Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 nieuwe unraidserver help needed voor config

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimevr apr 27, 2012 3:23 pm

ik ben er weer helemaal uit he qua hardware, maar ik zoek dus een setup voor een nieuwe unraid server

budget: 500 euro incl 2 hdds
uitbreidbaar tot 9-10 disks
en energiezuinig
wie helpt?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimevr apr 27, 2012 7:25 pm

Oei wat gebeurd er dan met de huidige setup ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimeza apr 28, 2012 7:33 am

blijf ik houden
is voor een vriend deze
ik zou mn huidige opnieuw kopen maar niet alles is meer beschikbaar
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimeza apr 28, 2012 2:03 pm

Wat denken jullie hiervan?

Power: Corsair CX 430 V2
Mobo: ASUS M5A78L-M/USB3
CPU: AMD Athlon II X2 250
Case: Sharkoon rebel 9 economy
RAM: Kingston value 2x2 GB, DDR3, 1333mhz / PC3-10600 - CL9
HDD: 2xWD20EARS

Vraagjes:

1) is setup ok?
2) energie efficient
3) hoeveel disks kan ik nu maximaal inbouwen? (rekening houdend met case, mobo, en eventueel extra satas)
4) de hdd(s, zijn die nu goed of ga ik beter voor de earx? kan dit wel met huidig mobo, vermits de earx sata 600 zijn
5) voeding ok voor max aantal disks die erin kunnen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 8:55 am

CASE: Met die kast kan je mits je 5in3 cages gebruikt tot een 15 tal schijven gaan , maar tot hoeveel schijven wil je uitbreiden op korte termijn?
en waar ga je ze allemaal steken ? alternatief Nexus Prominent 9 - is wel iets duurder, maar heeft direct al 2 x 4in3 cages voor 8 schijven.
bijkomend is die nexus extra ge-isoleerd en bijna een rechtstreekse cloon van de beruchte Coolermaster Centurion 590
ook van boven tot onder 9 x 5.25 slots.

MOBO: op het eerste gezicht bied dit bordje wel mogelijkheden alleen zou je eens na moeten kijken of deze ook een Sata controller kaart in zijn PCI-e X16 slot toelaat , meestal is dit alleen voor grafische kaarten , gaat dit niet? ben je beperkt tot 8 of 10 HDD ( 6 onboard + 1 x 2 of 4 poorts Sata controller in PCI-e X1 slot.
als dat PCI-e slot wel SATA controllers toelaat kan je dit nog eens uitbreiden met een 2 - 4 - 8 poorts sata controller.

POWER : die voeding is goed vanwege 1 strakke lijn van + - 27 a 30 Ampere , maar geschikt tot maximaal een zuinige cpu met 7 tot 8 green schijven.
als je op korte termijn naar 8 of meer gaat zou ik direct de zwaardere versie pakken CX500

CPU: Dual core echt nodig? wat ga je er mee doen, beetje streamen? of hardware trancoding?
die Athlon X2 250 heeft tdp van 65 watt , Sempron 145 single core 45 watt en is toch ook al 2.8 Ghz , scheelt in aankoop , maar met verschil in prijs kan je die betere kast kopen. Wil je toch Dual Core ? neem dan de AMD Athlon II X2 270u Tray = tdp van 25 watt

RAM: niet aan veranderen

HDD: EARS , EARX allebei oke, zolang je maar de LLC mod uitvoerd anders zit je binnen no-time op toren hoge head-parkings die de levensduur enorm verkorten.
wil je hier geen last van hebben zou je de hitachi 5K3000 kunnen nemen, maar die zijn momenteel zeer slecht verkrijgbaar en zeer duur.


Stijn schreef:
Wat denken jullie hiervan?

Power: Corsair CX 430 V2
Mobo: ASUS M5A78L-M/USB3
CPU: AMD Athlon II X2 250
Case: Sharkoon rebel 9 economy
RAM: Kingston value 2x2 GB, DDR3, 1333mhz / PC3-10600 - CL9
HDD: 2xWD20EARS

Vraagjes:

1) is setup ok?
2) energie efficient
3) hoeveel disks kan ik nu maximaal inbouwen? (rekening houdend met case, mobo, en eventueel extra satas)
4) de hdd(s, zijn die nu goed of ga ik beter voor de earx? kan dit wel met huidig mobo, vermits de earx sata 600 zijn
5) voeding ok voor max aantal disks die erin kunnen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 9:20 am

Ik ga die case eens bekijken
Wat betreft aantal schijven denk ik dat hij genoeg zal hebben aan 8 schijven...
Meer niet, hij is momenteel op reis naar Kos , zodra hij terug is ging hij verder kijken
Wat betreft die ears, ik gebruik die ook, maar weet totaal niet hoe ik die headparking moet aanpakken
Kan je hier wat meer uitleg over geven?
Ze staan wel al vol data, is het dan nog veilig?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 9:55 am

Stijn schreef:
Ik ga die case eens bekijken
Wat betreft aantal schijven denk ik dat hij genoeg zal hebben aan 8 schijven...
Meer niet, hij is momenteel op reis naar Kos , zodra hij terug is ging hij verder kijken
Wat betreft die ears, ik gebruik die ook, maar weet totaal niet hoe ik die headparking moet aanpakken
Kan je hier wat meer uitleg over geven?
Ze staan wel al vol data, is het dan nog veilig?

8 totaal? dan zeker die Nexus Prominent kopen ben je in 1 keer klaar , hoef je geen extra hdd bevestiging materiaal etc te kopen.
+ zo'n cheap ebay china pci-e Sata 2 poorts controller in dat pci-e X1 en je hebt je 8 SATA poorten

ook nog even kijken of die onboard NIC van dat asus moederbord geen prob's geeft.
er zijn hele series van die cheap-ass Realtek die veel miserie geven.

er zijn daar tooltjes voor op de website van WD , ik heb dat ook bij 1 schijf gedaan nadien terwijl er data op staat. geen probleem
je veranderd een setting in de firmware van de schijf zelf, juist benaming en naam van tooltje zoek ik even , tis al weer tijdje geleden

best doe je dit schijf per schijf en liefst in andere pc



Terug naar boven Ga naar beneden
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 10:16 am

Stijn ,

dat moederbord dat je op het oog hebt heeft een Realtek® 8111E , 1 x Gigabit LAN Controller

niet echt aan te raden, lage snelheid , dropped packets etc.

from Rajahal on blog from Greenleaf Technology

My latest round of 15 Drive Budget Board testing has been dragging on for months now! I've identified several motherboards incompatible with unRAID 4.7. In general, the NIC is the issue. For example, the Realtek 8111E NIC is widely known within the unRAID community to be incompatible in 4.7, yet nearly every motherboard manufacturer on the market is creating inexpensive motherboards that use this NIC. An incompatible NIC is easily replaced with a PCI or PCIe NIC (preferably Intel), but when you have to drop an extra $30 on a NIC, then it sort of defeats the purpose of a budget board, doesn't it? Anyway, here's the list I compiled many delicious moons ago of potential 15 Drive budget boards:



Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 10:30 am

Die case valt mee 75 euro
maar dan moet ik ergens anders uitsparen niet?
Ik zou kiezen voor een dual vermits hij ook zal uitpakken enz
Alsook wil hij de airvideo app voor ipad gebruiken, dus moet hij in staat zijn on the fly te converteren en denk dat die sempron hier steken zou laten vallen

Wat betreft mobo was het een moeilijke keuze, het liefst had ik dezelfde als mij maar die is niet meer verkrijgbaar Sad
Alle andere budgetmodellen zijn meestal niet goed...
Deze was nog redelijk en op het unraidforum valt hij ook in de smaak..
Als jij iets beter weet en compatible is, en een goeie prijs , let me know

Ivm die tool van wd, ik moet mijn hdds uit mijn server halen ervoor? pfff...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 11:19 am

Bij de Sharkoon zit als ik zo zie niets van bevestiging materiaal voor de 3.5 inch harde schijven, al helemaal niet voor 8 stuks.
je zou dan al 2 van die 4 in 3 cages er bij moeten kopen zoals in die coolermaster CM590 zitten die jij hebt.
Bij die Nexus zitten er al direct 2 van die dingen bij.
dus in totaal ga je goedkoper uitkopen denk ik , omdat die cages los ook al een 15 a 25 € per stuk kosten.

Met Airplay etc, en extra plug-ins inderdaad beter om een dual-core te nemen. Maar onderschat de kracht van die Sempron niet.
als je ziet wat ik allemaal uitsteek met mijn 1.8 Ghz single core low power Celeron etc , ik ben nog maar zelden tot 100 % cpu load gekomen.
Airplay heb ik nog niet getest.

Asrock 880GM-LE lees ik goeie berichten over, is al LEVEL 1 tested en ik zie ook al gebruikers die succesvol een Sata-controller zoals de AOC-SASLP-MV8 in het eerste PCI-E X16 slot hebben geplaatst. 6 x Sata2 onboard en die 2 uitbreidingssloten zouden je met 2 low budget pci-e sata controller als op een totaal van 10 sata brengen.
met zo'n supermicro al op 16.

Schijven hoeven er niet uit maar dit was voor mij het makkelijkste omdat ik geboot hebt via ultimate boot disk vanaf een CD en ik geen optische drive heb ik mijn Unraid server , programma heet wdiddle3 for dos . WD zegt wel back-up you data first. ik heb dus stuk voor stuk gedaan.

1 schijf eruit, aangepast , terugsteken in Unraid server , kijken of alles goed is , en dan volgende schijf, en zo verder.


Stijn schreef:
Die case valt mee 75 euro
maar dan moet ik ergens anders uitsparen niet?
Ik zou kiezen voor een dual vermits hij ook zal uitpakken enz
Alsook wil hij de airvideo app voor ipad gebruiken, dus moet hij in staat zijn on the fly te converteren en denk dat die sempron hier steken zou laten vallen

Wat betreft mobo was het een moeilijke keuze, het liefst had ik dezelfde als mij maar die is niet meer verkrijgbaar Sad
Alle andere budgetmodellen zijn meestal niet goed...
Deze was nog redelijk en op het unraidforum valt hij ook in de smaak..
Als jij iets beter weet en compatible is, en een goeie prijs , let me know

Ivm die tool van wd, ik moet mijn hdds uit mijn server halen ervoor? pfff...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 11:25 am

klopt kan ik best die case veranderen
Die asrock 880gm-le ziet er ook goe uit, en hebben ze ook bij azerty

wat betreft wdiddle3:
ik heb ook geen cd/dvd lezer in mn unraid
dus ik moet ze er ook uithalen?
data backuppen is niet mogelijk, ik heb gewoon geen plaats
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 11:26 am

Die plugins zoals airplay enz kun je pas gebruiken vanaf de 5.0 release, niet de 4.7
Ik gebruik toch redelijk wat plugins (zie sig)
Mag ik vragen wat je zoal staan hebt op je server?
Indien het ook films zijn, met wat stream je dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 11:40 am

Stijn schreef:
klopt kan ik best die case veranderen
Die asrock 880gm-le ziet er ook goe uit, en hebben ze ook bij azerty

wat betreft wdiddle3:
ik heb ook geen cd/dvd lezer in mn unraid
dus ik moet ze er ook uithalen?
data backuppen is niet mogelijk, ik heb gewoon geen plaats

gewoon stuk voor stuk doen, 1 eruit , aanpassen, terugsteken, unraid booten, kijken of alles oke is, op naar de volgende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 11:57 am

in 4.7 met Unmenu en package installer zit er ook iets soortgelijks.

Download and Install Extra Software Packages

AirVideo
Not Downloaded

Description:

Video Streaming
Air Video can stream videos in almost any format to your iPhone and iPod touch. You don't need to copy your videos to the device just to watch them.
Live Conversion
If the videos in your collection are not in format supported by iPhone, Air Video will convert them on fly*. You don't need to wait until the entire video is converted. You can start watching it almost immediately! * Live Conversion requires iPhone or iPod touch with firmware 3.0 and a sufficiently powerful computer (Intel Core 2 duo or equivalent processor is recommended).

de mainserver gebruik ik voornamelijk als stabiele opslag zonder al te veel packages , veel getest in het verleden maar dat doe ik nu met die andere machines.

ik download met Utorrent op mijn windows pc of popcornhour A-110 transmission plugin (traag overzetten)
Voornamelijk HQ tv series en HQ movies. De popcorn hour heeft rechtstreekse toegang tot de unraidserver voor streaming.

al getest met plex-plugin op v5 , maar daar zoek ik nog naar een oplossing icm met de popcornhour


Stijn schreef:
Die plugins zoals airplay enz kun je pas gebruiken vanaf de 5.0 release, niet de 4.7
Ik gebruik toch redelijk wat plugins (zie sig)
Mag ik vragen wat je zoal staan hebt op je server?
Indien het ook films zijn, met wat stream je dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rembro

Rembro


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 02-06-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waregem

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 12:08 pm

ik heb de Idle timer veranderd van 8 sec naar 300 sec voor alle WD-EARS / EARX schijven , niet het maximum zoals in onderstaande video

link posten lukt niet ?

New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information.

Stijn? U R admin?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimezo jun 03, 2012 2:25 pm

Ik ben beheerder ja, vreemd, ik vind niks terug dat jij geen links zou mogen posten. Sphinkx kun jij nog eens kijken?

Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitimewo okt 03, 2012 1:07 pm

2de unraid server besteld Smile


Verwijderen Artikel Aantal Subtotaal
Kingston ValueRAMartnr. 441590 : stukprijs a € 20,24


€ 20,24
Antec Three Hundredartnr. 72617 : stukprijs a € 50,82


€ 50,82
WD Caviar Green WD30EZRXartnr. 395246 : stukprijs a € 138,85


€ 277,70
ASRock 880GM-LE FXartnr. 484037 : stukprijs a € 56,87


€ 56,87
AMD Athlon II X2 260 / 3.2 GHzartnr. 277390 : stukprijs a € 49,23


€ 49,23
Corsair Builder Series CX430 V2artnr. 410215 : stukprijs a € 45,01


€ 45,01
Subtotaal€499,87Verzendkosten€0,00Betalingskosten€0,00Totaal€499,88












Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





nieuwe unraidserver help needed voor config Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe unraidserver help needed voor config   nieuwe unraidserver help needed voor config Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nieuwe unraidserver help needed voor config
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» hulp nodig samenstellen unraidserver
» NAS en raid config
» IFA: HDI Dune maakt nieuwe mediaspelers geschikt voor dvb-ontvangst
» Snow, nieuwe speler in de markt voor internet, digitale tv en vaste telefonie
» Betalen voor service of gaan we voor de geodkoop?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: