Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 MED1000X3D

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 9:03 am

Ok het is intussen allemaal snel gegaan Smile. Daar ik toch altijd zo tevreden ben geweest van de mede8er en zijn commuinty ben ik toch voor de 1000x3d gegaan. Zou vandaag nog aan huis geleverd zijn:)
De jukebox functie sprak me ook erg aan en de manier waarop je in amper 10 seconden de hd kan plaatsen/vervangen vind ik ook wel knap.
Ga na verloop van tijd nog een 2 bay server bij plaatsen. Dat word iets voor onder de kerstboom denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 2:49 pm

djaxx schreef:
Ok het is intussen allemaal snel gegaan Smile. Daar ik toch altijd zo tevreden ben geweest van de mede8er en zijn commuinty ben ik toch voor de 1000x3d gegaan. Zou vandaag nog aan huis geleverd zijn:)
De jukebox functie sprak me ook erg aan en de manier waarop je in amper 10 seconden de hd kan plaatsen/vervangen vind ik ook wel knap.
Ga na verloop van tijd nog een 2 bay server bij plaatsen. Dat word iets voor onder de kerstboom denk ik.

Ale vooruit Smile ik ging de dune nemen, zeker omdat je geen 3d wilt, jukebox op een dune ziet er ook veel beter uit.
Je kon in zowel de h1 als d1 een hdd steken..
As je zelf zegt dat samenstellen niks is voor je , zou ik idd een nas nemen, zeker ook omdat je geen zee v ruimte wil..
Unraid is wel flexibeler en veel meer uitbreidbaar maar in jouw situatie zou ik het niet doen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 2:59 pm

Mja verander ni zo graag als ik van iets heel tevreden ben. Nog ni zo lang geleden had je slechte comments op de dune en de community?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 3:12 pm

djaxx schreef:
Mja verander ni zo graag als ik van iets heel tevreden ben. Nog ni zo lang geleden had je slechte comments op de dune en de community?

Ik heb al beide gehad zowel mede8er als dune. Nu htpc met xbmc
Als je standalone mediaspeler wil, is dune de betere keuze... Wil je optimale gui en de meeste mogelijkheden is xbmc het beste... In mijn ogen...
Dune is zeker geen slechte keuze, maar voor wat ik wil is xbmc het meest optimale
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 3:20 pm

Stijn schreef:
djaxx schreef:
Mja verander ni zo graag als ik van iets heel tevreden ben. Nog ni zo lang geleden had je slechte comments op de dune en de community?

Ik heb al beide gehad zowel mede8er als dune. Nu htpc met xbmc
Als je standalone mediaspeler wil, is dune de betere keuze... Wil je optimale gui en de meeste mogelijkheden is xbmc het beste... In mijn ogen...
Dune is zeker geen slechte keuze, maar voor wat ik wil is xbmc het meest optimale

Je hebt mede8er gehad maar niet de nieuwste natuurlijk. Nuja, ik heb mijn keuze gemaakt na toch wat reviews gelezen te hebben. Zullen wel dicht tegen elkaar liggen zeker. Moest niet eens zo nodig een nieuwe maar mijn ma wilde 1 en wou de mijne overnemen dusja. Zal mijn mening later wel posten over deze speler. Ik wil eerder het probleem aanpakken van de data transfer over mijn netwerk. Ga zeker op de 1 of de andere manier voor een klein nas gaan, 2 bay meer als genoeg. Met enkele terra's kom ik altijd toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 3:41 pm

djaxx schreef:
Stijn schreef:
djaxx schreef:
Mja verander ni zo graag als ik van iets heel tevreden ben. Nog ni zo lang geleden had je slechte comments op de dune en de community?

Ik heb al beide gehad zowel mede8er als dune. Nu htpc met xbmc
Als je standalone mediaspeler wil, is dune de betere keuze... Wil je optimale gui en de meeste mogelijkheden is xbmc het beste... In mijn ogen...
Dune is zeker geen slechte keuze, maar voor wat ik wil is xbmc het meest optimale

Je hebt mede8er gehad maar niet de nieuwste natuurlijk. Nuja, ik heb mijn keuze gemaakt na toch wat reviews gelezen te hebben. Zullen wel dicht tegen elkaar liggen zeker. Moest niet eens zo nodig een nieuwe maar mijn ma wilde 1 en wou de mijne overnemen dusja. Zal mijn mening later wel posten over deze speler. Ik wil eerder het probleem aanpakken van de data transfer over mijn netwerk. Ga zeker op de 1 of de andere manier voor een klein nas gaan, 2 bay meer als genoeg. Met enkele terra's kom ik altijd toe.

Mede8er is geen slecht merk, verre van...
Voor een 2bay moet je echt geen server hebben...
En ik zou idd het netwerk probleem oplossen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 4:24 pm

Maar ik heb toch een server nodig om het netwerk probleem op te lossen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 4:25 pm

djaxx schreef:
Maar ik heb toch een server nodig om het netwerk probleem op te lossen?

Euh nee, hoe kom je daarbij?
Koop een nas, hang die naast je mede8er en download met je nas..
Problem solved
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 4:30 pm

Stijn schreef:
djaxx schreef:
Maar ik heb toch een server nodig om het netwerk probleem op te lossen?

Euh nee, hoe kom je daarbij?
Koop een nas, hang die naast je mede8er en download met je nas..
Problem solved

Ik ben totaal niet meer mee sorry Smile Een nas is toch een server? Sorry dak er nix van ken zenneuh Smile clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 4:58 pm

djaxx schreef:
Stijn schreef:
djaxx schreef:
Maar ik heb toch een server nodig om het netwerk probleem op te lossen?

Euh nee, hoe kom je daarbij?
Koop een nas, hang die naast je mede8er en download met je nas..
Problem solved

Ik ben totaal niet meer mee sorry Smile Een nas is toch een server? Sorry dak er nix van ken zenneuh Smile clown

Je moet geen sorry zeggen, we zijn er om te leren van elkaar..
Ik moest het ook leren..

Een nas hoeft niet perse een server te zijn... Maar een server is wel een nas
Nas staatvoor network attached storage device, maw gewoon een hdd in netwerk is in principe een nas...
Idem voor je laptop bv als je die gebruikt als data opslag in je netwerk...
Maar in de gewone omgang spreken ze van een nas... Voor een een nas als synology of qnap of iomega..'.


In jouw geval zou ik dus voor een echte nas gaan zoals synology, qnap, of iomega in mindere mate..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 26, 2012 5:04 pm

Stijn schreef:
djaxx schreef:
Stijn schreef:
djaxx schreef:
Maar ik heb toch een server nodig om het netwerk probleem op te lossen?

Euh nee, hoe kom je daarbij?
Koop een nas, hang die naast je mede8er en download met je nas..
Problem solved

Ik ben totaal niet meer mee sorry Smile Een nas is toch een server? Sorry dak er nix van ken zenneuh Smile clown

Je moet geen sorry zeggen, we zijn er om te leren van elkaar..
Ik moest het ook leren..

Een nas hoeft niet perse een server te zijn... Maar een server is wel een nas
Nas staatvoor network attached storage device, maw gewoon een hdd in netwerk is in principe een nas...
Idem voor je laptop bv als je die gebruikt als data opslag in je netwerk...
Maar in de gewone omgang spreken ze van een nas... Voor een een nas als synology of qnap of iomega..'.


In jouw geval zou ik dus voor een echte nas gaan zoals synology, qnap, of iomega in mindere mate..

Ok duidelijk nu. Nu word het wat uitkijken welk model en merk ik zal nemen. Denk dat het voor de eindejaarsperiode zal worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 5:27 am

Gelezen dat je gaat wisselen


Wijze keuze, maar ik zou de d1 nemen, met screen en je kan er ook hdd insteken, wel niet hotswap , maar hoeveel keer ga je die in en uithalen, 1 keer toch, hoef je geen hotswap, d1 dus
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 6:58 am

Stijn schreef:
Gelezen dat je gaat wisselen


Wijze keuze, maar ik zou de d1 nemen, met screen en je kan er ook hdd insteken, wel niet hotswap , maar hoeveel keer ga je die in en uithalen, 1 keer toch, hoef je geen hotswap, d1 dus

Hopelijk doen ze in de winkel niet te moeilijk ivm de wissel! Moet welzeggen dat deze er ook wel leuk uit zag maar er toch teveel reracties komen in voordeel van de dune, dus ja zal sebiet wel zien. Op deze site staat bij de D1 een kruis achter hd en bij de H1 staat er uitbreidbaar dus had begrepen dat je bij de ene wel een hd kan inbouwen en bij de andere niet. http://www.mediacentershop.be/product/118065/hdi-dune-hd-smart-d1.html#product_specifications
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 6:59 am

Stijn schreef:
Gelezen dat je gaat wisselen


Wijze keuze, maar ik zou de d1 nemen, met screen en je kan er ook hdd insteken, wel niet hotswap , maar hoeveel keer ga je die in en uithalen, 1 keer toch, hoef je geen hotswap, d1 dus

Je bedoelt toch volledig inbouwen en niet via usb verbinden e?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 7:23 am

djaxx schreef:
Stijn schreef:
Gelezen dat je gaat wisselen


Wijze keuze, maar ik zou de d1 nemen, met screen en je kan er ook hdd insteken, wel niet hotswap , maar hoeveel keer ga je die in en uithalen, 1 keer toch, hoef je geen hotswap, d1 dus

Je bedoelt toch volledig inbouwen en niet via usb verbinden e?

Ja, maar je moet wel de behuizing verwijderen..
Zie maar
http://nl.hardware.info/reviews/2291/4/hdi-dune-hd-max-en-smart-review-aansluitingen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 11:30 am

Bon Dune HD Smart D1 aangekomen, direct mee aan de slag se.
Terug naar boven Ga naar beneden
eyn093

eyn093


Aantal berichten : 395
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Oostende

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 11:37 am

djaxx schreef:
Bon Dune HD Smart D1 aangekomen, direct mee aan de slag se.

Have fun! cheers

k'heb ook zo ene ,nog geen moment spijt van m'n aankoop.
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 27, 2012 11:38 am

eyn093 schreef:
djaxx schreef:
Bon Dune HD Smart D1 aangekomen, direct mee aan de slag se.

Have fun! cheers

k'heb ook zo ene ,nog geen moment spijt van m'n aankoop.

Vind al 1 ding direct minder wel. Als ik mijn harde schijf wil inbouwen moet ik de garantiezegel stuk maken?
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 12:04 am

Ok ganse dag mee gespeeld en hier volgen mijn bevindingen tot nu:

+ Maakt duidelijk minder lawaai dan de mede8er
+ Navigatie gaat erg vlot en zonder enige hapering
+ Geluid en beeld zijn echt wel beter , vooral bij de muziekweergave merk ik dit erg op
+ Leuk dat je in je film de beeldopties kan aanpassen
+Yadis ziet er fraai uit

Ben erg overtuigd van de Dune, ben heel blij dat ik de mede8er nog heb kunnen ruilen, je voelt gewoon dat deze stapje beter is.
Toch ook nog enkele minpunten die me storen

-Mijn muziek krijg ik om de 1 of andere manier niet voor of achteruit gespoeld?
-Ik heb een erg lange lijst met vele livesets die in 1 map zitten, heb nog niet echt iets gevonden om snel door de map te navigeren zonder alles te moeten aflopen?
-Dan yaDIS: Ik vind het mooi maar gelijk toch ook veel te complex: Films toevoegen is simpel en de info ophalen lukt ook vlot.
Ik slaag er maar niet in om extra tabs te gebruiken voor de kinderfilms en concerten enz. Ik kan de shortcut wel aanmaken maar krijg er geen films ingeplaatst? Hierdoor heb ik bij films 1 gigantische pagina met alles door elkaar, echt ongelooflijk dat dit niet beter kan? Wat is het nut van extra tabbladen te kunnen aanmaken maar er niets te kunnen inplaatsen?

Zoals eerder gezegd erg tevreden van de speler en hopelijk ga ik gewoon in de fout met de minpunten en dan komt dat allemaal dik in orde!

Morgen verder spelen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 8:13 am

Jup je gaat in de fout met yadis... Het kan perfect
Je maakt bv een tabbllad kids aan en dan op de film die je erin wilt steken moet jedit ook toevoegen...
Dus dan ga je op de film staan en voeg je toe aan "kids"
Kijk es in topic hier.... Yadis
Is voor mij te lang geleden...
Concerten kan je zo ook doen en zelfs fotos enz gewoon naar een map lukt.. Yadis is echt wel sterk in elkaar gestoken..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 10:58 am

Ok de onderverdelingen heb ik nu onder de knie, al vind ik het veel te ingewikkeld en omslachtig gemaakt.
Bij de hoofdtab "films" blijft echt alles weergegeven, is het mogelijk om hier ook bepaalde films, bv de kinderfilms van mijn dochter niet bij weer te geven? Deze worden tenslotte al getoond in de tab Kids.
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 12:00 pm

Ok meeste is intussen al gelukt. 1 Ding vraag ik me wel nog af. Is het mogelijk om bij de muziek map de covers van de cd te zien? Ik heb bij elke cd de cover staan die folder genoemd is. Toch krijg ik deze niet te zien als ik door de map blader?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 12:08 pm

djaxx schreef:
Ok meeste is intussen al gelukt. 1 Ding vraag ik me wel nog af. Is het mogelijk om bij de muziek map de covers van de cd te zien? Ik heb bij elke cd de cover staan die folder genoemd is. Toch krijg ik deze niet te zien als ik door de map blader?

Yep, heb ik ook gedaan toen ik dune had.. Staat hier zelfs ergens foto van opt forum... Ik gebruik daarvoor wel geen yadis..maar dune explorer (enkel voorcd hoesjes) rest deed ik allemaal met yadis..

Nu doe ik helemaal niks meer met xbmc Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 6:00 pm

Ok rijen en kolommen dus bepalen. Nu ie ik overal in dat progje maar zie die optie nergens staan? Weet je dat nog of is het te lang geleden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 28, 2012 6:24 pm

djaxx schreef:
Ok rijen en kolommen dus bepalen. Nu ie ik overal in dat progje maar zie die optie nergens staan? Weet je dat nog of is het te lang geleden?

Moet je zelf manueel editen
Zet hij geen index bestand ofzo..
Wacht zal het es opzoeken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





MED1000X3D  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: MED1000X3D    MED1000X3D  - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
MED1000X3D
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Koopjeshoek :: Aankoopadvies-
Ga naar: