Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray

Ga naar beneden 
+2
Stijn
sam
6 plaatsers
AuteurBericht
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimewo jan 09, 2013 6:56 am

Dune HD werkt aan een op Intel gebaseerde mediaspeler die niet alleen blu-ray-schijfjes kan afspelen, maar ook voorzien is van de laatste versie van XBMC. Ook kan de mediaspeler ongecodeerde tv-programma's opnemen.

Dat heeft de fabrikant aan Tweakers laten weten op de CES. Dune HD zegt al ruim een jaar te werken aan een mediaspeler op basis van een Intel-processor, omdat Sigma Designs niet langer de benodigde licenties heeft voor het afspelen van blu-ray-discs. Dune HD zou al ver gevorderd zijn met zijn nieuwe mediaspeler, maar wilde de behuizing nog niet tonen. Ook details over de gebruikte Intel-processor gaf het bedrijf nog niet prijs, maar wel was de XBMC-interface werkend te zien waarvoor de laatste release - versie 12 met codenaam Frodo - is gebruikt.

De nieuwe mediaspeler zal zijn gebaseerd op het ontwerp van de Dune HD Base 3D, een apparaat dat nog draait op een 86720-soc van Sigma Designs en inmiddels beschikbaar is. Er zal echter een blu-ray-drive aanwezig zijn en bij het afspelen van een blu-ray-disc wordt overgeschakeld op propriëtaire afspeelsoftware. De speler zou ook 3d-titels kunnen tonen. De XBMC-omgeving is echter volledig functioneel volgens Dune HD, waardoor extensies gebruikt kunnen gaan worden.

Volgens Dune HD kunnen blu-ray-iso's afgespeeld worden en het moet mogelijk worden om ongecodeerde tv-kanalen op te nemen dankzij de ondersteuning in de laatste XBMC-release voor opnamesoftware. Volgens Dune HD was het vrijwel ondoenlijk om alle licenties te verkrijgen voor het decoderen van versleutelde tv-zenders en is er daarom van af gezien.

De nog naamloze mediaspeler op basis van een Intel-chipset moet in juni of juli verschijnen. Dune HD stelde dat het apparaat afhankelijk van de configuratie tussen de 500 en 700 zal gaan kosten.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/86542/dune-hd-werkt-aan-intel-mediaspeler-met-xbmc-en-blu-ray.html

Laat maar komen, al is de prijs wel wat aan de hoge kant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimewo jan 09, 2013 7:24 am

oops; net ook gepost Smile
Wel hoge prijs, voor die prijs steek je zelf ene in elkaar , en zelfs 9/10 beter dan die dat zij maken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimewo jan 09, 2013 12:25 pm

Stijn schreef:
oops; net ook gepost Smile
Wel hoge prijs, voor die prijs steek je zelf ene in elkaar , en zelfs 9/10 beter dan die dat zij maken

Dat is waar, maar een plug en play oplossing zoals deze zal toch veel mensen aanspreken (denk ik). Het gekloot met nieuwe versies van XBMC en dergelijk weerhoudt er mij toch van om aan een HTPC te beginnen. Als je dan een kant-en-klare oplossing hebt met een mediaplayer zoals de Dune, en dan nog eens de interface van XBMC hebt, waarbij je dan gewoon de update moet installeren en alles meteen werkt zoals het hoort... dan is het gebruiksgemak mij toch wel iets waard (maar wel geen 700€).
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 8:02 am

Dune showed off the upcoming Max HD 3D at the CES show today. Some important facts:

1 Based upon an Intel Chip
2.Does Full Menus!
3. Does full frame packed 3d with full menus
4. USES XBMC AS IT'S FRONT END - ALL FEATURES IMPLEMENTED
5. Has HDMI Input and Output as well as 7.1 analog out
6. Full gigabit Ethernet support
7. NATIVE VIDEO OUTPUT!
8. Cinevia support for disc playing but not for file playing! Won't check files
9. Wireless built in that can also act as a wireless hotspot
10. Application plug-in capable with a Dune app portal (possible Netflix/hulu support)



Damn nice specs!
Full menus! Geen cinevia!
Bron: http://www.avsforum.com/t/1450642/dune-max-hd-3d-at-ces
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 9:23 am

Yo,

Als ze daarmee echt afkomen en het geen prototype is die nooit gemaakt wordt zoals de Dune Pro zou ik wel te vinden zijn voor zo'n toestel maar alleen als het echt werkt!
Zou leuk zijn om geen geklooi te hebben met XBMC! Nu veel te veel geklooi en werkt niet zoals ik wil! Gebruik nu gewoon de A-400... die interface is leuk maar als ik een film wil zien dan moet het gewoon werken! Zelfde met de AB in XBMC,basis functies werken maar als je audio wilt veranderen heb je al een muis nodig want je kunt deze functie niet programmeren in Harmony. Gebeurt vaak dat de verkeerde audio stream begint te spelen, en Bluray 3D werkt ook nog niet in XBMC dus weer geklooi met externe speler met weer andere problemen en AB functies die niet hetzelfde zijn van XBMC! Ook problemen dat het beeld soms weg springt terug naar windows in het midden van een film, héél fustrerend!
Denk tegen dat XBMC echt goed gaat beginnen werken in mijn ogen dat we nog enkele versies gaan moeten wachten in mijn ogen!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 9:47 am

BuDDHa schreef:
Yo,

Als ze daarmee echt afkomen en het geen prototype is die nooit gemaakt wordt zoals de Dune Pro zou ik wel te vinden zijn voor zo'n toestel maar alleen als het echt werkt!
Zou leuk zijn om geen geklooi te hebben met XBMC! Nu veel te veel geklooi en werkt niet zoals ik wil! Gebruik nu gewoon de A-400... die interface is leuk maar als ik een film wil zien dan moet het gewoon werken! Zelfde met de AB in XBMC,basis functies werken maar als je audio wilt veranderen heb je al een muis nodig want je kunt deze functie niet programmeren in Harmony. Gebeurt vaak dat de verkeerde audio stream begint te spelen, en Bluray 3D werkt ook nog niet in XBMC dus weer geklooi met externe speler met weer andere problemen en AB functies die niet hetzelfde zijn van XBMC! Ook problemen dat het beeld soms weg springt terug naar windows in het midden van een film, héél fustrerend!Denk tegen dat XBMC echt goed gaat beginnen werken in mijn ogen dat we nog enkele versies gaan moeten wachten in mijn ogen!

gr33tz

Toch wel sterk overdreven
ik kan perfect de audio stream kiezen met 1 toets op de ab
idem voor ondertiteling
klik en het jaast juist
beeld dat wegspringt midden in een film? nog nooit gehad !!!!!!
Ik speel nu alles vlot af, zonder haperingen, gelijk wat ik ernaar gooi, klik klik en hij speelt
dit alles met prachtige gui en veeeeel addons

volgens mij hebb jij het een en ander gewoon niet goed ingesteld


ik zie zo'n dune ook wel zitten maar niet aan die prijs, dan bouw ik wel zelf mijn xbmc machine
Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 3:55 pm

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=71jbys3A5CU#!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 4:17 pm

Stijn schreef:
BuDDHa schreef:
Yo,

Als ze daarmee echt afkomen en het geen prototype is die nooit gemaakt wordt zoals de Dune Pro zou ik wel te vinden zijn voor zo'n toestel maar alleen als het echt werkt!
Zou leuk zijn om geen geklooi te hebben met XBMC! Nu veel te veel geklooi en werkt niet zoals ik wil! Gebruik nu gewoon de A-400... die interface is leuk maar als ik een film wil zien dan moet het gewoon werken! Zelfde met de AB in XBMC,basis functies werken maar als je audio wilt veranderen heb je al een muis nodig want je kunt deze functie niet programmeren in Harmony. Gebeurt vaak dat de verkeerde audio stream begint te spelen, en Bluray 3D werkt ook nog niet in XBMC dus weer geklooi met externe speler met weer andere problemen en AB functies die niet hetzelfde zijn van XBMC! Ook problemen dat het beeld soms weg springt terug naar windows in het midden van een film, héél fustrerend!Denk tegen dat XBMC echt goed gaat beginnen werken in mijn ogen dat we nog enkele versies gaan moeten wachten in mijn ogen!

gr33tz

Toch wel sterk overdreven
ik kan perfect de audio stream kiezen met 1 toets op de ab
idem voor ondertiteling
klik en het jaast juist
beeld dat wegspringt midden in een film? nog nooit gehad !!!!!!
Ik speel nu alles vlot af, zonder haperingen, gelijk wat ik ernaar gooi, klik klik en hij speelt
dit alles met prachtige gui en veeeeel addons

volgens mij hebb jij het een en ander gewoon niet goed ingesteld


ik zie zo'n dune ook wel zitten maar niet aan die prijs, dan bouw ik wel zelf mijn xbmc machine
Smile

Hebde gij XBMC aandelen? afro
Terug naar boven Ga naar beneden
eyn093

eyn093


Aantal berichten : 395
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Oostende

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 5:31 pm

Zo'n Dune zie ik ook wel zitten ,maar niet aan de prijs van 500€ laat staan 700€.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimedo jan 10, 2013 7:15 pm

djaxx schreef:
Stijn schreef:
BuDDHa schreef:
Yo,

Als ze daarmee echt afkomen en het geen prototype is die nooit gemaakt wordt zoals de Dune Pro zou ik wel te vinden zijn voor zo'n toestel maar alleen als het echt werkt!
Zou leuk zijn om geen geklooi te hebben met XBMC! Nu veel te veel geklooi en werkt niet zoals ik wil! Gebruik nu gewoon de A-400... die interface is leuk maar als ik een film wil zien dan moet het gewoon werken! Zelfde met de AB in XBMC,basis functies werken maar als je audio wilt veranderen heb je al een muis nodig want je kunt deze functie niet programmeren in Harmony. Gebeurt vaak dat de verkeerde audio stream begint te spelen, en Bluray 3D werkt ook nog niet in XBMC dus weer geklooi met externe speler met weer andere problemen en AB functies die niet hetzelfde zijn van XBMC! Ook problemen dat het beeld soms weg springt terug naar windows in het midden van een film, héél fustrerend!Denk tegen dat XBMC echt goed gaat beginnen werken in mijn ogen dat we nog enkele versies gaan moeten wachten in mijn ogen!

gr33tz

Toch wel sterk overdreven
ik kan perfect de audio stream kiezen met 1 toets op de ab
idem voor ondertiteling
klik en het jaast juist
beeld dat wegspringt midden in een film? nog nooit gehad !!!!!!
Ik speel nu alles vlot af, zonder haperingen, gelijk wat ik ernaar gooi, klik klik en hij speelt
dit alles met prachtige gui en veeeeel addons

volgens mij hebb jij het een en ander gewoon niet goed ingesteld


ik zie zo'n dune ook wel zitten maar niet aan die prijs, dan bouw ik wel zelf mijn xbmc machine
Smile

Hebde gij XBMC aandelen? afro

Nee, maar als iets kan terwijl het anders beweerd wordt, corrigeer ik graag Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitimeza jan 12, 2013 9:32 am

Eindelijk zou ik zeggen...

Uiteraard nog te duur nu. Maar het is een begin...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Gesponsorde inhoud





Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray   Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Marmitek control 8 werkt niet :(
» XBMC
» Xbmc build
» Het Grote XBMC Topic
» Sigma gaat XBMC ondersteunen in mediaprocessor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Home Theater :: Nieuws op HT gebied-
Ga naar: