Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Klein vraagje

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 9:45 am

Maar je moet dus ook een kast hebben?

Maw
Kast
Moederbord
CPU
RAM
Videokaart (Onboard?)
HD'n

Ontbreek ik nog iets? USB3 aan boord? eSATA? Die laatste zijn vooral handig voor een externe HD op aan te sluiten die hogere snelheden aankan. Want USB2 is verschrikkelijk traag eens je begint HD films over te trekken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 12:03 pm

voor enkel maar te unrarren en op internet te surfen, vind ik zijn gevraagde specs toch serieus overroepen hoor .. maar goed, jouw wens Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 12:52 pm

Sphinkx schreef:
Maar je moet dus ook een kast hebben?

Maw
Kast
Moederbord
CPU
RAM
Videokaart (Onboard?)
HD'n

Ontbreek ik nog iets? USB3 aan boord? eSATA? Die laatste zijn vooral handig voor een externe HD op aan te sluiten die hogere snelheden aankan. Want USB2 is verschrikkelijk traag eens je begint HD films over te trekken...


Inderdaad, videokaart mag best onboard. Usb3 en esata zijn niet per se nodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 1:30 pm

Ik had het volgende in gedachten:

case
Rebel9 Economy
€ 39,99*

Voeding
Rush Power 500W ATX (500 Watt)
€ 59,90*

moederbord
790GX Pro (AMD AMD 790GX)
€ 74,90*

Dvd writer
SH-S223C
€ 17,99*
€ 17,99*

geheugen
4 GB DDR3-1333 Kit kingston
€ 54,90*

Cpu
Phenom II X4 955 (4x 3200 MHz)
€ 139,90*

harde schijf
OCZSSD2-2VTXE60G (60 GB)
€ 114,90*
€ 114,90*


Dit komt alles samen op 502€
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 1:33 pm

Hoeveel disks ga je plaatsen? En is het de bedoeling dat er geregeld een nieuwe disk bijkomt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 1:40 pm

Aantal disk zal eerst zo'n 5-6 zijn. Het is mogelijk dat dit er meer worden in de toekomst, maar denk eerder dat ik mijn kleinere (1tb) harde schijven ga vervangen door 2tb exemplaren.

Indien nodig zal ik een sata controller moeten bijsteken. Volgens mij is de kast wel voldoende groot voor de gewenste capaciteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 1:53 pm

De kast is in ieder geval groot genoeg ervoor, zeker als je zo van die handige 4 in 3 units koopt. Hetgeen wat ik aan die kast onhandig vond, is het feit dat hij eigenlijk nét niet diep genoeg was om comfortabel disks in & uit te bouwen, wanneer het systeem al in gebruik is. Zéker dan nog als je een mobo pakt met de sata aan de rechterzijkant. Best even daarop letten dan. Ik moest telkens half m'n kast leegbouwen als ik een disk wou vervangen...

Na 2 maanden heb ik de case dan maar verkocht, en een Aerocool VX-9 pro gekocht, die dieper zou zijn, maar véél beter was het echter niet. Ik ben nu zelf ook op zoek naar een andere case alweer, en ik ben zelf richting de Fractal Design Define XL case aan het kijken (zoals Steven007 hier op het forum ook heeft).

Daar boven op komt ook nog dat de case niet zo stevig aanvoelt, en nogal hard resoneerde.. maar dat is niet voor iedereen even belangrijk natuurlijk...

Ik wou het je maar even meegeven, dus bij deze... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 1:55 pm

Ok bedankt voor de tip. Heb echter geen zin om hopen geld uit te geven aan enkel de kast.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:03 pm

Begrijp ik volkomen hoor Smile

Waarom plaats je eigenlijk 2 dvd-rw's? Is het echt de bedoeling dat je tegelijkertijd 2 discs wilt kunnen schrijven?

Edit: En 2x een SSD?
Edit2: Nevermind, niet zo heel goed gelezen van me. Ik was verward doordat de prijzen van de DVD-rw en de SSD twee maal vermeld werden; maar uitgeteld op je totaalbedrag blijken ze maar 1 maal erin te zitten Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:15 pm

Zou je buiten de case nog iets veranderen?
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:32 pm

Met de eisen die je jezelf stelt, heb je een vrij goede set samengesteld. Maar zoals reeds aangehaald, is het overkill he Smile
Ik begrijp je bedoeling echter wel hoor.

Wat ik eventueel zou veranderen, is de voeding. Sharkoon heeft me om een of andere reden nooit kunnen overtuigen, maar dat is misschien ook weer persoonlijk he.
Er zijn trouwens genoeg AM3 mobo's die 6 sata aansluitingen hebben, ipv 5, zodat je toch al een klein beetje verder kan zonder de hulp van een extra sata controller van +€50.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:37 pm

Had die sharkoon genomen aangezien deze ook al meteen 6 s-ata voedingkabels heeft, maar zal eens naar een andere zoeken. Een 5,25" naar sata verloopstukje is niet zo duur.

Deze voeding is 500watt. Heb ik ook al voldoende met bijvoorbeeld 400 watt? Heb geen energiezuipende grafische kaarten...



Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:40 pm

Heb je niet. Maar als je later er nog extra HD wil bijsteken of een extra controller ga je wel meer energie verbruiken natuurlijk... Liever iets teveel dan iets te weinig he.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:43 pm

Had onlangs eens op een site uitgerekend dat ik, met 6 harde schijven een voeding nodig had van minstens 250 watt. Valt op zich nog goed mee denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 2:58 pm

Harde schijven verbruiken inderdaad niet veel, en al zeker niet als je bijvoorbeeld disks zoals de WD EARS reeks neemt, maar de voeding is tenslotte wel een belangrijk deel uit je setup, en je wil wel graag dat die altijd stabiel zijn ding blijft doen. Sharkoon heeft me daar gewoonweg nooit van kunnen overtuigen, maar ik kan dat natuurlijk niet aantonen eh Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 3:02 pm

Dat is mijn principe ook... Liefst een degelijke voeding.. Want als die stuk gaat moet je soms je ganse pc wegsmijten omdat hij bv teveel stroom levert naar je moederbord waardoor dit stuk gaat.

Indien moederbord stuk gaat moet je soms je ganse PC vervangen. Dit heb ik dus 2 jaar terug gehad...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 3:12 pm

Welk merk raden jullie dan wél aan?

Is antec beter te vertrouwen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 7:09 pm

Nielvm schreef:
Ik had het volgende in gedachten:

case
Rebel9 Economy
€ 39,99*

Voeding
Rush Power 500W ATX (500 Watt)
€ 59,90*

moederbord
790GX Pro (AMD AMD 790GX)
€ 74,90*

Dvd writer
SH-S223C
€ 17,99*
€ 17,99*

geheugen
4 GB DDR3-1333 Kit kingston
€ 54,90*

Cpu
Phenom II X4 955 (4x 3200 MHz)
€ 139,90*

harde schijf
OCZSSD2-2VTXE60G (60 GB)
€ 114,90*
€ 114,90*


Dit komt alles samen op 502€

jij hebt onze threads in de gaten gehouden zeker Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 7:10 pm

Nielvm schreef:
Ok bedankt voor de tip. Heb echter geen zin om hopen geld uit te geven aan enkel de kast.

kijk dan eens naar mijn kast, de coolermaster centurion 590 Wink en je krijgt er een gratis 4in3 bij!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 7:12 pm

kristofb schreef:
Met de eisen die je jezelf stelt, heb je een vrij goede set samengesteld. Maar zoals reeds aangehaald, is het overkill he Smile
Ik begrijp je bedoeling echter wel hoor.

Wat ik eventueel zou veranderen, is de voeding. Sharkoon heeft me om een of andere reden nooit kunnen overtuigen, maar dat is misschien ook weer persoonlijk he.
Er zijn trouwens genoeg AM3 mobo's die 6 sata aansluitingen hebben, ipv 5, zodat je toch al een klein beetje verder kan zonder de hulp van een extra sata controller van +€50.

vandaar dat ik hem mijn mobo aanraad, de asus m4a78lt-m, die heeft ook 6 sata aansluitingen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 7:14 pm

Nielvm schreef:
Had die sharkoon genomen aangezien deze ook al meteen 6 s-ata voedingkabels heeft, maar zal eens naar een andere zoeken. Een 5,25" naar sata verloopstukje is niet zo duur.

Deze voeding is 500watt. Heb ik ook al voldoende met bijvoorbeeld 400 watt? Heb geen energiezuipende grafische kaarten...




voor psu kijk naar corsair!
een cx430 geeft genoeg ruimte voor 13 harde schijven (green, ,dus 5400rpm)
ga je er 13 7200rpm schijven insteken kijk dan naar een cx500 van corsair, meer is terug overkill
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 7:15 pm

Nielvm schreef:
Welk merk raden jullie dan wél aan?

Is antec beter te vertrouwen?

nogmaals corsair

trouwens kijk eens heeeeeeeel goed naar mijn setup, deze kan mits tweaken qua processor, heel goed voor jou dienen als ik dit hier allemaal lees !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 14, 2010 8:35 pm

Had eigenlijk nog niet naar jullie topics gekeken, deze setup heb ik helemaal zelf bedacht :p

Leuke kast, die coolermaster centurion 590, vind hem echter niet meteen bij alternate waar ik de rest dacht aan te kopen.

Hoe krijg je 13 harde schijven met die voeding?

Dat moederbord lijkt me wel wat om nog wat geld te sparen voor andere zaken Very Happy .
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 15, 2010 7:20 am

Nielvm schreef:
Had eigenlijk nog niet naar jullie topics gekeken, deze setup heb ik helemaal zelf bedacht :p

Leuke kast, die coolermaster centurion 590, vind hem echter niet meteen bij alternate waar ik de rest dacht aan te kopen.

Hoe krijg je 13 harde schijven met die voeding?

Dat moederbord lijkt me wel wat om nog wat geld te sparen voor andere zaken Very Happy .

een kast kun je toch makkelijk ergens anders kopen Wink
zoveel verzendkosten betaal je niet hoor

13 voedingen met de corsair 403cx werkt perfect (wel allemaal green drives gebruiken)
nogmaals indien er 7200rpms tussen zitten dan pak je best 500cx
en nog steeds beter/goedkoper dan de voeding die jij zegt
wil je nog beter ga dan voor de 550vx! super voeding
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 15, 2010 8:28 am

Akkoord, maar ik zie slechts 4 s-ata aansluitingen op die voeding?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Klein vraagje - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Klein vraagje   Klein vraagje - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Klein vraagje
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: