Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Sam's server in the making

Ga naar beneden 
+4
Stijn
johan d
Sphinkx
sam
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 11:14 am

Sphinkx schreef:
sam schreef:

Sphinx schreef:
Als PC gewoon opstart zal er de melding komen dat er geen software is geinstalleerd. Dan moet je gewoon rebooten en naar je Bios gaan. Dat is meestal op je delete knop duwen bij het booten. In je bios moet je dan instellen dat je als first boot device USB wil. Op je USB poort zal je dan je stick steken met unraid op. Als je dan reboot zal je dan in unraid moeten komen en de handleiding volgen die je op hun site vind.

Hmm, misschien moet ik dan gewoon die Unraid installeren en zal dan blijken dat alles toch perfect aangesloten is :s

@Sphinx: wanneer zou het voor jou passen om die 2de licentie te komen halen?

Komen halen hoeft zelfs niet. Dl eerst unraid en plaats het op je USB stick. Boot daarna je pc met unraid en doorga de nodige stappen. Dan kan je in de menu kijken wat je serial is van je USB stick.

Die serial bezorg je mij dan en dan moet ik een mail sturen naar unraid met die key. Zij sturen mij dan een mail met een klein bestandje. Dit bestandje zet je op je key en je hebt de full licence.

Natuurlijk mag je gerust eens langs komen bij mij. Maar ik moet sowieso wachten op hun antwoord voor die file. Dat kan wel enkele uren duren.

Ah ok! Ik wist niet dat het op die manier werkte. Ik dacht dat zij software opstuurden naar jou, die ik dan moest overzetten naar een USB stick.

Dit weekend mij daar dan eens aanzetten, want mijn hd van mijn Dune staat nu echt wel vol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 11:24 am

en schrap die media server nu maar uit je lijstje :p
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 11:29 am

Ok. Laat het maar weten als je die serial hebt. Wel niet vergeten dat ik 7 Oktober op verlof vertrek. Ik ben pas terug op 1 November... In die tussentijd kan ik natuurlijk die unraid serial aanvragen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 11:55 am

Stijn schreef:
en schrap die media server nu maar uit je lijstje :p

Dat ben ik van plan, van zodra alles deftig werkt. Zolang het niet werkt/getest is, heb ik er nog geen :p Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 11:56 am

Sphinkx schreef:
Ok. Laat het maar weten als je die serial hebt. Wel niet vergeten dat ik 7 Oktober op verlof vertrek. Ik ben pas terug op 1 November... In die tussentijd kan ik natuurlijk die unraid serial aanvragen...

Ik bekijk het dit weekend Wink

Oh en het is toch deze versie die ik moet nemen he?

http://lime-technology.com/download/doc_download/18-unraid-server-version-47-aio

Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 12:00 pm

4.7 idd

Maar eens je licentie heb je het voor alle toekomstige versies ook volgens mij. Dus later upgraden naar 5 zal geen probleem zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 12:01 pm

Sphinkx schreef:
4.7 idd

Maar eens je licentie heb je het voor alle toekomstige versies ook volgens mij. Dus later upgraden naar 5 zal geen probleem zijn.
uiteraard
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 12:04 pm

Stijn schreef:
Sphinkx schreef:
4.7 idd

Maar eens je licentie heb je het voor alle toekomstige versies ook volgens mij. Dus later upgraden naar 5 zal geen probleem zijn.
uiteraard

Zo'n uiteraard is dat niet hoor... Als je windows 7 koopt krijg je niet zomaar windows 8 jammer genoeg Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimedo sep 22, 2011 12:09 pm

ook waar Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 7:09 am

Draait de server nu al? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 9:34 am

Stijn schreef:
Draait de server nu al? Smile

Ik ben er juist aan begonnen, maar het lukt niet echt precies :s

Server aangesloten via kabel op tv scherm.
Server opstarten.
Op het scherm krijg ik dan de melding "geen signaal".

Om zeker te zijn dat het niet aan de kabel of het scherm lag heb ik de kabel ook eens aangesloten op mijn laptop. Ik kreeg meteen het scherm van mijn laptop op de tv.

Wat kan de reden zijn, waarom ik bij de server de melding krijg "geen signaal"?

Wat ik ook niet snap is dat het lichtje van mijn usb stick knippert, maar het lichtje van mijn draadloos toetsenbord knippert niet. Volgens mij werkt mijn klavier dus ook nog niet. Wat kan hier de reden zijn? Aangezien die van de usb stick wel werkt, kan het toch bijna niet aan de usb poort liggen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 9:37 am

Wireless keyboard kan wel eens probleem geven. Dus ik zou gewoon keyboard gebruiken..

Dat van geen signaal is bizar. Zeker dat alles goed is aangesloten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 9:54 am

erg bizar verhaal inderdaad
normaal moet hij gewoon beeld geven
Als het effectief niet aan kabel/scherm ligt, dan is er maar 1 iets; defect moederbord...
(vermits hij juist is aangesloten)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 10:01 am

Sphinkx schreef:
Wireless keyboard kan wel eens probleem geven. Dus ik zou gewoon keyboard gebruiken..

Dat van geen signaal is bizar. Zeker dat alles goed is aangesloten?

Hmm straks dan maar een gewoon keyboard meenemen van bij de schoonouders.

Ik zie niet in wat ik over het hoofd zou kunnen zien, ivm de aansluiting voor het beeld. De connector is rechtstreeks verbonden met het moederbord dus daar kan ik toch eigenlijk niets aan veranderen. Of wel? Het moederbord krijgt in ieder geval stroom want het lampje brandt. Wat zie ik over het hoofd? :s
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 10:05 am

Zeker dat de connector stevig genoeg zit he?
En dat uw monitor voeding krijgt ondertussen......
En dat hij ergens anders met dezelfde kabels/stopcontact wel werkt?
Het enige dat je dan kan doen is zeker zijn dat je voeding van je moederbord juist is..
als het dan niet gaat...
shop contacteren en je probleem uitleggen en meedelen dat je vermoeden is dat er iets defect aan het moederbord is...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 10:31 am

Stijn schreef:
Zeker dat de connector stevig genoeg zit he?
En dat uw monitor voeding krijgt ondertussen......
En dat hij ergens anders met dezelfde kabels/stopcontact wel werkt?
Het enige dat je dan kan doen is zeker zijn dat je voeding van je moederbord juist is..
als het dan niet gaat...
shop contacteren en je probleem uitleggen en meedelen dat je vermoeden is dat er iets defect aan het moederbord is...

Connectoren (aan kabelzijde) zijn aangesloten en vastgedraaid door middel van die 2 "vijzen". Vaster kunnen ze niet zitten volgens mij (ik kan de kabel er in ieder geval niet meer uittrekken alvorens die "vijzen" los te draaien). Wat betreft de connector op het moederbord kan ik het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. Deze is nl op het moederbord gesoldeerd. In principe, zou deze natuurlijk moeten werken.

Mijn monitor (in dit geval tv scherm, aangezien mijn dagelijkse pc een laptop is en ik dus geen pc scherm meer in huis heb) krijgt voeding. TV kijken werkt perfect, de connector op de tv werkt ook perfect want als ik mijn laptop er op aansluit dan krijg ik meteen datgene wat op mijn laptop te zien is op de tv te zien. Als ik de server er op aansluit dan krijg ik de melding "geen signaal" en na enkele ogenblikken valt het scherm dan in standby modus. Maar dit is ook de normale gang van zaken bij mijn tv.

Deze namiddag dan maar én normaal klavier én mijn oud pc scherm gaan zoeken op de zolder van mijn schoonouders.

Pff, mijn goesting is al ver over! En ze zal nog meer over zijn, als zal blijken dat het moederbord defect zou zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 11:32 am

ik zou dan idd even pcscherm erop aansluiten Wink
kan misschien aan je tv liggen
zou me eigenlijk verwonderen dat het aan je moederbord ligt (defect zou zijn)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 11:36 am

Kan ik mij ook moeilijk voorstellen.

Als je opstart hoor je geen tonen of andere rare dingen? Als je bv 'tuten' hoort kan het zijn dat er iets verkeerd of niet is aangesloten. Indien dit niet het geval is zou alles aangesloten moeten zijn zoals het hoort...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 11:38 am

Sphinkx schreef:
Kan ik mij ook moeilijk voorstellen.

Als je opstart hoor je geen tonen of andere rare dingen? Als je bv 'tuten' hoort kan het zijn dat er iets verkeerd of niet is aangesloten. Indien dit niet het geval is zou alles aangesloten moeten zijn zoals het hoort...

Neen die rare geluiden heb ik niet. En idd, het zou mij ook verwonderen dat het moederbord defect zou zijn (het kan natuurlijk altijd). Vanavond of morgen verder zoeken, anders krijgt de madam een crise als ik niet meega op familiebezoek straks...
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 12:43 pm

Stijn schreef:
ik zou dan idd even pcscherm erop aansluiten Wink
kan misschien aan je tv liggen
zou me eigenlijk verwonderen dat het aan je moederbord ligt (defect zou zijn)


Valttegenwoordig wel meer voor met die prutsen.
Waarschijnlijk een DOA.


Begin eens met terug alles af te breken en bouw enkel de basis samen.(dus enkel maar het hoogst nodige aansluiten en hd,en usb sticks verwijderen)
D.w.z. cpu,één lat geheugen,scherm aansluiten,en voeding op het mobo (en als het kan haal het mobo uit zijn kast en leg dit op een stuk plastiek of karton )
Start deze dan wel op.....waarschijnlijk ergens een kortssluiting gemaakt via de stuts in uw case.
Start deze nog niet op....
Geheugen verwijderen en opstarten....als deze dan wel opstart moet je normaal een biep horen of een serie van biepen wegens geen geheugen aanwezig.(kan wel zijn dat je de sspeaker moet aansluiten in uw case)
Dan was in dat geval het gehuegen kapot of je kan eens proberen in een andere bank.

Indien deze nog niet opstart....cpu eruit en opstarten....indien weer niets....mobo naar de kloten.

Kan ook zijn dat de ingebouwde vga niet werkt.....moet je zien dat je aan en aoart kaartje geraakt ergens om eens te testen.

Waarom het lampje op de usb stick wel brandt....kan zijn dat dit gewoon is omdat de voeding zelf wel opstart en dan krijgt deze stroom via de 5 volt lijn... en de 5 volt lijn wordt meestal ook gebruikt voor de stanby modus.(dus kan zijn dat uw usb poorten gewoon spanning krijgen maar dat er geen comunicatie is. )

Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 12:59 pm

sam schreef:
Sphinkx schreef:
Kan ik mij ook moeilijk voorstellen.

Als je opstart hoor je geen tonen of andere rare dingen? Als je bv 'tuten' hoort kan het zijn dat er iets verkeerd of niet is aangesloten. Indien dit niet het geval is zou alles aangesloten moeten zijn zoals het hoort...

Neen die rare geluiden heb ik niet. En idd, het zou mij ook verwonderen dat het moederbord defect zou zijn (het kan natuurlijk altijd). Vanavond of morgen verder zoeken, anders krijgt de madam een crise als ik niet meega op familiebezoek straks...


Normaal moet uw mobo bij het doorstarten....een biep geven dat alles in orde is indien je dit niet hoort start uw mobo niet op. Wink (en is er iets verkeerd gegaan)
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 2:52 pm

Yo,

Toevallig geen Gskill DDR3?
Wat is de frequentie van de DDR?
Gast met zelfde moederbord:

Citaat :
So I received my 2 x 2GB Kingston RAM in the mail on yesterday and got to place the RAM in the machine last night. It turns out that the entire problem was the G.Skill 4GB RAM not being compatible with my motherboard (either that or the stick I had was defective).

Although it says on the manual that 4GB sticks of 1066mhz should work, the specific G.Skill 4GB that I was using was NOT on the capabilities list (although I don't really see why it shouldn't have worked regardless; since the overall specifications worked).

Anyway, the point is that the Kingston 2 x 2GB stick fixed my problem. I hope this might help someone else with a similar (or the same) problem.

The moral of the story is to always check the capabilities lists from manufacturers to make sure EVERYTHING that you intend to place in a build is compatible. In a way, I'm sort of glad this happened because it gave me and opportunity to see one of the most detrimental mistakes that I've been making over the years (assuming things will work based on specs and not compatibility).

Thanks goes out to all those of you who assisted me

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 2:54 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Toevallig geen Gskill DDR3?
Wat is de frequentie van de DDR?
Gast met zelfde moederbord:

Citaat :
So I received my 2 x 2GB Kingston RAM in the mail on yesterday and got to place the RAM in the machine last night. It turns out that the entire problem was the G.Skill 4GB RAM not being compatible with my motherboard (either that or the stick I had was defective).

Although it says on the manual that 4GB sticks of 1066mhz should work, the specific G.Skill 4GB that I was using was NOT on the capabilities list (although I don't really see why it shouldn't have worked regardless; since the overall specifications worked).

Anyway, the point is that the Kingston 2 x 2GB stick fixed my problem. I hope this might help someone else with a similar (or the same) problem.

The moral of the story is to always check the capabilities lists from manufacturers to make sure EVERYTHING that you intend to place in a build is compatible. In a way, I'm sort of glad this happened because it gave me and opportunity to see one of the most detrimental mistakes that I've been making over the years (assuming things will work based on specs and not compatibility).

Thanks goes out to all those of you who assisted me

gr33tz

linkje naar dat topic?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 2:56 pm

HIER!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitimezo sep 25, 2011 3:00 pm

BuDDHa schreef:
HIER!

dat is een ander moederbord Wink let op de "LE" achteraan, deze hier is de gewone versie, maar kzou dan toch ook waakzaam zijn hieromtrent
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Sam's server in the making - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sam's server in the making
Terug naar boven 
Pagina 4 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Steven's Server
» Stijn's server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: