Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Andere opties san Unraid?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Andere opties san Unraid? Empty
BerichtOnderwerp: Andere opties san Unraid?   Andere opties san Unraid? Icon_minitimezo sep 11, 2011 12:25 pm

Yo,

Ben wat aan het studeren en wat alternatieven aan het bekijken dan Unraid.... en vooral open source en GRATIS!


OpenSolaris derived ZFS NAS/ SAN

napp-it ZFS-Server appliance/ Web-UI Featurelist
* One-Klick Online Installer script to setup a ready to run NAS within minutes for NexentaCore, OpenIndiana and Solaris Express 11
* Concept to include a virtualized ZFS-SAN with NFS datastore into a vmware virtual esxi Server (esxi 4 + SAN + virtual switch, all-in-one)
* Comstar iSCSI Management (LU, Targets with Auth, Target Groups, Portal Groups, Target Portal Groups, FCOE)
* Grouping with ZFS host-host replication (autojob)
* Integrated & editable Helppages
* Jobmanagement (autosnap, autoscrub, email status & alert mails; perl scriptable)
* Pool-Benchmarks via bonnie+
* Property Management of ZFS-folders
* Service Management (Start, Stop, Restart, Status)
* Share Management of ZFS-folders with optimized settings (ex. ACL and properties)
* Snapshot Management (Systemsnaps and Datasnaps, delete based on date or regex)
* System + Network Settings (hostname, Router, DNS, IP etc)
* User and Group-Management (Solaris and SMB)
* User extendable/ editable menues and actions (language: perl)
* ZFS Management: Disks, Pools, ZFS Folders, Raid Z3, Deduplication, unlimited Snapshots without extra space or time-lost
SSD Hybrid-Storage, Compress, Online Pool-Check with data-refresh =(scrubbing)
* Data Encryption (currently only Solaris Express 11)
included services
* AFP Fileserver with Time Machine + Avahi Zero Config with extra-installer
* CIFS/ SMB Fileserver (Workgroup/ AD-Domain with ACL-Support and Snaps via previous version)
* Comstar iSCSI Server
* Database Server with mySQL
* FTP Server
* Ipf Firewall
* NFS Server V.3 and V.4 (Datastore for Vmware esxi)
* SSH Server
* Webserver with Apache2 + PHP, Perl with extra-installer
Target users
* University and Educational use
* Developper
* SOHO
* Home


To be continued
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Andere opties san Unraid? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Andere opties san Unraid?   Andere opties san Unraid? Icon_minitimedi sep 20, 2011 8:06 am

Een heel populaire is alvast ook FreeNAS.
http://distrowatch.com/table.php?distribution=freenas

ter info: ik heb net m'n eigen server staan met esxi, en als ik je eventueel kan helpen met testen, dan laat je maar wat weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Andere opties san Unraid? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Andere opties san Unraid?   Andere opties san Unraid? Icon_minitimedi sep 20, 2011 8:31 am

kristofb schreef:
Een heel populaire is alvast ook FreeNAS.
http://distrowatch.com/table.php?distribution=freenas

ter info: ik heb net m'n eigen server staan met esxi, en als ik je eventueel kan helpen met testen, dan laat je maar wat weten.

Ben ook verder aan het kijken naar ESXI of ZFS...
Daarom als ik mijn hardware bestel heb ik gekozen voor een server bordje van Supermicro met 8GB ram en een E-1230 server processor van Intel!
Als ik niet tevreden ben van Unraid kan ik gemakelijk dan upgraden met wat meer ram naar een ZFS of virtualisatie!
Het duurt ook zo lang eer ik mijn bestelling plaats daar ik echt zeker wil zijn en vele sites moet doornemen!
En mijn Norco RPC-4224 is toch nog niet op voorraad..koop liever alles tesamen!
Als ik hulp nodig heb mail ik je wel! In ieder geval denk niet dat het Freenas zal worden!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Andere opties san Unraid? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Andere opties san Unraid?   Andere opties san Unraid? Icon_minitimedi sep 20, 2011 9:19 am

BuDDHa schreef:
kristofb schreef:
Een heel populaire is alvast ook FreeNAS.
http://distrowatch.com/table.php?distribution=freenas

ter info: ik heb net m'n eigen server staan met esxi, en als ik je eventueel kan helpen met testen, dan laat je maar wat weten.

Ben ook verder aan het kijken naar ESXI of ZFS...
Daarom als ik mijn hardware bestel heb ik gekozen voor een server bordje van Supermicro met 8GB ram en een E-1230 server processor van Intel!
Als ik niet tevreden ben van Unraid kan ik gemakelijk dan upgraden met wat meer ram naar een ZFS of virtualisatie!
Het duurt ook zo lang eer ik mijn bestelling plaats daar ik echt zeker wil zijn en vele sites moet doornemen!
En mijn Norco RPC-4224 is toch nog niet op voorraad..koop liever alles tesamen!
Als ik hulp nodig heb mail ik je wel! In ieder geval denk niet dat het Freenas zal worden!

gr33tz

Dat begrijp ik volkomen, ik ben net hetzelfde, alles 10x vergelijken voor ik iets koop, en dan nog een 11de maal om zeker te zijn Smile
Ben alvast heel benieuwd naar je project!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Andere opties san Unraid? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Andere opties san Unraid?   Andere opties san Unraid? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Andere opties san Unraid?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» UNRAID PRO LICENCE WANTED
» Unraid overweging
» ipad en unraid
» Unraid plugins
» Unraid traag?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: