Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Aankoop advies Beamer

Ga naar beneden 
+5
HTip
skoebiedoe
Stijn
Nielvm
BuDDHa
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 10:49 am

Proficiat met de aankoop van een Epso lol! n TW9000 Buddha....schoon masjientje zenne
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 11:54 am

Yo,

Bedankt..nieuws gaat snel hier... ga erom vanavond..afgesproken te Gent!
Hij had dringend zijn geld nodig!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 4:20 pm

Inside information blijkbaar Very Happy

In ieder geval gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Ga je veel plezier van hebben. Nu nog een waardig scherm Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 4:40 pm

HTip schreef:
Inside information blijkbaar Very Happy

In ieder geval gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Ga je veel plezier van hebben. Nu nog een waardig scherm Wink

Ja, en voldoende kunnen verduisteren anders had je beter een TV gezet ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 5:48 pm

Yo,

Denk om te beginnen een demo scherm van Beamax en dan doorsparen voor een nieuwe 2.35.1 met anamorphic lens!

Gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 6:48 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Denk om te beginnen een demo scherm van Beamax en dan doorsparen voor een nieuwe 2.35.1 met anamorphic lens!

Gr33tz

Goed begin. Zo ben ik ook begonnen Wink Met doorsparen bedoel je voor een variabel masking Stewartscherm? Shocked Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 6:59 pm

HTip schreef:
BuDDHa schreef:
Yo,

Denk om te beginnen een demo scherm van Beamax en dan doorsparen voor een nieuwe 2.35.1 met anamorphic lens!

Gr33tz

Goed begin. Zo ben ik ook begonnen Wink Met doorsparen bedoel je voor een variabel masking Stewartscherm? Shocked Laughing


Stewart ? Dan kost dat scherm 2x zoveel als de projector zeker ;-)
Wat kosten zulke schermen eigenlijk ? Ken niet echt prijzen, maar Stewart lijkt me wat de Rolls Roys van schermen te zijn ?

Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 7:00 pm

Yo,

Nee weet nog niet, moet me nog verdiepen in al die schermen! Had gedacht aan een vast scherm in 2.35.1 ,misschien curved die blijft hangen aan de muur...of een tabtensioned?
Zal me wat moeten verdiepen op de verschillende HT forae!
In ieder geval moet ik nu nog een mount en een hdmi kabel van 15m. Voor de mount had ik gedacht aan een wallmount om mijn plafond niet beschadigen.
Zijn die bevestigingen universeel?

Gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 7:11 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Nee weet nog niet, moet me nog verdiepen in al die schermen! Had gedacht aan een vast scherm in 2.35.1 ,misschien curved die blijft hangen aan de muur...of een tabtensioned?
Zal me wat moeten verdiepen op de verschillende HT forae!
In ieder geval moet ik nu nog een mount en een hdmi kabel van 15m. Voor de mount had ik gedacht aan een wallmount om mijn plafond niet beschadigen.
Zijn die bevestigingen universeel?

Gr33tz


Wallmount ? Waarom dan gewoon niet een "plankje" of schapke van de IKEA ? Dan kan je de beamer er gewoon opzetten.
Denk wel dat die wallmounts ook gewoon zo'n universele "octopus" armen hebben om aan de projector te schroeven. Genoeg gaatjes onderaan om iets zeker op 4 punten vast te schroeven.
Die HDMI, kan je die wegsteken in het plafond van de woonkamer oid ?
Qua HDMI heb ik een 10m lange QED genomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 7:50 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Bedankt..nieuws gaat snel hier... ga erom vanavond..afgesproken te Gent!
Hij had dringend zijn geld nodig!

gr33tz

Super, tja nieuws gaat snel misschien wel. Maar zo gek veel sites waar HT spullen worden aangeboden zijn
er nu ook weer niet zeker als je markplaats.nl en 2dehands.be en kapaza's buiten beschouwing laat kom
je al snel uit op htforum.nl Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 8:46 pm

jvanhambelgium schreef:
HTip schreef:
BuDDHa schreef:
Yo,

Denk om te beginnen een demo scherm van Beamax en dan doorsparen voor een nieuwe 2.35.1 met anamorphic lens!

Gr33tz

Goed begin. Zo ben ik ook begonnen Wink Met doorsparen bedoel je voor een variabel masking Stewartscherm? Shocked Laughing


Stewart ? Dan kost dat scherm 2x zoveel als de projector zeker ;-)
Wat kosten zulke schermen eigenlijk ? Ken niet echt prijzen, maar Stewart lijkt me wat de Rolls Roys van schermen te zijn ?

Stewart is één van de topmerken. Levert bijv. de schermen bij de Oscaruitreiking. Mijn scherm is ex-demo, dus voor een mooie prijs en toch volledige garantie. Betere deals zijn er niet. Nieuwprijs van mijn scherm (luxe variant met 110" Studiotek doek) is ca. €2800, maar dat heb ik natuurlijk niet betaald Wink

Zolang ik geen ambities naar 3D heb, hoef ik dit scherm niet te upgraden Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
HTip

HTip


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 14-01-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : In de buurt van Tongeren

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 8:49 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Nee weet nog niet, moet me nog verdiepen in al die schermen! Had gedacht aan een vast scherm in 2.35.1 ,misschien curved die blijft hangen aan de muur...of een tabtensioned?
Zal me wat moeten verdiepen op de verschillende HT forae!
In ieder geval moet ik nu nog een mount en een hdmi kabel van 15m. Voor de mount had ik gedacht aan een wallmount om mijn plafond niet beschadigen.
Zijn die bevestigingen universeel?

Gr33tz

Curved heb je niet nodig bij een kleine breedte. Tabtensioned is een goed alternatief voor een spanscherm, als je het scherm wilt kunnen laten verdwijnen. Prijzen liggen wel een stuk hoger. Met 2.35:1 heb je sowieso masking nodig. Maar dat kan al met bijv. paneelgordijnen of iets dergelijks.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimewo maa 14, 2012 10:03 pm

Yo,

HTip...die beamer komt wel in de living, heb nog geen plaats voor een dedicated, alleen later als ik ga bouwen dan kan ik een ruimte voorzien!
Een Ikea plankje gaat niet wat heb niet veel muur om het aan te bevestigen, eronder zit een grote raamkozijn tot aan de grond! Dus zal het een muurbevestiging worden zoals DEZE
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimevr maa 16, 2012 12:43 pm

Yo,

Scherm is binnen Beamax Ex-demo... zit alleen een 4-polige draad aan, geen knoppen...iemand enig idee hoe ik dat aansluit?
Weet zelf dat er een fase, nullijn en aarding bijzit, 4de draad zal voor het op en neerlaten zijn... maar hoe aansluiten?

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitimevr maa 16, 2012 4:29 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Scherm is binnen Beamax Ex-demo... zit alleen een 4-polige draad aan, geen knoppen...iemand enig idee hoe ik dat aansluit?
Weet zelf dat er een fase, nullijn en aarding bijzit, 4de draad zal voor het op en neerlaten zijn... maar hoe aansluiten?

gr33tz


Ik denk eerder :

Neutraal (blauw)
Aarde (groen/geenl)
FaseUp (bruin?)
FaseDown (zwart?)

Ik denk dus gewoon dat je de Fase OFWEL op de ene "stuurdraad" (=scherm naar boven) OFWEL op de andere "stuurdraad" zet (=scherm omlaag)
Ziet er mij een beetje de klassieke "buismotor" uit zoals ik die hier ook in zonnewering heb zitten.

Hier moet zeker online documentatie van te vinden zijn van dat Beamax modelleke.

Als er rook uit komt lezen we het wel Twisted Evil Twisted Evil Go BuDDHa jocolor
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankoop advies Beamer   Aankoop advies Beamer - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankoop advies Beamer
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankoop beugel
» Full New HT opstelling en aankoop
» Hulp bij aankoop mediaspeler
» Beamer vs tV
» JVC HD1 Full hd beamer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Koopjeshoek :: Aankoopadvies-
Ga naar: