Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Aankoop advies Beamer

Ga naar beneden 
+5
HTip
skoebiedoe
Stijn
Nielvm
BuDDHa
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 22, 2012 8:36 pm

Yo,

Alvast bedankt voor al deze informatie alhoewel ik er niet altijd alles van begrijp. Zal best eens hier wat afspraken maken om te komen kijken naar mensen hier met een beamer en dan misschien een besluit nemen wat ik zal aanschaffen!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 22, 2012 9:50 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Alvast bedankt voor al deze informatie alhoewel ik er niet altijd alles van begrijp. Zal best eens hier wat afspraken maken om te komen kijken naar mensen hier met een beamer en dan misschien een besluit nemen wat ik zal aanschaffen!

gr33tz


Allez, het gaat hier weer euro's kosten Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 22, 2012 10:02 pm

Ma nee,...hij kan ook nog altijd betalen met dollars.Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 5:38 am

BuDDHa schreef:
Yo,

Alvast bedankt voor al deze informatie alhoewel ik er niet altijd alles van begrijp. Zal best eens hier wat afspraken maken om te komen kijken naar mensen hier met een beamer en dan misschien een besluit nemen wat ik zal aanschaffen!

gr33tz

Graag gedaan. Als je meer info of uitleg wil, vraag gerust. Nog een tip, als je ergens gaat kijken probeer iemand te vinden met vergelijkbare omstandigheden en niet zoals bijvoorbeeld bij mij, omdat ik volledig kan verduisteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 5:39 am

jvanhambelgium schreef:
Allez, het gaat hier weer euro's kosten Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Tja, dat upgradevirus hé? Dat waart hier dus ook rond... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 7:01 am

HTip schreef:
BuDDHa schreef:
Yo,

Alvast bedankt voor al deze informatie alhoewel ik er niet altijd alles van begrijp. Zal best eens hier wat afspraken maken om te komen kijken naar mensen hier met een beamer en dan misschien een besluit nemen wat ik zal aanschaffen!

gr33tz

Graag gedaan. Als je meer info of uitleg wil, vraag gerust. Nog een tip, als je ergens gaat kijken probeer iemand te vinden met vergelijkbare omstandigheden en niet zoals bijvoorbeeld bij mij, omdat ik volledig kan verduisteren.

Geen slecht idee. Hier kan ik alvast alles simuleren van gewoon daglicht (alhoewel de ruimte nu toch wel ietwat donker is natuurlijk door de donkere verven) tot pikdonker (kan je ook de verschillen in de beeldkwaliteit zien...)
Voorlopig kijken wij enkel in de avond en dan mag het grote raam (160cm breedte x 160cm hoogte) gewoon onafgedekt blijven.

Indien er in de zomer gekeken zal worden zal er toch een plaatje/gordijntje voor het raam moeten komen denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 9:40 am

Yo,

Bij ons in de living zijn er 2 grote raampartijen tot aan de grond en er zitten blends voor die toch licht doorlaten!
Aankoop advies Beamer - Pagina 2 P1040040d
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 12:00 pm

Ik vond die blends eigenlijk al ENORM storen op je tv... Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 2:19 pm

Stijn schreef:
Ik vond die blends eigenlijk al ENORM storen op je tv... Embarassed

Ja,weet ik...misschien zou het goed zijn een extra rail te plaatsen met verduisterende girdijnen!
Terug naar boven Ga naar beneden
daxie




Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 05-11-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 2:29 pm

Als je toch al niet perfect kan verduisteren heeft investeren in een duurdere beamer minder zin.

Je zou bijvoorbeeld perfect tevreden kunnen zijn met de TW-5000 op het htforum (alhoewel hij 100-200 euro te duur staat, zelf inclusief extra lamp).
Extra contrast verlies je toch onmiddellijk van zodra er licht binnenschijnt.

Ik vind de HD350 niet beter dan de TW5000, heb ze toen zelf ook beide gezien toen ik mijn pj gekocht heb. Kleuren van de TW5000 zijn stuk beter, en met de zogenaamde digitale look valt het meer dan mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 6:01 pm

BuDDHa schreef:
Stijn schreef:
Ik vond die blends eigenlijk al ENORM storen op je tv... Embarassed

Ja,weet ik...misschien zou het goed zijn een extra rail te plaatsen met verduisterende girdijnen!
Goed dat je de foto hebt geplaatst. Op deze manier kan je met een HT-beamer overdag niet fatsoenlijk kijken. Natuurlijk wel als het donker buiten is, maar dan wordt het in de zomer wel erg laat voordat je kan kijken.

Die extra rail met verduisterende gordijnen is een goed idee. Komt ook de akoestiek ten goede... Op het vloerkleed na zie alleen maar harde oppervlakken (tegels, glas, blends, beton)
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimema jan 23, 2012 6:03 pm

jvanhambelgium schreef:
Geen slecht idee. Hier kan ik alvast alles simuleren van gewoon daglicht (alhoewel de ruimte nu toch wel ietwat donker is natuurlijk door de donkere verven) tot pikdonker (kan je ook de verschillen in de beeldkwaliteit zien...)
Voorlopig kijken wij enkel in de avond en dan mag het grote raam (160cm breedte x 160cm hoogte) gewoon onafgedekt blijven.

Indien er in de zomer gekeken zal worden zal er toch een plaatje/gordijntje voor het raam moeten komen denk ik
Donkere verven hebben reflecteren minder licht en dat komt het contrast ten goede. Lichtere verven daarentegen reflecteren veel licht wat als het direct op het scherm valt een duidelijk zichtbare achteruitgang in kwaliteit veroorzaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi jan 24, 2012 1:39 pm

Yo,

Iemand nog een idee buiten htforum waar een deftige 2dehands beamer te kopen?

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
daxie




Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 05-11-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi jan 24, 2012 2:38 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Iemand nog een idee buiten htforum waar een deftige 2dehands beamer te kopen?

gr33tz

eventueel kan je contact opnemen met homeatthemovies.
Misschien krijgen zij soms inruilaanbiedingen waar jij kan op meesurfen.
Hun winst ligt dan in de doorverkoop en/of calibratie.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimeza feb 25, 2012 8:25 pm

Yo,

Op het einde van de maand krijg ik wat geld terug van de belastingen en had gezien op HTforum.nl dat er een JVC DLA-HD950 te koop staat aan een schappelijke prijs!
Sterk aan het twijfelen of ik deze zou kopen..echter te laat voor de groepsaankoop van de Epson 9000 en de Sony! Is die beter dan die nieuwe Epson of Sony?
Heb wel dan nog een scherm nodig!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimeza feb 25, 2012 9:10 pm

Met een jvc hd950 kan je m.i. weinig verkeerd doen hoor. Buiten het feit dat je geen 3D hebt, is dit een waanzinnige projector!

Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimeza feb 25, 2012 9:33 pm

Een scherm heb je zowiezo nodig...al heb je de sony vw 95....op een scherm is het beeld gewoonweg veel beter....


Heb die jvc ook en is inderdaad wel een goeie beamer,mits je geen 3d wilt,of deze beter is dan de nieuwe Epson of de hw 30 van Sony.....volgens mij wel,maar ik ben dan ook bevooroordeelt.Wink

Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimezo feb 26, 2012 9:28 am

Prachtige beamer. Ik heb 'm ook en geniet er nog dagelijks van. Een Sony VW95 is gelijkwaardig en sommige vinden deze beter (maar is dan 2 generaties jonger Wink. De Epson 9000 en Sony HW30 zijn een kwalitatief minder, maar kunnen ook een mooi plaatje neerzetten. Epson heeft nog steeds last van de bewegende automatische iris.

Hou wel rekening met het feit dat de beamer op het HTforum volgens mij afkomstig is uit Engeland. Kan wat lastiger zijn in geval van garantie.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 10:13 am

Yo,

De beamer werd aangekocht bij GTdesign in NL,dus dat zou geen problemen mogen geven voor de garantie!
Prijs is gezakt tot 2695€....is dat een goede prijs?

Gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 1:39 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

De beamer werd aangekocht bij GTdesign in NL,dus dat zou geen problemen mogen geven voor de garantie!
Prijs is gezakt tot 2695€....is dat een goede prijs?

Gr33tz

Het is zeker een goede projector (niet dat 2700,- niet veel geld is natuurlijk) maar ik zou niet durven stellen dat ie noodzakelijkerwijs "beter" is als vb de Epson TW9000 of HW30 !


Deze HD950 heeft een 1e generatie "frame interpolation" engine aan boord denk ik en ik lees dat de op 1080p/24 het toch niet allemaal rozegeur en maneschijn is als die actief is en er snelle scenes zijn ;-)
Heb je hem aan het werk gezien ?


Heb je deze review gelezen ?

http://www.avforums.com/reviews/JVC-DLA-HD950-DILA-Projector-Review.html

Dan de sectie rond "CMD" (Clear Motion Drive) onderaan ?
Er staat ook een link met Youtube filmpje bij.

Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 4:27 pm

Kopen! Kopen!


Denk niet dat je een slechte deal doet hoor. Het is wel pijnlijk dat je als eigenaar een +- 6000 euro dure projector na zo'n korte tijd voor zo weinig geld moet laten gaan...dat zijn dure film-uurtjes op die manier... jocolor

PS : Als je het in de woonkamer niet donkerder krijgt dan op bovenstaande foto (met de blindes ervoor) denk ik niet dat je veel tijdens de daguren moet gaan filmkijken ;-(
Véél te veel licht dat je nog binnen hebt zitten mijn inziens...

Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 6:18 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

De beamer werd aangekocht bij GTdesign in NL,dus dat zou geen problemen mogen geven voor de garantie!
Prijs is gezakt tot 2695€....is dat een goede prijs?

Gr33tz
Dan kan ik maar 1 advies geven.... Doen!! Voor dat geld vind je, ondanks de mogelijke motion blur, geen betere projector. CMD gebruik ik alleen met materiaal wat niet 1080p24 is, want dan gaat het wel goed.

Kijk maar in mijn topic op het HTforum op pag. 476 en 477 voor de reviews van de afgelopen M&G Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 6:27 pm

Das inderdaad al een koopje te noemen. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 9:17 pm

Op marktplaats staat ook een

JVC DLA-RS45 / DLA-X30BE 3D Full hd Projector voor 2490€

Is deze recenter dan de 950?
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 28, 2012 9:25 pm

BuDDHa schreef:
Op marktplaats staat ook een

JVC DLA-RS45 / DLA-X30BE 3D Full hd Projector voor 2490€

Is deze recenter dan de 950?


Tja, als die 3D doet is ie automatisch recenter ... de HD950 is geen 3D projector.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankoop advies Beamer
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankoop beugel
» Full New HT opstelling en aankoop
» Hulp bij aankoop mediaspeler
» Beamer vs tV
» JVC HD1 Full hd beamer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Koopjeshoek :: Aankoopadvies-
Ga naar: