Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Stefaan's server park

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 03, 2012 7:12 pm

BuDDHa schreef:
StefaanD schreef:
Nog geen 100 € het stuk

Gilles, wat met hybride RAID zoals Synology die nu kent, kan ZFS dat ook aan ?

Wat bedoel je met Hybride raid?

Mengen van schijven, Synology heeft bijvoorbeeld SHR ( Synology Hybrid Raid ) zijnde SHR-1 ( RAID 5 gebaseerd) of SHR-2 ( RAID 6 gebaseerd )

Drobo ken je waarschijnlijk ook, wel dat is ook Hybrid RAID daar noemen ze het BeyondRaid, en ze deden daar vroeger héél geheimzinnig over hoe het in elkaar zat.

Als je nu 3 x 3 TB zou hebben en 3 x 2 TB dan zou je met RAID 5 10 TB hebben omdat deze uitgaat van de kleinste schijf. Dus verlies je ook 3 TB

Met SHR-1 heb je dan wel 12 TB en wordt één schijf van 3 TB gebruikt voor pariteitscontrole.
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 03, 2012 7:14 pm

Meer uitleg op de volgende Synology wiki pagina
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 03, 2012 9:30 pm

StefaanD schreef:
Meer uitleg op de volgende Synology wiki pagina

ZFS moet wel allemaal dezelfde schijven hebben per vdev in een pool maar als je nu 6 of 10 2TB schijven nu gebruikt verlies je slechts ene voor redundancy!
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza aug 11, 2012 9:29 am

Synology werd gisterenavond afgeleverd bij de koper.

Het wordt nu dus een beetje uitkijken naar iets nieuws, geen haast.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza aug 11, 2012 9:33 am

Volg ik met plezier Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza aug 11, 2012 11:56 am

Zal nochtans weinig spannends zijn zulle Smile

Als je weet dat ik al dag-in dag-uit werk in terminal vensters op allerhande servers dan kan je al raden dat ik 's avonds wel wat anders wil Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimema aug 20, 2012 9:06 am

Schijven zijn nog altijd niet binnen. Heeft ook niet meteen zo'n haast, omdat er bij Synology een aantal nieuwe modellen in de pijplijn zitten.

O.a. nieuw is deze DS2413+, de opvolger van de DS2411+ en wordt half september verwacht Basketball
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimema okt 29, 2012 11:27 am

Net terug van ruim 3 weken Indonesië, en ondertussen zijn de schijven ook eindelijk gearriveerd cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 06, 2012 9:06 am

Gisteren besteld, tja het mag geen verrassing heten waarschijnlijk Smile

Synology DS2413+ met extra 2 GB geheugen


Stefaan's server park - Pagina 2 1346497688


En om de gegevens van losse schijven wat gemakkelijker over te zetten ook nog een Icybox IB-120StU3-Wh

Stefaan's server park - Pagina 2 ICY-BOX-Icybox-IB-120StU3-Wh1x-3.525-SATA-1x-USB-3.0-
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 06, 2012 9:58 am

kostelijke nas zeker Smile
wel leuk en mooi
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 06, 2012 4:58 pm

Valt reuze mee, +/- 100 € per bay. In vergelijking met BuddHa zijn server een koopje Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 06, 2012 6:02 pm

StefaanD schreef:
Valt reuze mee, +/- 100 € per bay. In vergelijking met BuddHa zijn server een koopje Very Happy

Ik heb wel 24 bays en intern ook nog plaats voor enkele disks!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 06, 2012 6:24 pm

BuDDHa schreef:
StefaanD schreef:
Valt reuze mee, +/- 100 € per bay. In vergelijking met BuddHa zijn server een koopje Very Happy

Ik heb wel 24 bays en intern ook nog plaats voor enkele disks!

Lol
In vgl metmijn server agelijk nie
Ik kan er ook 12+1 in kwijt... Voor veel minder
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 06, 2012 8:11 pm

Stijn schreef:
BuDDHa schreef:
StefaanD schreef:
Valt reuze mee, +/- 100 € per bay. In vergelijking met BuddHa zijn server een koopje Very Happy

Ik heb wel 24 bays en intern ook nog plaats voor enkele disks!

Lol
In vgl metmijn server agelijk nie
Ik kan er ook 12+1 in kwijt... Voor veel minder

Ik zit niet aan 100€ per bay! Zou eens moeten kijken maar denk dat ik ongeveer een 1250€ betaald heb voor case,processor,ram,controllers,kabels en voeding
Komt dus op 52€ per bay en sofware is gratis.

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 8:41 am

BuDDHa schreef:
Ik zit niet aan 100€ per bay! Zou eens moeten kijken maar denk dat ik ongeveer een 1250€ betaald heb voor case,processor,ram,controllers,kabels en voeding
Komt dus op 52€ per bay en sofware is gratis.

gr33tz

Ongeveer 1250 € nou niet als 'k nog eens in je draadje kijk op de laatste pagina dan kom 'k op net geen 1900 € is dus 80 € per bay Razz
Ja nog altijd goedkoper, per bay toch, maar daar gaat het mij niet om.

Maar om even jullie geheugen op te frissen, 'k wil niet prutsen met een systeem en van alles zelf moeten uitvissen. Moet dat reeds dag-in-dag-uit doen, dan wil 'k thuis wel wat meer gebruiksgemak.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 8:44 am

Wanneer heb je hem?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 11:02 am

Betaling is onderweg, eenmaal dat afgerond is kan het snel gaan. Kwam 3% bij voor betaling met kredietkaart dus dat heb 'k maar niet gedaan. Veronderstel vrijdag binnen, dan weet 'k reeds wat gedaan dit weekend Smile

Besteld bij mobile-harddisk.nl

Gaat ook de eerste keer zijn dat 'k echt alles automatiseer voor films, tv series, muziek en ondertitel download via Sickbeard, HeadPhones en AutoSub

Daarna ook eens kijken voor belangrijke dingen ergens in de cloud te backuppen.


Spannende tijden Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 11:59 am

Je vergeet sabnzb Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 12:56 pm

Stijn schreef:
Je vergeet sabnzb Smile

Tja dat natuurlijk ook Smile Trouwens ben er nog niet aan uit of het SABnzbd of NZBget wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 1:01 pm

StefaanD schreef:
Stijn schreef:
Je vergeet sabnzb Smile

Tja dat natuurlijk ook Smile Trouwens ben er nog niet aan uit of het SABnzbd of NZBget wordt.

Sab Wink

Ik wil binnenkort overigens eens experimenteren met sickbeard en vooral coachpotato!
Ook ben ik nog niet zeker wat ik met mn series ga doen, overboord gooien na het kijken of sparen? Maar ik zie mezelf eigenlijk nooit een serie herbekijken.. (Begin daar es aan)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 07, 2012 1:23 pm

StefaanD schreef:
BuDDHa schreef:
Ik zit niet aan 100€ per bay! Zou eens moeten kijken maar denk dat ik ongeveer een 1250€ betaald heb voor case,processor,ram,controllers,kabels en voeding
Komt dus op 52€ per bay en sofware is gratis.

gr33tz

Ongeveer 1250 € nou niet als 'k nog eens in je draadje kijk op de laatste pagina dan kom 'k op net geen 1900 € is dus 80 € per bay Razz
Ja nog altijd goedkoper, per bay toch, maar daar gaat het mij niet om.

Maar om even jullie geheugen op te frissen, 'k wil niet prutsen met een systeem en van alles zelf moeten uitvissen. Moet dat reeds dag-in-dag-uit doen, dan wil 'k thuis wel wat meer gebruiksgemak.


mja dat was met schijven erbij! Bedoel prijs barebone!
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 10, 2012 9:05 am

Goe geprobeerd Gilles Twisted Evil Razz maar zie toch echt dit in je eigen server draadje

BuDDHa schreef:
StefaanD schreef:
Gilles, nog een vraagje wat is ongeveer de kostprijs van je server zoals hij nu is ?

-Intel Xeon E3-1230 Boxed : 220€
-Supermicro X9SCM-F : 175€
-16GB (4x4) DDR-3 1333mhz registered Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/8G : 130€
-Norcotek RPC-4224 server case voor 24HDD's : 490€
-Seasonic X-760 80+ Gold : 150€
-3x IBM M1015 SERVERAID M1015 SAS/SATA CONTROLLER : 300€
-6x SFF-8087 Mini SAS kabels : 80€
-2x Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB : 200€
-2x Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB : 150€
- + schijven...

Ik heb voor server grade hardware gekozen die ook virtualisatie aankan! Maar met gewone hardware gaat dit ook allemaal! Die SSD's zijn voor de cache.

Ik draai Open Indiana met Napp-it : ZFS


Nu doet er niet meer toe, jij bent gelukkig met je opstelling ... en ik straks ook Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 10, 2012 9:07 am

Stefaan's server park - Pagina 2 GroteFoto-LANT8LW3

De Synology DS2413+ , nu nog maagdelijk leeg.

Stefaan's server park - Pagina 2 GroteFoto-YZHE6MPY

Trays hebben een labeltje gekregen kwestie van de kindjes uit elkaar te kunnen houden Smile

Stefaan's server park - Pagina 2 GroteFoto-HKLV3QFR

JBOD Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 10, 2012 9:18 am

Lekker!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 10, 2012 10:05 am

Thx

Nog 2 foto's van de trays zelf. Toch een serieus verschil met mijn vroegere 1010+ waar de trays volledig van plastiek waren. Deze van de 2413+ bevatten zelfs "kussentjes" dat zou de geluidsproductie ook moeten terugdringen.

In die trays kunnen ook meteen 2,5" schijven worden gemonteerd zonder gebruik te maken van een speciale bracket. Misschien voor een SSD hoewel 'k daar het voordeel momenteel niet van zie.

Daarnet de Syno opgestart en gewoon in Idle is deze ook gewoon een stuk stiller dan de 1010+

Stefaan's server park - Pagina 2 GroteFoto-TLHDP3LH

Stefaan's server park - Pagina 2 GroteFoto-DT8V68RV
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Stefaan's server park - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stefaan's server park   Stefaan's server park - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stefaan's server park
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Steven's Server
» Stijn's server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: