Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 wat te kopen? te doen?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 11:20 am

Eigenlijk ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Situatie:
- PS3 aangesloten op home cinema via HDMI
- Western Digital My Book World Edition aangesloten op netwerk
- via het netwerk kan ik vanop mijn PS3 aan mijn WD My Book World Edition

Het afspelen enzo werkt perfect. Het probleem is echter dat, wanneer ik een geripte dvd wil afspelen, de PS3 de ondertitels niet herkent. De PS3 speelt de VOB files wel af (al moet ik er wel 1 VOB bestand van maken). De IFO files herkent de PS3 niet. Het is enkel een probleem bij de PS3 want de pc herkent de ondertitels wel.

Er zijn genoeg programma's om een geripte dvd om te zetten naar een avi bestand met ingebrande ondertitels, maar dit mag niet de bedoeling zijn. Ik heb nl een vrij grote dvd/blu ray collectie thuis en wens deze te digitaliseren, maar als ik ze dan, om ze op TV te kunnen zien, moet omzetten naar een inferieurer beeld- en geluidskwaliteit lijkt mij dit niet echt de oplossing te zijn.

Nu is mijn vraag dus eigenlijk: Kan je met een degelijke media player een geripte dvd (die dus enkel bestaat uit een map AUDIO_TS en VIDEO_TS, met daarin de losse bestanden zoals VOB, IFO, BUP) afspelen zonder dat je het moet omzetten naar een avi bestand?

Ik wil mijn dvd's rippen en ze spelen in de kwaliteit zoals ze op de dvd staan, zonder enig verlies dus en zonder dat ik daarbij omslachtige stappen moet doorlopen (maw dus gewoon rippen met DVD shrink, opslaan op de harde schijf van de media player en op play drukken).

Qua media player dacht ik bvb aan een Dune (qua design vind ik ze wel leuk en ze verschijnen ook vaak op iBood). Ik zou een media player willen, die bij aanschaf reeds voldoende opslagcapaciteit heeft (1TB lijkt mij al genoeg om te beginnen) maar die ook uitbreidbaar is door er nadien een extra HDD of hub aan te koppelen.

Hopelijk is mijn omslachtige uitleg een beetje duidelijk :p

Graag jullie reacties en tips mbt welke media player ik best kan kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 11:36 am

Uiteraard is dit allemaal mogelijk, en je slaat de nagel op de kop!
Een dune. HET toestel voor het moment, beter kun je echt niet vinden.. Momenteel is er hier zelfs een lid, die zijn dune prime wegdoet (sphinx) omdat hij een dune model wilt zonder blurayspeler in.
Hij heeft er in totaal namelijk 3 en das teveel.
Naast de dune heb je ook nog popcorns en de mede8er. Maar volgens dat ik hier je uitleg lees, raad ik je ten zeerste een dune base 3.0, prime 3.0, duo , max of smart aan.

Voor opslag is 1TB echt het minimum, ik raad ten zeerste 2TB aan om te beginnen. Geloof me die zit direct vol.
Daarna kun je deze dan in een NAS/Server gaan gebruiken of een andere oplossing zoeken.
Maar begin met het begin, eerst een dune en 2TB daarna zien we wel Wink
Vraag jezelf ook af, of je mediaspeler ook een bluraydrive onboard moet hebben of niet, en dan kunnen we je keuze beperken Wink

Vanavond meer uitleg, maar nu heb je toch al iets. Moet dringend door (vrijdag trouw lol)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 5:34 pm

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik kijk momenteel via mijn PS3 blu ray's en dvd's en heb ook nog een home cinema die dvd's kan lezen. Een derde lijkt mij iets teveel van het goede.

De looks van de Dune Smart reeks bevalt mij wel enorm. Of de nieuwe Mede8er 500X2. Blijkbaar is er toch een groot prijsverschil tussen beide... Bij de Dune Smart reeks bevalt de B1 mij vooral. Ook al heb ik dus al een PS3 die zowel dvd's als blu ray's kan lezen, en een home cinema die dvd's kan lezen, toch zou ik precies eentje willen met een blu ray lezer.

I know, rare gedachtengang als ik een alinea eerder verkondig dat een derde mij iets teveel van het goede lijkt... De PS3 is soms nogal luidruchtig (de ventilator) en dat kan wel eens storen bij het bekijken van een film. Om die reden zou ik wel een blu ray speler willen. Anderzijds, dit najaar plan ik een nieuwe home cinema te kopen die full hd geluid kan weergeven en allicht zal daar ook een blu ray speler bijzitten. Als ik er dan over nadenk, is het misschien toch maar beter om eentje zonder blu ray speler te kopen. De tijd zonder de nieuwe home cinema, kan ik wel doorkomen met de PS3. Jaja, rare gedachtengang :p

Nuja, er zijn zoveel mogelijkheden waardoor een mens soms de bomen door het bos niet meer ziet :s

Belangrijkste is dus eigenlijk: toestel moet op het thuisnetwerk kunnen aangesloten worden, ISO - IFO - VOB bestanden lezen (zonder dat deze moeten omgezet worden, of samengebundeld worden tot 1 VOB bestand), voorzien van een minimum aan opslagcapaciteit die later uitgebreid kan worden
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 5:48 pm

Ga dan voor een dune zonder blurayspeler..
Bovendien eens je gaat streamen ga je toch niet meer zonder willen Razz
Ik zou niet voor een mede8er gaan omdat je zelf zegt in de toekomst HD geluid te willen hebben. De mede8er's ondersteunen namelijk geen DTS-HD Wink
Keuze is dus gemaakt voor een smart Smile
Nu je geen blurayspeler hoeft, neem je gewoon een smart D1 en heb je er een display wat handig is
Dit samen met 2tb aan harde schijf (WD20ears heb je voor 80 euro dacht ik)

En je bent futureproof.. Je kan dan ook yadis (zie mediajukeboxen hier op het forum of dit topic van mezelf : https://htff.actieforum.com/t302-show-je-media-layout ) dit alles is mogelijk met de dune Smile
Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 5:52 pm

Als je wat rondkijkt, vind je de WD20EARS disken aan €63 a €65!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 6:03 pm

Das erg mooi man! Linkje?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 6:25 pm

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B210313/cid/8060/Western_Digital_WD20EARS_Caviar_Green_2TB/

http://www.4launch.nl/shop/product/087194/-harddisk-3-5--2tb--sata300--wd20ears/tweakers

http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=3322&f=1&h=1&s=1&a=195695

Dat zijn zowat de shops waar ikzelf ook bestel.
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimewo jun 22, 2011 9:02 pm

Dan gaan we dus voor die Dune Smart D1 (was ook mijn eerste gedacht) Wink

Die lay-outs zien er knap uit (vooral die van Iron Man en BOB vind ik subliem!). Kan je die zelf installeren via bvb een usb stick of rechtstreeks via internet op je Dune installeren?

Ook al bedankt voor de tip ivm de HDD. Nu de Smart D1 ergens nog voor een leuke prijs op de kop zien te tikken. Onlangs was gij op iBood voor 189.95€. Ik had hem toen al moeten kopen, want nu vind ik hem rond de 250€ (tenzij iemand hem goedkoper weet staan).

Oh en Stijn, alvast veel succes aanstaande vrijdag!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimedo jun 23, 2011 8:43 am

Die dingen installeer je gewoon door yadis om je pc te installeren, alle covers en info te downloaden en dan te exporteren naar een usb stick, of de hdd die in je dune komt, opties genoeg, maar dat leggen we later wel uit

prijzen smart d1
http://tweakers.net/pricewatch/270917/dune-hd-smart-d1.html

wel kijken naar eventuele verzendkosten

Bedankt, morgen is het zover, en ik heb zenuwen man !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimedo jun 23, 2011 5:36 pm

Bedankt voor de link ivm de prijzen. Ik wacht het nog even af (einde van de maand) en hoop op korte termijn op een iBood aanbieding :p

Zoniet, dan zal het begin volgende maand een bestelling worden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitimema jun 27, 2011 6:48 am

Super !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





wat te kopen? te doen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: wat te kopen? te doen?   wat te kopen? te doen? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
wat te kopen? te doen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Koopjeshoek :: Aankoopadvies-
Ga naar: