Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Kef T 205 serie opstelling

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 9:16 am

Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn op dit moment bezig een huisje aan het zetten. Aangezien we beide vrij veel films/series bekijken (via nas + boxee box), willen we onze woonkamer voorzien van een surround set. We hebben echter wel een paar vereisten waaraan de set moet voldoen:

- Niet de duurste set maar wel kwaliteitsvol
- Mag niet lomp zijn, moet stijvol in het interieur passen

Nadat we enkele speciaalzaken bezochten, viel onze keuze op de Kef serie T205. Deze zijn ultraplat, zien er mooi uit en bieden dan ook nog eens uitstekende kwaliteit.
Onze plannen zijn de volgende: Onze tv (led-tv samsung UE46B6000) zal boven onze sierhaard gehangen worden (zoals dit vb euron-kachels.nl/cmsfiles/HELEX--mei.jpg) Linker en rechter frontspeaker komt respectievelijk links en rechts van de tv. De 3de frontspeaker zal geplaatst worden tss de tv en de sfeerhaard.

Ons probleem is echter de rearspeakers. Deze zouden we achter onze sofa willen plaatsen, eveneens wallmounted. Zo hebben we totaal geen last van kabels, alles kan namelijk uitgeslepen worden wanneer de eletriciteitwerken van start gaan. Naar wat ik gelezen heb, is alles aanwezig in de doos van de T serie om ze te wallmounten.

Probleem 1:
- Als je de Kef T serie rearspeaker wallmount hangen deze recht, terwijl ik gelezen heb dat je rearspeakers bij 5.1 infeite iets naar binnen gedraaid moeten zijn voor optimale ervaring. Is dit verwaarloosbaar of zal je hier echt last van hebben indien de rearspeakers echt recht achter de sofa hangen ?

Probleem 2:
- Onze woonkamer is maar 4m15 breed. Onze tv zal op de ene muur gehangen worden, onze sofa komt volledig tegen de andere muur. Maw tss de rearspeakers en de sofa waar je uiteindelijk zal zitten, is maar +- 20 cm. En dit is...wel...vrij dicht. Te dicht wsl, maar hebben niet zoveel keus. Is dit ook af te raden of is dat best acceptabel ?


Dank bij voorbaat.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:17 pm

Hallo!
Meer dan welkom op het forum hier!
Ben wel benieuwd hoe je hier terechtgekomen bent Smile
Ik zie ook direct dat jullie echt wel een fan zijn, vermits je reeds naar speakers kijkt voor in de nieuwbouw en vermits je al een nas, en mediaspeler hebt en nog geen kleine tv ook...

Ik zou eigenlijk het liefst vanal een plannetje zien, om gerichter advies te geven wat betreft de plaatsing van de speakers

Maar zoiezo zal je qua plaatsing altijd een compromis moeten zoeken.. Vooral voor de rears..

Vermits je ook een haard en zo plant... Kun je misschien ook eens mijn topic bekijken... Ook wij hebben een haard en een tv, de combi dus..
Mijn rears staan absoluut ook niet optimaal , maar ik ben er tevreden mee
Betere opstelling kan gewoon niet in ons geval.

Wel mooie speakers die kefs.. Voor je rear kun je anders ook eens zien naar focal chorus sr700v, die staan ook iets gedraaid, wat misschien beter zou zijn in ouw geval.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:28 pm

Stijn schreef:
Hallo!
Meer dan welkom op het forum hier!
Ben wel benieuwd hoe je hier terechtgekomen bent Smile
Ik zie ook direct dat jullie echt wel een fan zijn, vermits je reeds naar speakers kijkt voor in de nieuwbouw en vermits je al een nas, en mediaspeler hebt en nog geen kleine tv ook...

Ik zou eigenlijk het liefst vanal een plannetje zien, om gerichter advies te geven wat betreft de plaatsing van de speakers

Maar zoiezo zal je qua plaatsing altijd een compromis moeten zoeken.. Vooral voor de rears..

Vermits je ook een haard en zo plant... Kun je misschien ook eens mijn topic bekijken... Ook wij hebben een haard en een tv, de combi dus..
Mijn rears staan absoluut ook niet optimaal , maar ik ben er tevreden mee
Betere opstelling kan gewoon niet in ons geval.

Wel mooie speakers die kefs.. Voor je rear kun je anders ook eens zien naar focal chorus sr700v, die staan ook iets gedraaid, wat misschien beter zou zijn in ouw geval.

Hey,

bedankt voor je reactie. Ben op dit forum terechtgekomen via de topic op 9lives forum.
We zijn inderdaad hevige film fans. Nu niet zo hevig als sommige andere users hier op het forum. Als ik zie hoeveel deze al geinvesteerd hebben in hun opstelling :-) Dat gaat er ons ietsje over maar hey...ieder doet zijn zin hé Smile

Het plannetje is bij deze bijgevoegd.

Kef T 205 serie opstelling Leefruimte


Op de linkermuur in het salon zie je tv, daar zou dus de haard ook moeten komen. De andere kant zie je de sofa, met daarachter 3 ramen. Hier zouden dus de rearspeakers moeten opkomen.

Waar kan ik je topic terugvinden ?[img][/img]
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:46 pm

https://htff.actieforum.com/t8p180-stijn-s-woonkamer-ht

Bouw van de haard begint daar

Als ik jouw plannetje bekijk, zorgen die 3 vensters wel voor problemen..
Je rears zou ik dan niet inbouwen , maar andere kiezen die op een mount staan en dan inderdaad naar je toe draaien, ik zou ze dan (als je onderaan telt v 1 naar 3 bovenaan) tussen 1 en 2 plaatsen en boven nr 3
Of optie 2 ,indien je perse deze wilt.., inbouwen tss nr 1 en 2 en tussen nr 2 en 3

Maar ik zou voor optie 1 gaan Smile naar je toedraaien op mounts
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:51 pm

Stijn schreef:
https://htff.actieforum.com/t8p180-stijn-s-woonkamer-ht

Bouw van de haard begint daar

Als ik jouw plannetje bekijk, zorgen die 3 vensters wel voor problemen..
Je rears zou ik dan niet inbouwen , maar andere kiezen die op een mount staan en dan inderdaad naar je toe draaien, ik zou ze dan (als je onderaan telt v 1 naar 3 bovenaan) tussen 1 en 2 plaatsen en boven nr 3
Of optie 2 ,indien je perse deze wilt.., inbouwen tss nr 1 en 2 en tussen nr 2 en 3

Maar ik zou voor optie 1 gaan Smile naar je toedraaien op mounts

Ja het beste zou inderdaad op mounts zijn...Maarja, das is opnieuw bijbetalen + das staat er weer rommel op de vloer en we willen het zo clean mogelijk maken. Dusja..dan liever wallmounten..Maar tss 1 & 2 en 2 & 3 ?? Dan zitten er wel erg dicht tegen elkaar + als je aan de uiteinden zit van je sofa zitten deze tussen je in..

Knap die haard zeg! Zoiets wensen we ook te maken. Hoe diep is die volledige structuur infeite ? Bij ons zou dat toch max 45cm mogen zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:00 pm

Ik bedoel mounts aan je muur he.. Dan staat er niets in de weg..

Als je ze inbouwt. , optie 2 , dan komen ze idd dicht bij elkaar.
Zet je ze tss 1 en 2 en boven 3 , vrees ik voor. Het surround..
Je zal wel iets horen, maar je zit er dan zeker buiten..

Diepte vd haard bij ons is 70 en het uitspringende 85 dacht ik.
Maar je kan altijd "in" je snelbouwers gaan he, zo win je ruimte..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:03 pm

Stijn schreef:
Ik bedoel mounts aan je muur he.. Dan staat er niets in de weg..

Als je ze inbouwt. , optie 2 , dan komen ze idd dicht bij elkaar.
Zet je ze tss 1 en 2 en boven 3 , vrees ik voor. Het surround..
Je zal wel iets horen, maar je zit er dan zeker buiten..

Diepte vd haard bij ons is 70 en het uitspringende 85 dacht ik.
Maar je kan altijd "in" je snelbouwers gaan he, zo win je ruimte..

Deze speakers kan je toch niet mounten aan de muur en dan nog eens naar je toedraaien ?

PS: Meteen enkele van je fotos opgeslagen, al was het maar ter inspiratie als we ooit op het punt zitten zo een inbouwhaard te plaatsen :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:04 pm

Ik weet niet wat jullie v plan zijn, maar ik zou de tv naast je haard inwerken ipv erboven...
Ook beter voor de warmte enz..
Beide tegelijk aansteken ga je niet veel doen..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:05 pm

Rebbelx schreef:
Stijn schreef:
Ik bedoel mounts aan je muur he.. Dan staat er niets in de weg..

Als je ze inbouwt. , optie 2 , dan komen ze idd dicht bij elkaar.
Zet je ze tss 1 en 2 en boven 3 , vrees ik voor. Het surround..
Je zal wel iets horen, maar je zit er dan zeker buiten..

Diepte vd haard bij ons is 70 en het uitspringende 85 dacht ik.
Maar je kan altijd "in" je snelbouwers gaan he, zo win je ruimte..

Deze speakers kan je toch niet mounten aan de muur en dan nog eens naar je toedraaien ?

PS: Meteen enkele van je fotos opgeslagen, al was het maar ter inspiratie als we ooit op het punt zitten zo een inbouwhaard te plaatsen :-)

Geen probleem Wink
Die speakers kun je zo niet mounten idd, andere wel Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:07 pm

Stijn schreef:
Ik weet niet wat jullie v plan zijn, maar ik zou de tv naast je haard inwerken ipv erboven...
Ook beter voor de warmte enz..
Beide tegelijk aansteken ga je niet veel doen..

Idd zijn al paar keer veranderd van idee. Tv boven de haard, tv ernaast...Ik moet zeggen dat beide manieren wel iets hebben maar idd, ernaast is wsl beter. Stoort ook niet dan wanneer je iets aan het bekijkent bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:10 pm

Rebbelx schreef:
Stijn schreef:
Ik weet niet wat jullie v plan zijn, maar ik zou de tv naast je haard inwerken ipv erboven...
Ook beter voor de warmte enz..
Beide tegelijk aansteken ga je niet veel doen..

Idd zijn al paar keer veranderd van idee. Tv boven de haard, tv ernaast...Ik moet zeggen dat beide manieren wel iets hebben maar idd, ernaast is wsl beter. Stoort ook niet dan wanneer je iets aan het bekijkent bent.

Idd Wink
Wacht tot het bij ons geschildert is Wink
Vlak vd haard komt in een uitspringend kleur, en da zal heel mooi zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:12 pm

Dus infeite...ben ik het best dan ik 3 frontboxen + woofer koop van kef en de 2 rear van een ander merk, die de mogelijkheid hebben om gedraaid te worden. Jammer dat je dan met 2 verschillende reeksen werkt maar goed :-) Die rearspeakers van focal, wat kosten die zo ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:16 pm

Die focals kosten 540 euro per paar
Ik zou de fronts ook v focal kopen Wink
Maar dan geen inbouw.
Voor sub, kijk eens naar de bk serie...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:19 pm

Stijn schreef:
Die focals kosten 540 euro per paar
Ik zou de fronts ook v focal kopen Wink
Maar dan geen inbouw.
Voor sub, kijk eens naar de bk serie...

Lol ja....zo blijven we natuurlijk bezig. De fronts wil ik voornamelijk de T serie van Kef omdat die EN prima spelen EN er ook mooi design uitzien. De rears zal ik idd genoodzaakt zijn om ander merk te nemen of eventueel opnieuw kef maar dit
kef.com/html/be_fl/showroom/home_theatre_speakers/KHT2000.3/fact_sheets/Speakers/HTS2001.3/index.html

In de veronderstelling dat die wel kunnen gedraaid worden wanneer ze gemonteerd zijn op een muur.. :-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:34 pm

De kef eitjes, yep die kunnen draaien.
Cuball lid hier heeft die eitjes Wink
Wel de 3005se, die zijn beter
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 1:56 pm

Stijn schreef:
De kef eitjes, yep die kunnen draaien.
Cuball lid hier heeft die eitjes Wink
Wel de 3005se, die zijn beter

Ok dan is dat ook nog een optie. Wel geen idee waar je die los kan kopen. hificorner.nl is een heel goedkope webshop waar je de kef T boxen apart kan kopen maar de eitjes blijkbaar niet..
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 2:21 pm

Welkom makker,

Ik zou echt nog eens goed nadenken over je front speakers. Nog eens goed alles bekijken zonder vooroordeel want je lijkt de keuze al gemaakt te hebben maar als je het design nu even op de achtergrond zet, zijn het dan wel de beste speakers in die klasse? je kan daar allemaal nogal vlug spijt van krijgen namelijk.

Tv zou ik niet boven de haard hangen in je plaats, lijkt me echt veel te hoog?

Zeker de focals bekijken als frints ja, design is ook heel mooi en klinken natuurlijk ook erg goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chr1st0f

Chr1st0f


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 11-01-11
Woonplaats : Kasterlee

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 2:21 pm

Die eitjes kan je overal los kopen.

Een alternatief is Monitor Audio Shadow vooraan en achteraan 2 x Monitor Audio Radius R90HD.

ps. Je kan de achterste luidsprekers ook nog in de hoek van het plafond hangen of zelfs inbouwen in het plafond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 2:28 pm

djaxx schreef:
Welkom makker,

Ik zou echt nog eens goed nadenken over je front speakers. Nog eens goed alles bekijken zonder vooroordeel want je lijkt de keuze al gemaakt te hebben maar als je het design nu even op de achtergrond zet, zijn het dan wel de beste speakers in die klasse? je kan daar allemaal nogal vlug spijt van krijgen namelijk.

Tv zou ik niet boven de haard hangen in je plaats, lijkt me echt veel te hoog?

Zeker de focals bekijken als frints ja, design is ook heel mooi en klinken natuurlijk ook erg goed.

Mja hoe speakers klinken is altijd een persoonlijke smaak. Ik vond de Kef serie zeker mooi klinken en ook de reviews op het internet zijn lovend. Het klopt inderdaad dat het oog ook wat wil. Maar ik kan je gerust stellen, de kwaliteit van de audio is nog altijd belangrijker dan hoe een speaker er nu infeite uitziet. Toch vind ik dat ze er EN mooi uitzien EN mooi klinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 2:51 pm

Wat vinden jullie van deze opstelling ?

Rood gedeelte is het volledige meubel. Tv hangt aan de ene kant. Links, rechts en onder vd tv komen 3 speakers.
Aan de sofa komen de 2 rear speakers, wallmounted (ander merk dan kef T serie) licht naar binnen gedraaid.
Naast de tv komt dan de haard.
Tussen sofa en drankenkast is er nog voldoende ruimte voor het plaatsen van de kerstboom :-D


Kef T 205 serie opstelling Leefruimte

Het zal overal wat krap worden maar OK, het is doenbaar :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Chr1st0f

Chr1st0f


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 11-01-11
Woonplaats : Kasterlee

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 3:01 pm

Ik zou vloerverwarming nemen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 3:07 pm

Chr1st0f schreef:
Ik zou vloerverwarming nemen Wink

Vind ik leuk
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 3:08 pm

Rebbelx schreef:
djaxx schreef:
Welkom makker,

Ik zou echt nog eens goed nadenken over je front speakers. Nog eens goed alles bekijken zonder vooroordeel want je lijkt de keuze al gemaakt te hebben maar als je het design nu even op de achtergrond zet, zijn het dan wel de beste speakers in die klasse? je kan daar allemaal nogal vlug spijt van krijgen namelijk.

Tv zou ik niet boven de haard hangen in je plaats, lijkt me echt veel te hoog?

Zeker de focals bekijken als frints ja, design is ook heel mooi en klinken natuurlijk ook erg goed.

Mja hoe speakers klinken is altijd een persoonlijke smaak. Ik vond de Kef serie zeker mooi klinken en ook de reviews op het internet zijn lovend. Het klopt inderdaad dat het oog ook wat wil. Maar ik kan je gerust stellen, de kwaliteit van de audio is nog altijd belangrijker dan hoe een speaker er nu infeite uitziet. Toch vind ik dat ze er EN mooi uitzien EN mooi klinken.

Geloof je graag hoor en heb geen ervaring met Kef maar het kan gewoon geen kwaad om te vergelijken. Ik zou in jouw plaats toch zeker nog andere dingen gaan luisteren indien je dat nog niet gedaan hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimevr feb 15, 2013 6:18 pm

Rebbelx schreef:
Wat vinden jullie van deze opstelling ?

Rood gedeelte is het volledige meubel. Tv hangt aan de ene kant. Links, rechts en onder vd tv komen 3 speakers.
Aan de sofa komen de 2 rear speakers, wallmounted (ander merk dan kef T serie) licht naar binnen gedraaid.
Naast de tv komt dan de haard.
Tussen sofa en drankenkast is er nog voldoende ruimte voor het plaatsen van de kerstboom :-D


Kef T 205 serie opstelling Leefruimte

Het zal overal wat krap worden maar OK, het is doenbaar :-)

Ik vind deze opstelling zelfs slechter dan de eerste Wink
Ik zou het eigenlijk helemaal anders doen, + je zou meer doorgangruimte hebben, + betere opstelling speakers mogelijk..

Ik zou de hoekzetel in de hoek zetten, en het lange gedeelte langs de vensters
Dan de haard en tv zoals met het rode kader, je achterste speaker dan links helemaal in de hoek en de rechtsachter naast je zetel, zou ook verl ruimer tonen in de living, zonder krappe doorgang

Waar nu dus de drankkast staat, het korte gedeelte van je hoekzetel, perfect mogelijk..
Drankenkast kan dan voorlopig naast je tv komen, en wie weet later ingebouwd in de haardwand en tv...

Zo zou ik het in jouw ruimte doen.. Want nu staat zowel je tv als je haard... Niet bij je zetel Wink
2m15 voor korte eind zetel is ideaal!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rebbelx




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-13

Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitimeza feb 16, 2013 10:00 am

Stijn schreef:
Rebbelx schreef:
Wat vinden jullie van deze opstelling ?

Rood gedeelte is het volledige meubel. Tv hangt aan de ene kant. Links, rechts en onder vd tv komen 3 speakers.
Aan de sofa komen de 2 rear speakers, wallmounted (ander merk dan kef T serie) licht naar binnen gedraaid.
Naast de tv komt dan de haard.
Tussen sofa en drankenkast is er nog voldoende ruimte voor het plaatsen van de kerstboom :-D


Kef T 205 serie opstelling Leefruimte

Het zal overal wat krap worden maar OK, het is doenbaar :-)

Ik vind deze opstelling zelfs slechter dan de eerste Wink
Ik zou het eigenlijk helemaal anders doen, + je zou meer doorgangruimte hebben, + betere opstelling speakers mogelijk..

Ik zou de hoekzetel in de hoek zetten, en het lange gedeelte langs de vensters
Dan de haard en tv zoals met het rode kader, je achterste speaker dan links helemaal in de hoek en de rechtsachter naast je zetel, zou ook verl ruimer tonen in de living, zonder krappe doorgang

Waar nu dus de drankkast staat, het korte gedeelte van je hoekzetel, perfect mogelijk..
Drankenkast kan dan voorlopig naast je tv komen, en wie weet later ingebouwd in de haardwand en tv...

Zo zou ik het in jouw ruimte doen.. Want nu staat zowel je tv als je haard... Niet bij je zetel Wink
2m15 voor korte eind zetel is ideaal!

Beste Stijn,

bedankt voor je input. Helaas zal de opstelling die jij voorstelt niet werken. De sofa kan inderdaad in de hoek gezet worden maar. Dit is echt een gigantische sofa. Hij is aan beide zijden even groot namelijk 3 meter op 3 meter. De sofa kan dus niet in de hoek geplaatst worden, aangezien deze in dat geval voor de deur zou komen, wat ook niet ideaal is. Bovendien is het ook niet de bedoeling om levenslang deze sofa te behouden. Het volgende salon lijkt het ons beter om voor een 2 of 3 zit te gaan met nog 2 aparte 1zitten. Dan zullen we meer ruimte hebben dan met de monster sofa die we op dit moment hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kef T 205 serie opstelling Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kef T 205 serie opstelling   Kef T 205 serie opstelling Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kef T 205 serie opstelling
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Full New HT opstelling en aankoop
» Welke serie volgen jullie?
» Hoe groot is je film / serie collectie?
» Welke film/serie is laatst bijgekomen in je collectie?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Koopjeshoek :: Aankoopadvies-
Ga naar: