb trouwens ook eens een energie meter aan m'n server gekoppeld, als hij druk bezig is (3 schijven actief, en schrijven) dan komt ik op z'n 65-70 Watt verbruik.

Als de server idle draait (alle schijven uit) dan verbruikt hij zo'n 45-47 Watt...

Hoe? Dus als hij compleet uitstaat (of standby?) kun je met icoontje via netwerk server opstarten? Eventueel ook vanaf de dune?
Is dat nu veel qua verbruik?

Kompleet uit ja (via /sbin/powerdown)

Vanaf de dune zal niet werken, script maakt gebruik van een windows toepassing om een speciaal pakketje te sturen zodat de server aangaat.

Ik weet of je op de dune zelf programma's kunt installeren enzo ?

Server uitdoen ga ik nog proberen aan de praat te krijgen door eenvoudigweg een bepaalde URL op te roepen... maar moet er nog eens voor kijken.

Qua verbruikt valt nog mee +- 55 Watt (gemid. standby en actief) 24/7 aan 18cent per kWh = 86 EUR / jaar

Jij mag me die wake on lan dan eens uitleggen Smile
Dat valt inderdaad goed mee om de server zo een jaar te laten draaien
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Cuball's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cuball's Server   Cuball's Server - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cuball's Server
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Steven's Server
» Stijn's server
» Kristof's Server / pc
» Sphinkx's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: