Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 (Android) tablets voor ht toepassingen

Ga naar beneden 
+4
xtian
jvanhambelgium
BuDDHa
Nielvm
8 plaatsers
AuteurBericht
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimevr jun 24, 2011 8:07 pm

Ik ben benieuwd of iemand al een tablet pc gebruikt voor ht doeleinden. Zelf denk ik eraan om een tablet te gaan gebruiken in combinatie met een logitech squeezebox receiver. De tablet zou dan dienen als afstandsbediening, waarop dan ook de album art etc. komt.


Zijn er hier mensen die dit al gebruiken? Of andere toepassingen met een tablet? Volgens mij zijn er heel wat leuke mogelijkheden hiermee. Ik hoor het graag Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimevr jun 24, 2011 8:58 pm

Nielvm schreef:
Ik ben benieuwd of iemand al een tablet pc gebruikt voor ht doeleinden. Zelf denk ik eraan om een tablet te gaan gebruiken in combinatie met een logitech squeezebox receiver. De tablet zou dan dienen als afstandsbediening, waarop dan ook de album art etc. komt.


Zijn er hier mensen die dit al gebruiken? Of andere toepassingen met een tablet? Volgens mij zijn er heel wat leuke mogelijkheden hiermee. Ik hoor het graag Very Happy
Ben aan het twijfelen tussen een Samsung Tablet of een Ipad 2 want die kunnen beiden mijn HT besturen( Onkyo, Dune en Samsung TV) en ik kan er squeezebox mee besturen!

Ben er nog niet uit!

Food For Thought
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimeza jun 25, 2011 7:03 am

Ik gebruik m'n Samsung Galaxy S voor besturing van Squeezebox & Dune.
Ik zie echt niet in waarom ik een tablet nodig zou hebben, toch niet om grotere cover-art te bekijken zeker, da's allemaal show en gaat prima op m'n smartphone.
Terug naar boven Ga naar beneden
xtian




Aantal berichten : 157
Registratiedatum : 16-12-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Nieuwkerke

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimeza jun 25, 2011 9:32 am

zelf gebruik ik iPad om receiver, bluray, macmini en plex te bedienen, ook iTunes kan ik
vanuit mijn luie zetel bedienen/streamen naar mijn receiver : alles werkt perfect
Mijn TV kan ik niet bedienen, tenzij ik zo'n infrarood dongle in de iPad plug ; maar dat
zie ik niet zitten. Ik kan ook schermovername doen van alle pc's in mijn thuisnetwerk

Via hun app kan ik tevens de Telenet recorder programmeren, de tv gids doorbladeren,... echt cool

Ik heb onlangs een Galaxy tab mogen testen : werkt ook heel goed, maar ik vond de look&feel
van de iPad gewoon beter. kwestie van smaak zeker? Ik ben nu eenmaal een Apple-adept Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimeza jun 25, 2011 8:02 pm

Ik kan met mijn iPad mijn Marantz en Dune bedienen. Digitale tv via Yelo. Maar dat is enkel opnemen. In de praktijk gebruik ik dat wel amper. Heb dat op mijn iPhone ook maar daar gebruik ik het dus ook niet. Mijn Harmony one is nu eenmaal gemakkelijker...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 9:40 am

@jvanham

Welke squeezebox stuur je hiermee aan en welk programma gebruik je hiervoor?
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 12:13 pm

Nielvm schreef:
@jvanham

Welke squeezebox stuur je hiermee aan en welk programma gebruik je hiervoor?

Ik heb een Duet. (als je een touch heb zie ik niet in waarom je dit nog eens "remote" wil besturen.Je dokt veel geld af voor een fancy touch-screen en dan zou via een andere tablet/phone de besturing doen ? Rolling Eyes )

Qua programma's zowel de gratische app van Logitech zelf als de betaalde Squeezebox Commander (nieuwste echt wel goed)

Voor m'n Dune gebruik ik de "Dune Control" app.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 1:29 pm

Zelf zat ik te denken aan een squeezebox receiver.

Hoe deel je de album art in? Is dit te vergelijken met zappiti of yadis, of gebeurt dit nog anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 2:04 pm

Nielvm schreef:
Zelf zat ik te denken aan een squeezebox receiver.

Hoe deel je de album art in? Is dit te vergelijken met zappiti of yadis, of gebeurt dit nog anders?

Zo dus ...

https://www.youtube.com/watch?v=s3AAwrZ1kWc
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 7:28 pm

Ik weet dat de applicatie er zo uit ziet, en dat vind ik goed zo. Heb enkel nog mijn vraagtekens hoe je album art op de applicatie krijgt. Leest hij jpegs uit folders of haalt hij die info uit een centrale databank?...
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 7:52 pm

Nielvm schreef:
Ik weet dat de applicatie er zo uit ziet, en dat vind ik goed zo. Heb enkel nog mijn vraagtekens hoe je album art op de applicatie krijgt. Leest hij jpegs uit folders of haalt hij die info uit een centrale databank?...

Ah, de cover-art zelf staat niet echt in een databank dacht ik maar in een cache-folder in /var/lib/squeezeboxserver/cache/Artwork met daarin een hele efficiente "lookup" structuur met hashed id's.
Zo kan het dus razendsnel in de HTML pages (want daaruit bestaat de hele interface) voorzien worden.

Als de "scanner" loopt zoekt hij de folders af en analyseert hij de files op zoek naar tags & artwork en zou bouw je de hele rimram op ... dat gaat dan in een MySQL DB'ke.


Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 7:57 pm

Dan moet je je muziek wrs wel op een geordende manier sorteren en benoemen zeker? Gaat het scannen vlot? Vindt hij veel?

Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jun 26, 2011 8:10 pm

Nielvm schreef:
Dan moet je je muziek wrs wel op een geordende manier sorteren en benoemen zeker? Gaat het scannen vlot? Vindt hij veel?


Het (goed) taggen van een collectie is wel een werkje van lange adem ja als je het deftig wil doen.Alle tag zijn officieel vastgelegd en daar zoekt hij achter.
Dus hoe correcter de tags, des te minder rommel in de database.
Als je eigen CD's gaat rippen worden de tags + coverart automatisch van Internet gehaald

Het scannen gaat zo snel de machine toelaat. Op m'n vorig nas (ReadyNAS Duo een lang werkje omdat het nu eenmaal CPU intensief is) op m'n huidige NAS (Core2Duo aan 3GHz vliegt dat vooruit als een trein...)
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimema jun 27, 2011 4:21 am

Ok, thanks voor de info Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimedi jul 05, 2011 10:58 am

Vriend van me heeft zo'n tablet via ibood gekocht, net gezien, ziet er wel leuk uit :p
het kriebelt hier ook Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimezo jul 10, 2011 9:51 am

Uit de reacties begrijp 'k dat jullie allemaal aparte apps gebruiken om de toestellen te bedienen ?

OK dan kan je misschien al die AB's aan de kant gooien, maar om bijvoorbeeld een BD te bekijken moet je toch minstens 2 toestellen gaan bedienen.

Dan ben 'k toch nog altijd héél blij met mijn Pronto Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
crovax




Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 11-08-11

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimema aug 15, 2011 8:02 pm

Ik heb een Asus Transformer & LG optimus 2x

Als mijn homecinema opgesteld is zal ik eens kijken welke apps deftig werken... Lg heeft er al en Onkyo ook,dus ben benieuwd Smile
En anders zelf ff een app schrijven,kan niet zo moeilijk zijn Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitimedi aug 16, 2011 9:07 am

Bedienen doe ik ook nog steeds met mn harmony..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





(Android) tablets voor ht toepassingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: (Android) tablets voor ht toepassingen   (Android) tablets voor ht toepassingen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
(Android) tablets voor ht toepassingen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Forum aangepast voor tablets?
» Mede8erRemote app voor Android phone
» Dune Media Controller voor je android
» Betalen voor service of gaan we voor de geodkoop?
» Tomtec tablets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Andere-
Ga naar: