Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Sam's server in the making

Ga naar beneden 
+4
Stijn
johan d
Sphinkx
sam
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 7:34 am

BuDDHa schreef:
sam schreef:
Stijn schreef:
Hoe bevalt unraid jou nu?

Ik ben er wel tevreden van. Het doet wat het moet doen voor mij. Het enige wat een beetje tegenvalt is de snelheid voor het kopiëren.

Ik ben onlangs op de website van Freenas toegekomen en dat zag er precies ook wel nog interessant uit. Ik zie er mij wel tegenop om, eventueel, alles opnieuw te doen.

Eigenlijk is er maar 1 reden waarom ik ooit zou overstappen naar iets anders en dat is de snelheid. Anderzijds, het is nu ook niet dat het mij enorm stoort. Als de laptop 's nachts opstaat voor SabNZB+ dan zet ik de bestanden die op de server mogen over op dat moment. Dus ja, echt veel last heb ik er niet van.

De lay-out van die beta zag er wel aangenamer uit dan die van de 4.7.

Probleem is dat er aan alle systemen iets schort waardoor het moeilijk is te beslissen wat nu uiteindelijk het juiste systeem is voor je NAS

Unraid: gemakkelijk te instaleren van een USB-stick, veel ondersteuning en addons, ideaal voor home server van het type write-once-read-many! Nadeel trage write speeds,gedeeltelijk op te vangen met een cache disk! (betalend)
Freenas Keuze uit de 0.7 (oudere versie met vele addons) en de nieuwe herschreven 8.0. Heeft oa ook ZFS maar snelheden vielen enorm tegen! (gratis)
ZFS: Keuze uit verschillende distros oa Solaris 11, Open Indiana, Nexenta,ea... snel,qua redundancy state-of-the-art, addons moet je zelf uw plan trekken! Veel mogelijkheden maar eerder voor professionele doeleinden. Redelijk beperkt in hardware keuze! (gratis)

Nu voor-en nadelen zijn veel meer dan dat alleen! Heb ze alle 3 getest, ik ben zeer tevreden over ZFS alhoewel alles nog steeds in testfase zit en hier en daar nog wat problemen moet oplossen. Maar qua snelheid zit er weinig verschil tussen Freenas (raidz-zfs, je kunt ook gewone raid-5 gebruiken,of hardware raid) en Unraid.
Dus echt overstappen van Unraid naar Freenas zou ik niet doen!

gr33tz

Is ZFS tov unraid ook niet veel duurder qua aankoop voor hardware dan bv unraid?
Mooie vergelijking trouwens !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 1:32 pm

Yo,

ZFS hoeft niet op server hardware he! Maar je moet wel rekening houden met enkele feiten zoals je netwerk nic en bepaalde chipsets!
Best eerst eens hardware forum lezen vooraleer over te stappen! Nu Unraid werkt ook niet met alle hardware!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 1:53 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

ZFS hoeft niet op server hardware he! Maar je moet wel rekening houden met enkele feiten zoals je netwerk nic en bepaalde chipsets!
Best eerst eens hardware forum lezen vooraleer over te stappen! Nu Unraid werkt ook niet met alle hardware!

Ik bedoelde als je echt snelheidwinst wilt halen tov je setup nu in unraid, je dan andere betere en snellere dus duurdere hardware zult moeten kopen

bv met ssd schijf enz enz

niet?

zoals je zegt unraid is write once read many, en dat vind ik voor een mediaserver wel heel belangrijk... het readen...
het writen is voor mij minder belangrijk
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 2:12 pm

Yo,

Niet bepaald duurdere hardware, Op het Unraid forum vragen er al enkele maanden om een deftige garbage collection voor SSD's zodat ze een SSD kunnen gebruiken ipv een gewone schijf als cache. Bij ZFS is dit reeds aanwezig en is ook bedoeld om SSD's te gebruiken...ZFS is gewoon meer up-to-date!
Indien Unraid dit zou toepassen en er effectief simultaan naar de cache en van de cache naar de schijf kan geschreven worden zou dit in ieder geval een grote snelheidswinst opleveren door het grote aantal iops van een SSD. Een deftge SSD kost nu ook niet veel meer dan een deftige cache disk van 7200rpm!
Mijn server hardware is nu wel bepaald overkill, maar ik ben van plan ook verder te kijken éénmaal alles perfect draait naar mijn goesting!
Ben van plan ESXI met virtualisering uit te testen en dan heb ik die hardware nodig! Toffe daaraan is dat ik dan in 1 server verschillende systemen in 1 kan draaien bvb bvb ZFS + uNRAID + WHS2011 bvb

gr33tz


Laatst aangepast door BuDDHa op za jan 21, 2012 3:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 2:20 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Niet bepaald duurdere hardware, Op het Unraid forum vragen er al enkele maanden om een deftige garbage collection voor SSD's zodat ze een SSD kunnen gebruiken ipv een gewone schijf als cache. Bij ZFS is dit reeds aanwezig en is ook bedoeld om SSD's te gebruiken...ZFS is gewoon meer up-to-date!
Indien Unraid dit zou toepassen en er effectief simultaan naar de cache en van de cache naar de schijf kan geschreven worden zou dit in ieder geval een grote snelheidswinst opleveren door het grote aantal iops van een SSD. Een deftge SSD kost nu ook niet veel meer dan een deftige cache disk van 7200rpm!
Mijn server hardware is nu wel bepaald overkill, maar ik ben van plan ook verder te kijken éénmaal alles perfect draait naar mijn goesting!
Ben van plan EXQI met virtualisering uit te testen en dan heb ik die hardware nodig! Toffe daaraan is dat ik dan in 1 server verschillende systemen in 1 kan draaien bvb bvb ZFS + uNRAID + WHS2011 bvb

gr33tz

ohhh dat wist ik niet, interessant Smile
Wat is die EXQI?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 3:26 pm

Oeps, foutje

Is ESXI ipv EsQi

Stupid me!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimeza jan 21, 2012 3:32 pm

BuDDHa schreef:
Oeps, foutje

Is ESXI ipv EsQi

Stupid me!

Wat is het?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema jan 23, 2012 12:47 pm

Stijn schreef:
sam schreef:
Stijn schreef:
Als je nu al sabnzb gebruikt waarom laat je unraid dit niet doen dan? hoef je niks meer over te zetten.... dit icm een cache disk

ik overweeg dit trouwens ook

Daaraan heb ik ook al zitten denken. Ik heb hier nog een hdd van 500GB uit een oude pc. Hoe zit het dan echter, wanneer je een download wil bewerken (bvb verwijderen van menu's, subs enzo)? De software daarvoor staat op mijn laptop en ik heb al gemerkt dat, wanneer ik een film (die op mijn externe hdd staat) wil bewerken en de film niet op mijn laptop staat, dat het toch af en toe fout durft te lopen (verbinding die bvb even wegvalt enzo, waardoor DVDFab een error geeft).


Hoezo verwijderen van menus enzo?
Dan download je toch gewoon de dvds ZONDER menu, staat er altijd heel goed bij "met of zonder menus, extras enz"
Niet elke film bewerk je toch?
En heb je dan toevallig toch nog ene, zet die dan eerst over naar je pc (dvd overzetten toch wel snel via unraid) , bewerk hem, en dan terugzetten


Aangezien er toch ook wel veel bijzitten die wel een menu hebben, moet ik er toch regelmatig een aantal bewerken.
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema jun 25, 2012 6:53 am

Ik heb vorige week een nieuwe hdd ontvangen. Na ontvangst een preclear gedaan en nadien de hdd geformateerd. Via mijn laptop en de Dune heb ik toegang tot de nieuwe hdd. In Yadis vind ik de films, die op de nieuwe hdd staan, ook terug.

Wanneer ik via mijn laptop op de shared folder klik, zie ik echter de films, die op de nieuwe hdd staan, niet. Via de Dune idem. Vermoedelijk dus iets fout met de share in Unraid. Maar wat? Ik kan via de laptop en de Dune de bestanden wel afspelen, wanneer ik via de verkenner naar de desbetreffende schijf/map ga maar ik zou natuurlijk liever hebben dat de inhoud van de nieuwe hdd ook op de share zichtbaar is.

Als ik inlog op mijn server en onder shares ga kijken, heb ik een share media - movies. Bij include disks, heb ik niets gezet. Volgens de handleiding van Unraid neemt hij dan alle harde schijven. Ik heb het ook al geprobeerd door disk1, disk2, disk3 in te vullen maar dit lukt ook niet.

Wanneer ik op de main van Unraid op de disks klik krijg je meer info ivm desbetreffende disk.

Wat mij wel opvalt is dat er bij mijn eerste 2 hdd er, onder MBR: unalligned, reiserfs staat (de inhoud van deze hdd's kan ik terugvinden onder mijn share). Bij mijn nieuwe hdd staat er, ipv reiserfs, unknown (de inhoud van deze hdd kan ik niet terugvinden onder mijn shares). Ligt het hieraan? Indien ja, hoe wijzig je dit? Indien het daaraan niet ligt, wat kan het dan zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema jun 25, 2012 7:15 am

Moeilijk, vraag het eens op het unraid forum?
Ik heb zoiets zelf nog niet meegemaakt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimewo aug 22, 2012 2:58 pm

Ondertussen bijna 8TB vol. De volgende stap zal een 3TB disk zijn om de parity te vervangen, zodat er 3TB disks aangekocht kunnen worden, want de case begint goed vol te geraken. In de standaard voorziene ruimte is er nog plaats voor 4 hdd.

Bestaat er een mogelijkheid om dit uit te breiden, zonder een nieuwe case te moeten kopen? Ik heb op mijn moederbord ook geen sata aansluitingen meer voor extra hdd's aan te sluiten. Dit is, vermoed ik, ook wel op te lossen. Zoja hoe? Een soort van splitter?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimewo aug 22, 2012 6:33 pm

Ja, je zoekt zoiets https://htff.actieforum.com/t690-verkocht-supermicro-aoc-sas2lp-mv8-sata-600-voor-8-hdd-s

Helaas al verkocht, ik heb er ook nog ene nodig in de toekomst en ook een 3tb parity disk Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Chr1st0f

Chr1st0f


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 11-01-11
Woonplaats : Kasterlee

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimewo aug 22, 2012 7:05 pm

Op het werk draait ook alles op VMWare ESXi 5.0.
Hiermee maak je virtuele servers aan en verdeel je de resources (CPU's , ram ...).
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimezo nov 04, 2012 9:05 pm

Het is weer eens tijd om de server uit te breiden. Aangezien de parity momenteel nog 2TB is, zal het allicht een 3TB disk worden om op termijn het aantal hdd's toch te verminderen. Momenteel heb ik 5 hdd's van 2TB en er is nog ruimte in de tower voor 4 hdd's. Een andere mogelijkheid is om, eens de tower volzit, om te schakelen naar een tower met meer ruimte mogelijkheden en alles over te bouwen.

Ma bon, dat zijn zorgen voor dan. Momenteel heb ik dus nog ruimte om 4 hdd's te steken. Het enige probleem is dat ik op mijn moederbord slechts 6 SATA aansluitingen had, die nu allemaal gebruikt zijn. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat er wel iets bestaat om toch nog meer SATA aansluitingen te hebben (SATA expansion card of swap box'en ofzoiets). Zoja, wat moet ik dan juist kopen om in de toekomst al minstens 4 extra hdd's te kunnen steken?

Moederbord: ASUS M4A78LT-M
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimezo nov 04, 2012 9:14 pm

Zoiets https://htff.actieforum.com/t552-ibm-serveraid-m1015-sas-raid-fru-46m0861-lsi-sas9220-8i-verkocht

Of een supermicro...

Wat betreft parity.. Ik moet ook dringend uitbreiden en 3tb nemen, misschien zelfs 4tb vr parity..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema nov 05, 2012 3:04 pm

Ik heb ook eens zitten zoeken op het Unraid forum en daar spraken ze van volgende oplossingen (ook met hetzelfde moederbord).

http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10407&cs_id=1040702&p_id=2530&seq=1&format=2#description

of

http://www.superbiiz.com/detail.php?name=AOC-SASMV8&title=Supermicro-AOC-SASLP-MV8-8-Port-SAS-SATA-Add-on-Card

Wat is nu het verschil tussen beide en welke neem ik het beste? Het prijsverschil is toch wel enorm, vind ik.

Ik wil nu vooral iets aankopen zodanig dat ik op termijn niet nog iets moet aankopen of veranderen. Momenteel ben ik aan het denken om, van zodra die 4 hdd's er ook inzitten, hot swap bays te installeren in mijn case. Op die manier kan ik, althans zo heb ik het toch begrepen, op dezelfde oppervlakte 15 hdd's plaatsen ipv 9 (en hoef ik ook niet meteen een nieuwe case te kopen).
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema nov 05, 2012 4:12 pm

Geen idee wat het verschil is.. denk snelheid, ik zou die laatste nemen Smile

Ik snap wel niet waarom je meer plaats zou hebben met die hotswaps, bovendien gebruik je die hotswap 1x en dan niet meer, dus ik zie het nut niet
Beter is dan om bv zoals bij mij 4in3 cages te kopen of 5in3 Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema nov 05, 2012 5:53 pm

Stijn schreef:
Geen idee wat het verschil is.. denk snelheid, ik zou die laatste nemen Smile

Ik snap wel niet waarom je meer plaats zou hebben met die hotswaps, bovendien gebruik je die hotswap 1x en dan niet meer, dus ik zie het nut niet
Beter is dan om bv zoals bij mij 4in3 cages te kopen of 5in3 Wink

Dat laatste bedoelde ik dus eigenlijk Wink

Ivm die kaart; daar zijn 2 SATA aansluitingen op. Dus als ik het goed voorheb moet ik dan SATA kabel kopen met bvb 3 SATA connectoren aan (1 voor de SATA aansluiting op de kaart en 2 voor 2 hdd's aan te sluiten). Correct?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema nov 05, 2012 6:10 pm

Klopt
Ivm die cages.. Er zit iem op htforum die 4in3 verkoopt...

Welke case heb je?

Wat betreft je sig, ik zou een ipad kopen, de 2 heb je al voor 375 euro..
Voor muziek kun je dan een app gebruiken en zo naar je versterker sturen en de rest xbmc en dan heb je alles uit je wishlist Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema nov 05, 2012 6:53 pm

Stijn schreef:
Klopt
Ivm die cages.. Er zit iem op htforum die 4in3 verkoopt...

Welke case heb je?

Wat betreft je sig, ik zou een ipad kopen, de 2 heb je al voor 375 euro..
Voor muziek kun je dan een app gebruiken en zo naar je versterker sturen en de rest xbmc en dan heb je alles uit je wishlist Smile

Ik heb een Sharkoon Rebel9 Pro Economy. Nu die cages, die zijn pas voor later. Momenteel kan ik wel nog eventjes voort. Ik wil gewoon nu, bij de aanschaf van een nieuwe hdd meteen alles goed kopen zodat ik nadien niet nog eens iets moet veranderen ofzo.

Wat betreft de iPad: De wederhelft weerhoudt mij momenteel om er eentje te kopen. Trouwplannen en sparen voor de trouw van volgend jaar... Dus ja, nog even op mijn tanden bijten (alhoewel, binnenkort is het mijn verjaardag...). Ik heb dit weekend de iPad Mini in mijn handen gehad en, van zodra ik er eentje mag kopen van de madam, zal het allicht een iPad Mini zijn. Ik was aangenaam verrast! Ligt super in de hand in vergelijking met de iPad en het non-retina scherm stoort zeker en vast niet. Het scherm was vooral een twijfel geval voor mij maar na hem dit weekend in mijn handen gehad te hebben, ben ik helemaal verkocht aan de Mini.

En zwijg mij van XBMC :p Ik heb het hier momenteel op de laptop draaien en ik ben er wel tevreden van, al moet ik er mij nog eens goed aanzetten want de filminfo-pagina's staan mij nog niet aan qua lay-out en het stoort mij dat de samenvatting in het Engels is. Ik kan het ook in het Nederlands zetten maar dat ontbreekt er info die ik er graag bij wil of dan is de lay-out anders... Voor de cd-art ben ik ook nog niet overtuigd. Mijn collectie bestaat uit 99% electronische muziek en die vind je niet zo makkelijk terug. Een plug-in met Discogs zou hiervoor ideaal zijn maar Discogs laat het scrapen niet toe, dus ja... De combinatie iPad en XBMC staat mij wel al enorm aan Smile

Maar goed, eerst mijn server weer wat hardwarematig updaten en daarna zien we wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimema nov 05, 2012 7:39 pm

Wat betreft de cages, ik zou het toch sterk overwegen
1 zon 4in3 module kost normaal +- 20 euro
Hier heb je ze voor 7.5 euro per stuk, en 4 stuks voor 20 euro!!
Ik ging het direct doen maar had ze net nieuw besteld Sad de volle pot dus

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126033.0

Je zegt dat je het nu direct goed wil doen, wel dan zou ik zeker een 4tb insteken voor parity Wink

Wat de ipad mini betreft: die kost dacht 325 euro, de ipad 2 375 euro maar wel lekker groot, en vermits je toch geen retina scherm wil... zou ik zeker voor die versie gaan dan Smile
(voor je bday :p)

xbmc is zalig, zal er voorlopig verder niet over inpraten anders kom je helemaal zot, voor nl info kun je toch gewoon instellen in je scraper? niks moeilijks aan, layout blijft hetzelfde
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimedi nov 06, 2012 1:18 pm

Ik haat componenten kopen!

Veel keuze en weinig kaas van gegeten...

Volgens mij zou ik op basis van de volgende voorstellen op het unRaid forum

http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10407&cs_id=1040702&p_id=2530&seq=1&format=2#description

of

http://www.superbiiz.com/detail.php?name=AOC-SASMV8&title=Supermicro-AOC-SASLP-MV8-8-Port-SAS-SATA-Add-on-Card

één van onderstaande kaarten kunnen kopen.
1. http://www.conrad.be/ce/nl/product/973698/2-poorts-SataIII-PCI-expresskaart-lowpr/0415126&ref=list

2. http://www.conrad.be/ce/nl/product/976051/2-poorts-SATA-III-RAID-PCI-E-kaart/0415126&ref=list

3. http://www.alternate.be/html/product/Controllers_Serial-ATA/DeLOCK/ExpressCard__2x_intern_SATA_6G-s/479494/?

En allicht nog een dozijn andere... Welke van bovenstaande is geschikt voor mijn situatie? Ik neem aan, aangezien ik unRaid gebruik best een RAID kaart neem (optie 2 dan)? Of maakt dit niet zoveel uit? Er zijn ook kaarten met 3-4-5 SATA aansluitingen op maar dit lijkt mij ook niet nodig te zijn, aangezien ik op termijn maximum nog 5 hdd's kan plaatsen. Ik zou dan een SATA kabel nemen die op 1 van de 2 SATA aansluitingen op de kaart past en die kabel splitst dan naar 2 of 3 connectoren zodat ik er 2 à 3 hdd's kan op aansluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimedi nov 06, 2012 1:23 pm

Hoe zit het eigenlijk wanneer ik zo een cage koop? Hoe worden dan de hdd's aangesloten? Is er in de cages intern een aansluiting voorzien en gaat er van de cage dan slechts 1 SATA kabel naar het moederbord? Of, als ik 4 hdd's in zo 'n cage steek, gaan er nog altijd 4 kabels naar het moederbord?

In mijn case kunnen max 3 cages (12 hdd's) + 1 hdd. Indien er vanuit zo 'n cage slechts 1 SATA kabel naar het moederbord zou gaan, hoef ik allicht zo een extra kaartje niet. Dan heb ik voor de cages slechts 3 SATA kabels/aansluitingen op het moederbord nodig en dan nog 1 voor de afzonderlijke hdd. Is dit mogelijk met zulke cages?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimedi nov 06, 2012 3:16 pm

Er gaat niks van kabels vanuit die cages
Dus de hdds moeten elk hun eigen sata en stroomvoorziening hebben..
Wel heb je kabels die bv stroom voorzien van 1 toestel naar 4 toestellen en ik dacht dat zoiets ook bestond voor sata
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitimedi nov 06, 2012 3:17 pm

Als je mijn server bekijkt zie je zon cage Wink
We hebben +- dezelfde case, ook ik kan 3 zon cages steken +1 losse hdd
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Sam's server in the making - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 7 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sam's server in the making
Terug naar boven 
Pagina 7 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Steven's Server
» Stijn's server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: