Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 4K - Ultra Hd

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 7:27 am

Naar het schijnt zou 4K uktra hd gaan heten... De opvolger dus van de huidige hd. Bron is tweakers Smile
Gaan we hiervoor nieuwe hdmi kabels nodig hebben of niet? En als we spreken van inname in gb.. Hoeveel zal dit schelen? Stel een blurayrip van 25 gig, wordt dit dan 50? Of gaat het zon vaart niet lopen?
Kijken jullie er naar uit. Of hoeft het niet? Belangrijker dan 3d? Jullie mening graag Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 7:30 am

Volgens mij gaat 4k een veel grotere vooruitgang zijn dan 3d. Hoe lang is 3d nu al op de markt? Het geraakt echt niet doorgestoten en volgens mij gaat dit nooit echt gebeuren.

Ik ga alleszins mijn apparatuur niet upgraden om 3d te kunnen kijken. Vermoedelijk ooit wel om 4k aan te kunnen. Dat deze nieuwe apparatuur dan waarschijnlijk ook 3d zal aankunnen, is dan mooi meegenomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 7:38 am

Nielvm schreef:
Volgens mij gaat 4k een veel grotere vooruitgang zijn dan 3d. Hoe lang is 3d nu al op de markt? Het geraakt echt niet doorgestoten en volgens mij gaat dit nooit echt gebeuren.

Ik ga alleszins mijn apparatuur niet upgraden om 3d te kunnen kijken. Vermoedelijk ooit wel om 4k aan te kunnen. Dat deze nieuwe apparatuur dan waarschijnlijk ook 3d zal aankunnen, is dan mooi meegenomen.

4K zal niet zo'n verschil maken bij een standaard LED of Plasma tv maar wel op het grote doek. Beamers kunnen hiervan wel profiteren!
Trouwens men spreekt al van 8K ook! De nieuwste Onkyo's ondersteunen al die resolutie in passthrough!
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 7:40 am

De technologie loopt toch echt ver voor op hetgeen de filmmakers gebruiken en de mensen in huis hebben hoor :p
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 7:57 am

Nielvm schreef:
De technologie loopt toch echt ver voor op hetgeen de filmmakers gebruiken en de mensen in huis hebben hoor :p

Toen Bluray uitkwam en HDDVD zaten we ook nog allemaal met DVD spelers en tv's die nog geen 720p konden spelen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 8:16 am

Ik vraag me af vanaf hoe groot je het verschil zal gaan kunnen merken...
Als dit groter dan 60 inch moet zijn, gaat het bij de mensen thuis echt niet aanslaan.
Tenzij je een beamer hebt natuurlijk, maar dat doet iedereen heus niet..
Dus ik denk dat 4k er wel komt maar dat het niet zo'n succes zal hebben..
Laat staan 8K
De meeste versterkers hebben nu al passthrough voor 4K echter de bekabeling is er nog niet voorzien dus ja, stel dat er een nieuwe versie komt voor hdmi, bv hdmi 2 die 4k ondersteund, wel dan sta je daar mooi met je versterker, je hebt wel 4k ondersteuning, maar geen poort voor hdmi2 , snap je?
ik wacht dus toch nog even Smile
3d vind ik persoonlijk wel leuk , en ik zou het eigenlijk toch wel willen maar speciaal upgraden, no thx

trouwens madagascar 3 schijnt de nieuwe referentie voor 3d te zijn buddha Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 8:21 am

Ik ben nog altijd van mening dat, als je bronmateriaal echt super goed is en je zeer goede zwartwaarden hebt, dat 3d niet nodig is. Met de komst van de nieuwe projectoren en 4k lijkt 3d mij in zekere zin overbodig te worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 8:47 am

Nielvm schreef:
Ik ben nog altijd van mening dat, als je bronmateriaal echt super goed is en je zeer goede zwartwaarden hebt, dat 3d niet nodig is. Met de komst van de nieuwe projectoren en 4k lijkt 3d mij in zekere zin overbodig te worden.

de pop-up effecten enzo kun je nooit krijgen met goeie zwartwaarden...
je bron mag nog zo goed zijn als het wil..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimezo okt 21, 2012 9:51 am

Wil maar zeggen dat je met een hoge resolutie en goede zwartwaarde een veel realistischere (natuurlijkere) weergave zal hebben als met 3d.
Terug naar boven Ga naar beneden
predator




Aantal berichten : 283
Registratiedatum : 09-07-11

4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitimedi okt 23, 2012 5:27 pm

nja de enigste film die ik de moeite vond en waar ik echt het effect goed vond is avatar, de rest dat ik heb gezien in 3d vondk gewoon zwak eigenlijk, kzou dan op dit moment ook niet speciaal een 3d tv aankopen aangezien ik het gewoon niet zo overweldigend vind en al zeker niet de meerprijs waard
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





4K - Ultra Hd Empty
BerichtOnderwerp: Re: 4K - Ultra Hd   4K - Ultra Hd Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
4K - Ultra Hd
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe Xtreamer Ultra op weg...
» Op Ibood Readynas Ultra 2 met 2x 500GB 179.95€
» Superdeal op Ibood : Netgear ReadyNAS Ultra 6 met 3x2TB on board!
» Netgear ReadyNAS Ultra 2 – Netwerk media opslag met 2 Gigabit poorten en maarliefst 4 TB

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Home Theater :: Nieuws op HT gebied-
Ga naar: