Aantal berichten : 1642 Registratiedatum : 03-11-10 Leeftijd : 45
Onderwerp: Camera wo jan 18, 2012 9:32 am
Iemand hier ervaring met digitale fototoestellen?
Ik zou graag een klein toestel kopen dat gemakkelijk in de zak kan van een broek/short of dergelijke. Ik heb nu reeds een superzoom toestel van Panasonic. Dit is echter veel te groot om zomaar in je broekzak te steken. Dus ik wil er iets extra bij dat liefst niet te veel geld kost
Dus nu zoek ik een kleiner toestel vooral om oa mee te nemen als ik eens uit ga of als ik ergens naar toe ga maar niet wil sleuren met zo'n groot toestel.
Het zal dus vooral een toestel zijn waarbij vooral actie op de gevoelige plaat zal worden vastgelegd.. Gebruikt worden in donkere ruimtes (oa cafe's), op de skipiste, ...
Liefst dus een toestel dat in deze omstandigheden toch mooie foto's kan trekken. Dus goed buiten maar vooral ook in donkere ruimtes. Mag dus niet te groot en zwaar zijn dat het gemakkelijk in de broekzak kan. Ik trek mijn foto's graag in 16:9 trouwens. Dus liefst zou ik die mogelijkheid hebben. Maar het is uiteraard niet verplicht.
Wat betreft merk. In Panasonic en Canon heb ik veel vertrouwen. Nikon is uiteraard ook goed, maar geen ervaring mee. Sony liever niet omdat die van die belachelijke geheugenkaartjes hebben. Ik heb al redelijk wat SD kaartjes en wil liever die dus blijven gebruiken.
Toestellen waar ik nu mijn oog op heb laten vallen:
Koop zo'n Panasonic TZ18 Je zal er geen spijt van hebben! Groothoeklens en degelijke tele! Je kunt er ook panoramas mee trekken en dan met software een panorama foto mee maken, leuk! Heb ook zo'n Lumix en echt heet tevreden van, mij SLR komt zelfs bijna niet meer buiten...
gr33tz
Sphinkx
Onderwerp: Re: Camera wo jan 18, 2012 10:38 am
Dat TZ18 is inderdaad een super model. Heel goeie specs. Zeker voor die prijs. Maar is die niet een beetje groot?
Gaat die gemakkelijk in je zak van een short bv? Want 3.3cm dikte is toch al redelijk wat vind ik..
Dat TZ18 is inderdaad een super model. Heel goeie specs. Zeker voor die prijs. Maar is die niet een beetje groot?
Gaat die gemakkelijk in je zak van een short bv? Want 3.3cm dikte is toch al redelijk wat vind ik..
Ik steek die in mijn short, natuurlijk zijn er kleinere toestellen maar alles is een compromis zoals geen groothoeklens of tele
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Camera wo jan 18, 2012 1:47 pm
Ik stem ook voor die pana!
Sphinkx
Onderwerp: Re: Camera vr jan 20, 2012 12:40 pm
Hmm. Na enkele reviews te lezen is die camera wel goed in bepaalde omstandigheden maar minder goed in foto's met minder licht. Juist het soort foto dat ik wel regelmatig wou trekken...
Natuurlijk gaan er maar weinig compact camera's echt goeie foto's trekken bij minder licht. Maar mss zijn er wel betere alternatieven dan de Pana TZ18. Nog een beetje verder zoeken dus. Probleem is vooral het grote aantal MP en te kleine sensor. Daardoor zit er redelijk wat noise op foto's getrokken in donkere omstandigheden. De snelheid van foto's vastleggen is ook minder goed door het grotere aantal MP.
wij hebben ook een compacte Panasonic Lumix camera : heel tevreden over ! Past perfect in short, batterij gaat heeeeel lang mee, prima foto's.... (kben wel geen expert, maar toch)
Ik ga toch pas in Oktober op zomervakantie dus ik heb nog genoeg tijd om te vergelijken en testen
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Camera di jan 31, 2012 2:20 pm
afwachten
predator
Aantal berichten : 283 Registratiedatum : 09-07-11
Onderwerp: Re: Camera di jan 31, 2012 9:02 pm
ik heb een dsc wx9 van sony en heb er nog niet 1 seconde spijt van gehad, super fotos eigenlijk vr de prijs dat hij kost ook met heel veel functies, ook wel veel die ik nog nooit gebruikt heb maarja toch handig om te hebben moest ik ze ooit nodig hebben ook de filmpjes zijn goed te noemen, zeer handig nu met het zoontje, rap een filmpje en savonds of iets erna kan je het zien op tv in toch zeker niet slechte kwaliteit!!!
apophis
Aantal berichten : 24 Registratiedatum : 06-12-11
Onderwerp: Re: Camera wo feb 01, 2012 2:26 pm
Als zogenaamde 'low light performances' belangrijk zijn en je geen reflex wil kopen (wat nog altijd beter is owv de grotere sensor), dan zou ik eens kijken naar de Canon S100. In feite de beste prestaties die je op dit moment van een compact mag verwachten bij weinig licht...
predator
Aantal berichten : 283 Registratiedatum : 09-07-11
Onderwerp: Re: Camera wo feb 01, 2012 2:28 pm
de geheugen kaartjes van sony zijn btw niet meer die van vroeger toch niet met mijn toestel, heb er een gewoon sd kaartje inzitten