Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Unraid traag?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo mei 06, 2012 2:28 pm

Ik verschoot nogal toen ik dit zag:

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=19954.msg177730;topicseen#msg177730


Ik dacht dat unraid "traag" was en ik haal gemiddeld snelheden van 30-40 mb/s maar toen ik bovenstaande zag wou ik toch wat uitleg.
Die gast haalt snelheden hoger dan dat Buddha haalt met zijn server :p
Hier z'n uitleg (ksnap het maar half half maar soit, zotjes):





I thought I covered it in my post, but just in case:

My build has a SSD for the cache drive. My PC has 2x Gigabit network cards in etherchannel mode (static LACP), which gives aggregated speed of 2 Gigabit ports. My unRAID server is on a VMware ESXi server (see my build link in signature), which has a 4 port Gigabit Intel card in etherchannel mode. I also have a HP Procurve 1810g-24 managed switch, with the 4 ports for the server and the 2 ports for my PC also set in etherchannel mode.

So essentially, 4Gbit for the VMware server (including unRAID) and 2Gbit on my PC. It bursts higher than 153 (up to 190) but sits at 150-160 when settled
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimeza jun 02, 2012 7:47 pm

Goede Switches, Kabels, Snelle Cache drives (en zeker SSD's) plus daarboven op nog eens 2 of meerdere Gigabit verbindingen bundelen.
Ik kan het goed geloven dat ie zulke snelheden haalt.

Op mijn Unraid server met Cache drive 750GB - 7200 rpm Seagate haal ik ook al snelheden tussen de 55 en 75 mb/s (teracopy)



Stijn schreef:
Ik verschoot nogal toen ik dit zag:

Ik dacht dat unraid "traag" was en ik haal gemiddeld snelheden van 30-40 mb/s maar toen ik bovenstaande zag wou ik toch wat uitleg.
Die gast haalt snelheden hoger dan dat Buddha haalt met zijn server :p
Hier z'n uitleg (ksnap het maar half half maar soit, zotjes):





I thought I covered it in my post, but just in case:

My build has a SSD for the cache drive. My PC has 2x Gigabit network cards in etherchannel mode (static LACP), which gives aggregated speed of 2 Gigabit ports. My unRAID server is on a VMware ESXi server (see my build link in signature), which has a 4 port Gigabit Intel card in etherchannel mode. I also have a HP Procurve 1810g-24 managed switch, with the 4 ports for the server and the 2 ports for my PC also set in etherchannel mode.

So essentially, 4Gbit for the VMware server (including unRAID) and 2Gbit on my PC. It bursts higher than 153 (up to 190) but sits at 150-160 when settled
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimeza jun 02, 2012 10:03 pm

Yo,

Als ik mijn server zou virtualiseren en een paar snelle SSD's als cache disk zou gebruiken en daarbovenop nog beide gigabit nics bundelen dan zou ik ook nog hogere snelheden halen!
Je kan het zo gek niet bedenken met ZFS, alles kan!
Voor mij is het voorlopig genoeg!

Gr33tz

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 7:24 am

Rembro schreef:
Goede Switches, Kabels, Snelle Cache drives (en zeker SSD's) plus daarboven op nog eens 2 of meerdere Gigabit verbindingen bundelen.
Ik kan het goed geloven dat ie zulke snelheden haalt.

Op mijn Unraid server met Cache drive 750GB - 7200 rpm Seagate haal ik ook al snelheden tussen de 55 en 75 mb/s (teracopy)



Stijn schreef:
Ik verschoot nogal toen ik dit zag:

Ik dacht dat unraid "traag" was en ik haal gemiddeld snelheden van 30-40 mb/s maar toen ik bovenstaande zag wou ik toch wat uitleg.
Die gast haalt snelheden hoger dan dat Buddha haalt met zijn server :p
Hier z'n uitleg (ksnap het maar half half maar soit, zotjes):





I thought I covered it in my post, but just in case:

My build has a SSD for the cache drive. My PC has 2x Gigabit network cards in etherchannel mode (static LACP), which gives aggregated speed of 2 Gigabit ports. My unRAID server is on a VMware ESXi server (see my build link in signature), which has a 4 port Gigabit Intel card in etherchannel mode. I also have a HP Procurve 1810g-24 managed switch, with the 4 ports for the server and the 2 ports for my PC also set in etherchannel mode.

So essentially, 4Gbit for the VMware server (including unRAID) and 2Gbit on my PC. It bursts higher than 153 (up to 190) but sits at 150-160 when settled

Wauw, 55 a 75 ùb/S enkel en alleen met een gewone cache drive van 7200 rpm... mmm misschien moet ik toch een cache drive overwegen...
Die snelheden haal jij gewoon tussen het overzetten van bv windows 7 pc naar je server? (met teracopy)
Welkom op het forum trouwens! Hoe ben je hier terechtgekomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 8:30 am

[quote="Stijn"]
Rembro schreef:
Goede Switches, Kabels, Snelle Cache drives (en zeker SSD's) plus daarboven op nog eens 2 of meerdere Gigabit verbindingen bundelen.


IWauw, 55 a 75 ùb/S enkel en alleen met een gewone cache drive van 7200 rpm... mmm misschien moet ik toch een cache drive overwegen...
Die snelheden haal jij gewoon tussen het overzetten van bv windows 7 pc naar je server? (met teracopy)
Welkom op het forum trouwens! Hoe ben je hier terechtgekomen?


Hallo Stijn, ik was aan het zoeken /googlen naar een Supermicro AOC-SAS (2) LP MV8 controller 2dehands te koop in Belgie en kwam op dit forum terecht.
Helaas was die al verkocht, en toen zag ik dat er hier ook een hoop UnRAID liefhebbers zijn.

Ik heb ergens eind 2010 , begin 2011 Unraid leren kennen in mijn zoektocht naar betrouwbare flexibele zelfbouw NAS en volg bijna alleen maar het officieële forum van Lime-technology. (op tweakers kennen ze het wel , maar relatief weinig liefhebbers of actieve topics)

Des te leuker om dat hier wel te vinden :-)

en inderdaad copy vanaf een Win7 PRO X64 7200 rpm met Teracopy naar Cache drive 7200rpm. (cache is niet array protected)
(maximaal 24 uur later word die data met ''mover script'' verplaatst naar veilige array.
Helaas kan ik de eerste 7 dagen nog geen externe links of fotos posten aangezien ik een nieuwe user ben.

Meestal staat die cache drive in-actief bij mij en zonder Cache drive haal ik ook een 30 a 40 mb/s , en dit is voormij opzich ook al snel genoeg , alleen als je echt eens grote hoeveelheden data aan het overpompen bent gaat dat wel wat sneller en zet ik die cache drive aan.


Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 9:23 am

Leuk en interessant! Ik ben zelf ook actief op het unraid forum
Dus als ik het goed begrijp , gebruik je je cache niet zoveel?
Ik zou hem eventueel gebruiken om automatisch te downloaden, alles te laten uitpakken op de cache en dan zo laten moven naar mn array
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 9:43 am

Jij werkt met versie 5 beta zo te zien he? en voor downloaden heb je waarschijnlijk een plug-in zoals Transmission ?


Stijn schreef:
Leuk en interessant! Ik ben zelf ook actief op het unraid forum
Dus als ik het goed begrijp , gebruik je je cache niet zoveel?
Ik zou hem eventueel gebruiken om automatisch te downloaden, alles te laten uitpakken op de cache en dan zo laten moven naar mn array
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 10:40 am

Rembro schreef:
Jij werkt met versie 5 beta zo te zien he? en voor downloaden heb je waarschijnlijk een plug-in zoals Transmission ?


Stijn schreef:
Leuk en interessant! Ik ben zelf ook actief op het unraid forum
Dus als ik het goed begrijp , gebruik je je cache niet zoveel?
Ik zou hem eventueel gebruiken om automatisch te downloaden, alles te laten uitpakken op de cache en dan zo laten moven naar mn array

Momenteel download ik nog niet he, ik heb nog geen cache Wink
Als ik het zou doen, dan zou het via de Sabnzb plugin zijn.
En ja ik draai de beta versie 14.. Ik zou willen veranderen naar de rc3 versie maar wacht nog even omdat de final snel zal komen

De beta versie is trouwens echt een aanrader! Geen problemen mee, alleen maar voordelen:)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 11:36 am

Dan heb je eigenlijk niet echt een cache drive nodig als het voor dat doel is.

je internet lijn is met downloaden je beperking , dus je haalt er niet echt snelheid uit,
ook omdat je downloads meestal over meerdere dagen verspreid zijn en dan al een deel op de array staan en een deel nog op de cache, vertraagd de boel dan juist.
je kan dit wel parametreren , nieuwe downloads naar array en de copys van je pc naar cache voor snelheids winst etc, maar ik wou de boel beetje simpel houden.

voor mijn main unraid server wacht ik ook op de stable , ik heb al wel getest met 5 beta 12 + simple features etc maar het liep toch niet zo snel en stabiel als 4.7.
5 ziet er wel super - gelikt uit qua GUI , kan niet wachten op de final.

heb diverse andere kleine test-pc'tjes met 2 a 3 kleine hdd's waar ik de laatste versies op test , RC3 etc.


Stijn schreef:
Rembro schreef:
Jij werkt met versie 5 beta zo te zien he? en voor downloaden heb je waarschijnlijk een plug-in zoals Transmission ?


Stijn schreef:
Leuk en interessant! Ik ben zelf ook actief op het unraid forum
Dus als ik het goed begrijp , gebruik je je cache niet zoveel?
Ik zou hem eventueel gebruiken om automatisch te downloaden, alles te laten uitpakken op de cache en dan zo laten moven naar mn array

Momenteel download ik nog niet he, ik heb nog geen cache Wink
Als ik het zou doen, dan zou het via de Sabnzb plugin zijn.
En ja ik draai de beta versie 14.. Ik zou willen veranderen naar de rc3 versie maar wacht nog even omdat de final snel zal komen

De beta versie is trouwens echt een aanrader! Geen problemen mee, alleen maar voordelen:)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 2:27 pm

Simple features is inderdaad zalig Smile
Vooral de looks

Wanneer is een cache dan eigenlijk wel interessant?
Nu download ik met vaste win7 pc en zet dan alles over aan + 30mb/s naar de server
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 2:46 pm

Stijn schreef:
Simple features is inderdaad zalig Smile
Vooral de looks

Wanneer is een cache dan eigenlijk wel interessant?
Nu download ik met vaste win7 pc en zet dan alles over aan + 30mb/s naar de server

Als er bijvoorbeeld een vriend van mij langs komt met een externe schijf met 100 GB + aan nieuw materiaal.
Of als ik weer een stapeltje DVD's of Blu-ray's geript hebt op mijn lokale pc en naar Unraid wil verplaatsen.
Dan zet ik de cache drive aan , is toch maar een kleine handeling.

Staat jouw UNRAID 24/7 aan? of toch aan wanneer je normale pc ook aanstaat? ik heb een map aangemaakt op de Unraid share TORRENT INCOMPLETE

dit is de download locatie van alle torrent etc programma's.

Als alles klaar is selecteer ik alles om in de juiste mappen te plaatsen , dan staat het dus al op de array en is het een kwestie van 1 a 2 sec en je download van bv 10GB staat in de juiste map.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 3:15 pm

Die share is niet op je cache dan?

M'n unraid staat eigenlijk enkel aan als ik film ga kijken of iets ga overzetten, anders zet ik hem uit. Vraag me dan ook af of die parking in mijn geval wel zo nodig is te veranderen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 3:29 pm

Stijn schreef:
Die share is niet op je cache dan?

M'n unraid staat eigenlijk enkel aan als ik film ga kijken of iets ga overzetten, anders zet ik hem uit. Vraag me dan ook af of die parking in mijn geval wel zo nodig is te veranderen

die map staat op alle schijven , ook de cache,
volgens mij heb jij je server precies wat anders ingericht software matig ? zie jij je schijven als 1 total share? of benader jij je schijven apart?
ik bedoel in windows map je je share en ik zie dan 1 grote harde schijf van 8.5 TB

Unraid zorgt zelf wel op welke schijf het terecht komt ' met cache aan, passeert het automatische langs die cache drive



Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitimezo jun 03, 2012 5:07 pm

Rembro schreef:
Stijn schreef:
Die share is niet op je cache dan?

M'n unraid staat eigenlijk enkel aan als ik film ga kijken of iets ga overzetten, anders zet ik hem uit. Vraag me dan ook af of die parking in mijn geval wel zo nodig is te veranderen

die map staat op alle schijven , ook de cache,
volgens mij heb jij je server precies wat anders ingericht software matig ? zie jij je schijven als 1 total share? of benader jij je schijven apart?
ik bedoel in windows map je je share en ik zie dan 1 grote harde schijf van 8.5 TB

Unraid zorgt zelf wel op welke schijf het terecht komt ' met cache aan, passeert het automatische langs die cache drive




Alles is 1 grote poel ja
En als ik wil kan ik ook nog elke schijf apart aanspreken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Unraid traag? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unraid traag?   Unraid traag? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Unraid traag?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: