Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Pioneer setje

Ga naar beneden 
+4
skoebiedoe
djaxx
Stijn
predator
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimeza jul 09, 2011 3:49 pm

Hoi

ikzelf heb een budget van ong 1500€

nu zoek ik voor dat een pioneer reciever ( met 2 kanalen vr luidsprekers ) en bijhorende boxen

iemand die mij iets kan aanraden? want er is zoveel keus dat je opt einde er helemaal niet meer aan uitkan...

de set is vooral bedoeld voor films, maar ook af en toe eens een goed setje (trance of groove) te luisteren

Mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimeza jul 09, 2011 4:11 pm

Moet dit 2.0 worden? Of toch 2.1? 5.1? 7.1? ...
Is 2de hands een optie?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimeza jul 09, 2011 4:49 pm

Als je vooral voor film wil ga je natuurlijk best voor 5.1 gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimeza jul 09, 2011 5:42 pm

En moet dat persé een pioneer zijn???
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimeza jul 09, 2011 5:46 pm

Specifiek kleur gewenst?

Moeten het compacte, boekplankmodellen of staanders zijn? Smile

Genoeg vragen om daarna verder te gaan Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimezo jul 10, 2011 2:44 pm

howla
zoveel reactie hadk niet zo snel verwacht :p

het moet echt pioneer zijn ja, ik ben al jaren verliefd op het merk en ook voor audio wil ik dus dit merk hebben ;-)

de kleur is liefst zwart, met 2 kanalen bedoel ik dat men vriendin bv in de keuken radio kan luisteren terwijl ik een film bekijk op 5.1 en dit geluid allemaal via de versterker komt, ik heb de kabels allemaal voorzien bij de bouw dus zou ik ze nu ook willen gebruiken :-D

2de hands is mogelijk natuurlijk maar dan toch wel liefst geen afgedankte materialen die niks ondersteunen
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimezo jul 10, 2011 3:47 pm

Ik weet niet of dit bij de pio's er ook tussen zit, bij mijn denon heb ik 2 zones om tussen te schakelen. Dus bv keuken en living. Zal daar normaal ook wel in bestaan dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimezo jul 10, 2011 4:37 pm

Dus als ik u goed begrijp wil je voor € 1500 een reciever met multizone mogelijkheden 7 speakers (4+center voor de film en 2 voor in de keuken) en een sub?
Speakers moeten die ook van pioneer zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:05 am

zeker mogelijk mijn pioneer vsx 919 heeft ook 2 zones...
die heb ik in de tijd gekocht voor 400 euro
de opvolger is reeds op de markt en zal je ook voor zo'n prijs vinden...
graag nog het aantal speakers + eventuele sub die je wilt?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:07 am

de sub en speaker benk een dikke noob in dus goede merken ofzo weetk totaal niet ^^

het mogen niet al te grote boxen zijn en het zouden er toch zowiezo 5 moeten zijn ( de andere boxen kunnen dan nog later aangekocht worden voor in de andere kamers )

van subwoofer hebk totaal geen id... ik ken nl echt zeer weinig van het "audio" wereldje, daarmee datk hier deze vraag kom stellen ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:09 am

skoebiedoe schreef:
Dus als ik u goed begrijp wil je voor € 1500 een reciever met multizone mogelijkheden 7 speakers (4+center voor de film en 2 voor in de keuken) en een sub?
Speakers moeten die ook van pioneer zijn?

ja het mag er altijd "iets" over zijn maar hoofdzakelijk moet het bedrag toch rond de 1500€ gaan liggen ja ;s
kweet dat dit niet geweldig veel is, maar hopelijk stelt hier iemand toch een mooi setje voor waar ik mee akkoord ga ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:23 am

Kleine speakers dus...
Een sub heb je nodig voor het laag...
die je zeker zal nodig hebben bij kleine speakers
ben je van plan om op het internet te kopen? of in een plaatselijke winkel?

Een versterker kun je kijken aan de vsx-921K (heeft ook 2 zones)
Voor je speakers heb je dan nog 1000 euro

ik denk hierbij aan
focal sib 5.1
triangle galaxy 2
Kijk ook eens bij teufel, mooie setjes die ook nog goed klinken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:30 am

misschien best online? aangezien dat het budget(dat al laag ligt) beetje kan drukken volgens mij?
ergens iemand goeie sites of is google the place to be?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:39 am

Teufel kan je enkel online kopen Wink je mag ze ook gratis uitproberen de speakers, indien je ze niet goed vind, kan je gewoon terugsturen
Vriend van me heeft zo'n setje op mijn aanraden, en hij was overweldigd. en ik moet zelf zeggen dat ze ook enorm goed klinken

Hou ook ibood.be in de gaten, soms passeren er versterkers/boxen die "redelijk" zijn

Kijk ook naar Boston acoustics a25 speakers, schijnen ook goed te zijn

Verder vind je ook veel op redcoon.be

Ik zou eerst je keuze bepalen en daarna zien waar je ze het goedkoopst vind.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:40 am

Andere speakers: jamo speakers of kef eitjes (2005se of 3005se) Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 7:43 am

Focal speakers kunnen ook maar 5.1 voor 1000 euro zal je daar niet vinden denk ik? Iemand die hier kan bevestigen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 3:53 pm

bij die teufel zit meestal ook een subwoofer bij,
dan is het onnodig om er nog eentje apart te kopen zeker?
dan kank dus bv 900 euro aan boxen uitgeven en 600 euro dan aan een versterker ofzo?
zijn wel mooie boxen, maar de goedkopere vindk het mooiste lol... kent er ook iemand iets van die boxen, dus alsk er hier zet met een link, kan iemand mij dan zeggen of die degelijk spelen aan de hand van de technische informatie?
Terug naar boven Ga naar beneden
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 3:56 pm

die kef zijn wel echt lelijk btw ^^ :p
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 4:09 pm

Zet uw linkske maar en we zullen eens kijken....(maar sebiet ben ik terug gaan werken dus zal nietmeer voor vanavond zijn maar als iemand anders zijn mening eens wil geven dan....)
Terug naar boven Ga naar beneden
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 4:17 pm

http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/system-5-cinema-5.1-p2393.html

deze vind ik zeer mooi, maar dan ga ik wat over mijn budget heen, dus da moetk met het vrouwke wel bespreken :-D

is het de moeite voor die prijs, die boxen? of kan ik beter vinden voor die prijs?



*edit*
kvind deze wel mooier:
http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/system-4-cinema-5.1-p298.html
in de donkere kleur,
is deze set iets? samen met de versterker die stijn al eerder aanrade? de vsx-921K dus


nu nog een probleem,
ik heb bij mijn bouw luidspreker kabel voorzien, en bijhorende inbouwdoosjes gezet voor mijn luidspreker kabel van men boxen op in te steken, ik zie dat al die aansluitingen van teufel ronde uitgangen hebbe, bestaan hier omvormertjes ofzo voor om die zwart en rode kabel hierop aangesloten te krijgen??
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimema jul 11, 2011 6:57 pm

Zou een mooi begin zijn
Inclusief pio versterker zou je nog niet aan 1500 komen, dus dat is in orde Smile
Ik denk dat je zult versteld staan wat er daar uit komt..
Ik zeg het, die van mn vriend , ook een teufel, was de helft zo duur , en ik vond hem al overtuigend
Had ik het vroeger geweten, had ik 9/10 ook naar teufel gekeken.
Bevalt het je toch niet, stuur ze dan gewoon terug, no prob.

Zwart , rode kabel kunnen rechtstreeks in op je speakers, geen probleem
En er bestaan allerlei stekkers, maak je daar niet druk om, aansluiten zal zeker geen probleem zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimedi jul 12, 2011 9:46 am

Tja,ze zijn wel heel karig met hun technische informatie dus daar kan je niets uit halen. (net zoals Bose dus. Wink )
Enkel bij de woofer geven ze iets meer info en voor zulke kleine systemen zijn die waardes niet echt abnormaal te noemen.
Verwacht geen echte lage tonen te horen... (je zal wel bas tonen hebben maar het echte laag van het lfe kanaal mag je vergeten. Wink ) en ik denk zelfs dat je hem ver moet laten doorlopen vooralleer de sattelietjes zullen overnemen...(waar ben ik dat nog tegengekomen. Wink ) waardoor je zult horen waar de sub staat.


Je kan doen wat Stijn zegt....uit proberen en indien niet goed terug sturen....voor dat geld ziet het er niet echt slecht uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimedi jul 12, 2011 4:20 pm

die dipolen, moet ik die zo zetten als dat ze zeggen op het fototje?
want eigenlijk hebk zo geen plaats, ze zouden enkel echt Achter mij kunnen opgehangen worden links en rechts op de muur maar niet zo links en rechts waar ik zit

hier is een fototje :

http://www.teufelaudio.nl/media/k457/thumbs/1215_22405.jpg
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimedi jul 12, 2011 5:34 pm

zet die gewoon achter u links en rechts Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Chr1st0f

Chr1st0f


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 11-01-11
Woonplaats : Kasterlee

Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitimevr jul 15, 2011 5:56 pm

Ik zou zeker eerst eens gaan luisteren, want wie weet vind je het geluid van de Pioneer maar niks. Pioneer heeft namelijk een analytisch geluid, persoonlijk vind ik het maar niets.

Mijn voorkeur: 4 x Boston Acoustics A25, Boston Acoustics A225C, BK XXLS400 en versterker naar keuze, maar in de goedkopere modellen vind ik Marantz zeer goed en soms zijn er zeer leuke aanbiedingen bv. Marantz SR5005.

Mijn collega heeft een Focal Dome 5.1 en een Marantz 1501 gekocht voor +/-1500 euro, dit klink ook niet verkeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pioneer setje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pioneer setje   Pioneer setje Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pioneer setje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pioneer 919
» Pioneer 919 en ipad of samsung s3
» Tka pioneer receiver + blu-ray speler.
» Pioneer VSX-2020 of Rotel RSX 1550
» ISF calibratie voor Pioneer plasma gezocht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Koopjeshoek :: Aankoopadvies-
Ga naar: