Ik heb deze vraag ook reeds gesteld op 9lives.be, maar omdat dit toch een iets specifieker forum is naar HT stel ik ze hier nog eens.
Ik heb al ettelijke forums, reviews, ... etc afgeschuimd voor het antwoord te vinden. Ik ben ok zoek naar een geluidssysteem voor mijn home cinema. Receiver + 5.1 systeem. Het budget dat ik heb is max € 2000. De TV heb ik reeds aangeschaft. Een Philips Aurea 40", misschien niet de beste kwalitatief, maar wel mooi om aan de muur te hangen.
Ik had zo reeds een lichte voorkeur door het lezen van ettelijke reviews en aanbevelingen van mensen die reeds een home cinema systeem hebben. Voor de receiver dacht ik aan een Denon initiëel maar na wat research is de Marantz SR5006 eruit gekomen als voorkeur. Voor luidsprekers heb ik men oog laten vallen op de Mission MX serie, wat ik héél mooi ogende speakers vind. Ik dacht dan aan 2xMX4 (of MX5), MXC2, 2xMXS + sub MS-10. Deze keuzes staan zeker en vast nog niet vast. Echter een winkel die Mission luidsprekers verkoopt heb ik nog niet echt gevonden online. Ik ben nog niet langs geweest bij hifi winkels.
Kwestie van receiver leken yamaha, marantz & denon mij wel degelijke merken, maar zoals ik reeds zij als er beter merken zijn die binnen de prijssetting vallen, dan hoor ik het graag.
De ruimte die met geluid moet worden gevuld meet 6,5 x 4,5. De TV hangt aan de kortste zijde. Voor de front speakers prefereer ik vloerstaande luidspreker, voor naast het TV meubel. De center luidspreker zou ik willen zetten op het TV meubel en de surround luidsprekers worden aan de muur bevestigd. Het systeem moet ook geschikt zijn om muziek te beluisteren of achtergrondmuziek te spelen. Het is dus niet enkel als home cinema systeem te gebruiken. De luidsprekers zou ik willen kunnen meenemen naar mijn volgende woonst, dus ze moeten een iets grotere kamer ook deftig kunnen vullen met geluid.
De overige componenten (die niet in de €2000 moeten) die ik zou willen aanschaffen is een media center om content af te kunnen spelen van alle bronnen (DVD, Blu-ray, internet radio, ...) een systeem a là xbmc. Popcorn hour was me reeds aangeraden, en dit lijkt me wel een goed systeem. Mensen met ervaring hieromtrent ?
Ik ben van regio noord-antwerpen, dus als er mensen zijn die goede winkels weten waar ik kan langsgaan voor advies, dit is ook steeds welkom.
Alvast bedankt voor de hulp/reacties.
Als jullie nog meer vragen hebben, stel ze gerust.