Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Nieuwe subwoofer(s)

Ga naar beneden 
+3
BuDDHa
jvanhambelgium
Nielvm
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimevr nov 16, 2012 8:47 am

Alles bij elkaar 1000€ ongeveer, inclusief versterking.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimevr nov 16, 2012 10:29 am

Nielvm schreef:
Alles bij elkaar 1000€ ongeveer, inclusief versterking.

OK en die Tempest 15" ....zou die eventueel met 2 drivers in een kast kunnen?
Hoe laag gaan je subs nu? En zijn 2 nodig?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimevr nov 16, 2012 10:49 am

Heb er een grafiekje van gepost, in room gaan ze nu tot 7hz.

1 subwoofer met 2 drivers zou al voldoende kunnen zijn, beetje afhankelijk van de ruimte...

Die tempest 15" zou je ook met 2 drivers in 1 kast kunnen steken. Je kast moet dan wel iets groter gemaakt worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 9:11 am

Nielvm schreef:
Heb er een grafiekje van gepost, in room gaan ze nu tot 7hz.

1 subwoofer met 2 drivers zou al voldoende kunnen zijn, beetje afhankelijk van de ruimte...

Die tempest 15" zou je ook met 2 drivers in 1 kast kunnen steken. Je kast moet dan wel iets groter gemaakt worden.

Zijn 2 kleinere subs,bvb 13" of 15" beter dan bvb 1 grote 18"?
Hoe bevestig je de panelen? Uitsparingen maken met houtstukken en dan lijmen?
Gebruik je akoestische panelen binnenin? Welk toestel gebruik je om je uitsparing te maken voor de woofer en om de hoeken van de kist mooi af te ronden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 9:45 am

Volgens mij zijn 2 kleinere vaak beter dan 1 grote.
Uitsparingen hebben we gemaakt met de combiné (tafel met zaag op, weet de exacte naam niet)
Daarna hebben we er strookjes hout in gestoken van 1 cm dikte, 2,5cm breed, gelijmd en vastgeklemd.
Binnenin is er geen demping gebruikt. Heb nooit het nut ervan ingezien om enkele cm isolatie aan te brengen om subfrequenties te dempen.
Om de ronde gaten te maken, hebben we gebruik gemaakt van een bovenfrees met cirkelgeleider. Het afronden gebeurt ook met de bovenfrees, maar dan met een andere frees.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 5:11 pm

Waarom is deze topic verhuisd, Paste toch perfect bij luidsprekers!
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 5:25 pm

We waren het topic even kwijt, nu is het hier opeens terug verschenen.

Misschien dat een andere mod het hier heeft teruggekregen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 5:27 pm

Voila, terug op zijn plaats Smile


Had nog geen foto's geplaatst van de subwoofers met hun drivers:



Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 P1080806_2000
Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 P1080807_2000
Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 P1080809_2000
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 5:42 pm

Huh terug hier?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 17, 2012 5:45 pm

Stond ineens bij "over dit forum". Heb het dan terug naar hier verzet...
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimezo nov 25, 2012 3:11 pm

Yo,

Nielvn, hoe gaat het met de subs, tevreden over?
Wat zijn de voordelen over een gesloten sub en een ported sub?
Voordelen van 2 subs in 1 kist?
Heb veel goesting om iets te maken met die Tempest-X 15" subs!

kriebels!
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimezo nov 25, 2012 3:48 pm

Hoi,

Gaat heel goed met de subs, gisteren dark knight rises gekeken, volledig weggeblazen!

2 drivers in 1 kist heeft zo zijn voordelen, zo kunnen ze elkaar een beetje aanvullen. Volgens mij is die tempest al helemaal uitverkocht, dus dat wordt wat moeilijk Sad

Als je wilt, mag je natuurlijk eens komen luisteren en zelf beoordelen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimedo dec 20, 2012 5:48 pm

Ben begonnen aan de afwerking. 1 kist volledig geplamuurd en zonet de eerste grondlaag erop gezet:

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 P1080828

Nu even genoegen nemen met "maar" 1 subwoofer in de cinema. Toch even wennen hoor Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza dec 22, 2012 2:31 pm

Laatste verflaag is erop. Nu nog even laten drogen, naar de HT brengen, drivers bevestigen en hij kan er weer tegenaan Wink

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 P1080839_2000
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza dec 22, 2012 3:07 pm

Ziet er wel heel strak uit. Netjes.
Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza dec 22, 2012 3:36 pm

Bedankt.


Ik moet eerlijk toegeven dat er hier en daar wat imperfecties zitten hoor, maar daar ga ik me niet gek om maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimeza dec 22, 2012 10:09 pm

Hij werkt weer Smile

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 PC220169_2000

Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimema feb 04, 2013 4:55 pm

Vandaag wat zitten spelen met de opstelling. Ik heb eens een subwoofer achter de bank gezet. Op deze manier fungeert deze subwoofer als buttkicker en geeft hij de impact weer die anders wat ontbreekt bij de opstelling langs de lange wand. Ik heb hem wel zeer voorzichtig ingesteld en een stukje stiller gezet als de andere subwoofer.

Vanavond eens testen met skyfall Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimema feb 04, 2013 9:52 pm

Net skyfall gekeken met deze opstelling. De subwoofer achter de zetel is zeker een meerwaarde! Deze subwoofer geeft het impact gevoel dat anders vaak ontbrak. De komende dagen ga ik nog wel wat spelen met de instellingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
chaka

chaka


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 43

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimema feb 04, 2013 9:53 pm

ben benieuwd naar uw ervaring daar.

Heb mijn sub terug weg van achter de zetel gehaald omdat ik hem daar niet op een juist volume kreeg (ofwel veel te heftig ofwel zodanig stil dat hij niets moest doen) En ook dat sommige ontploffingen vanachter lijken te komen door de trillingen.

Heb hem terug op een vergelijkbare plaats als bij u. Das ook denk ik de enige plaats waar ik hem kwijt kan.


edit. was dus juist te laat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimema feb 04, 2013 9:59 pm

Kom zelf ook nog eens beoordelen Wink Is altijd handig, een second opinion Wink

Ik heb hem alleszins serieus moeten equalizen. Rond 40hz was ie zo'n 15db luider. Wanneer je zowat alles dan voelt, lijkt het mij nog belangrijker dat je geen pieken hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
chaka

chaka


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 43

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimema feb 04, 2013 10:07 pm

Hier is het nog op het gehoor afstellen. Maar de meetapparatuur is besteld. Ben benieuwd wat verschil dat dit gaat geven

een 2de opinie wil ik met alle plezier komen geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
chaka

chaka


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 43

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimedi feb 12, 2013 6:16 pm

Nooit verwacht dat er zoveel verschil kon zijn in trillingen.

Daar waar je (ik toch) zou verwachten dat je alle detail en strakheid zou verliezen door je sub dienst te laten doen als butkicker. In tegenstelling bij de meet en greet waar alles strak, gedetaileerd en BraaF leek. Eigenlijk klinkt het nog altijd even strak even gedetaileerd als tervoren. Enkel nu voel je ook elke ontploffing elk geweerschot. Een meerwaarde bij een actie/ ontploffingsfilm

Vorige vakantie ben ik naar futuroscoop geweest in frankrijk. Daar waren ook trillende zetels maar niet zoals ik nu heb mogen ervaren. Hier zat meer detail/ gevoel in de zetel. Een geweerschot voelde je strak in de kont. Een ontploffing (CENSUUR)


Tijdens de film zijn we regelmatig van geluidspoor verandert en tot conclusie gekomen dat er toch nog een beetje afstellen aan te pas gaat komen. Soms was het een beetje teveel van het goede.

PS
Als je ooit snooker tegen Nielvm en je verliest nipt. Speel dan GEEN 2de spelletje snooker


Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimedi feb 12, 2013 6:26 pm

Er was vooral erg veel verschil tussen het dts-hd spoor en het dolby truehd signaal. Op het dts-hd kanaal vond ik het dik in orde...

Bij de film gisteren was er inderdaad veel verschil en detail in het laag. Geweerschoten, ontploffingen, vuurballen, botsingen,... Allemaal voelbaar, maar toch elk een unieke impact en gevoel.
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitimedi feb 12, 2013 6:35 pm

Nielvm schreef:
Er was vooral erg veel verschil tussen het dts-hd spoor en het dolby truehd signaal. Op het dts-hd kanaal vond ik het dik in orde...

Bij de film gisteren was er inderdaad veel verschil en detail in het laag. Geweerschoten, ontploffingen, vuurballen, botsingen,... Allemaal voelbaar, maar toch elk een unieke impact en gevoel.

Ik draai nu met auddysey in combi met de dyn eq. , waar het met de denon ongelooflijke rommelboel werkt is het nu echt perfect. De betere auddysey doet zeker zijn werk hier. Alles wat jullie hierboven beschrijven is voor mij nu ook een serieuze stap voorwaarts, ik voel en ervaar alles nu Smile bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe subwoofer(s)   Nieuwe subwoofer(s) - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwe subwoofer(s)
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zelfbouw subwoofer
» Subwoofer kabel maken
» TK Triangle subwoofer Meteor 0.1tc
» nieuwe tv
» Nieuwe Blade Runner

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Luidsprekers-
Ga naar: