Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Projectievlak

Ga naar beneden 
+4
djaxx
Nielvm
sam
Stijn
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 10:40 am

Ik heb op zolder een vlak van 2m breedte op 1m70 hoogte
Ga ik hoger wordt de breedte kleiner door het dak, ga ik lager dan breder mogelijk

Geen idee of het de moeite is daar te projecteren of of het te klein is

Geen idee hoeveel alles van de grond moet komen? (Afstand vloer tot onderkant doek)

Ik heb nu een 50inch tv, het moet echt wel de moeite zijn qua grootte
Jullie mening!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 12:38 pm

De onderzijde van mijn doek komt +- 40cm van de grond. Het projectieoppervlak is 2m x 1.12m. De kijkafstand bedraagt +- 3.5m.

Wat zou bij jou de kijkafstand zijn? Dit kan je mss ook al wat verder helpen: http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/

Geen idee welke eisen je stelt, qua grootte, maar ik heb maar een 90". Rekening houdende met jouw 50" TV is dat toch al bijna het dubbele. Voor mij zou dat toch al voldoende reden zijn om een doek te kopen.

Ik vind de beleving ook veel leuker, sinds ik een projector en doek heb. Vroeger werd, voor het kijken van een film, de tv opgezet. Aangezien die al dagelijks opgezet werd voor series was voor mij het effect van een film kijken minder "waaw". Nu zetten wij minstens 2 à 3 keer per week een film op dan heb ik toch echt wel het gevoel van "naar de cinema" te gaan. En bij ons is dat dan nog maar in de living geïnstalleerd, in een niet ideale omgeving, maw het effect in een speciaal hiervoor ingerichte ruimte moet nog x aantal keer beter zijn!



Laatst aangepast door sam op ma feb 18, 2013 12:38 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 1:20 pm

Ik had eigenlijk een100 inch scherm in gedachten maar in die ruimte kan dat dus niet.
Het voordeel van die ruimte is dat het 100% dedicated kan... De vorm is een rechthoek en er is nog geen vloer of wanden, dus enkel nog maar een warmte geisoleerd dakgebinte..
De afstand kan ik bepalen , dus speelt geen rol... Ik kan met mn neus erop zitten of tot op 7m afstand gaan zitten.
De beamer kan ik overal hangen aan het plafond

Mogelijke nadelen:
-nog geen netwerkverbindingen of elektriciteit (aan te passen)
- mogelijk koud inde winter, warm in de zomer
-De "vloer" die er nu ligt zijn osb-platen, dus niet echt bevorderend voor een sub Wink
Ik heb dan ook schrik dat het verdiep eronder, de gyproc scheuren gaan vertonen na gebruik cinemaruimte en de sub nq verloop van tijd
-trap is nu zon zoldertrap die je kan uittrekken, er kan nooit een vaste trap komen, maar ik kan wel bovenaan , er een voetenbank of salontafel over plaatsen Smile

De onderkant had ik gedacht op 60cm, geen idee of dit niet te laag of te hoog is
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 2:54 pm

Net even een foto gemaakt.
Let niet op de rommel

Projectievlak Imagelxsn

Projectievlak Imagejfw


Als ik de kingpin vfs 210 zou nemen , 220 breedte heb ik maar 160 van hoogte, dus maar 30 over tss doek en grond Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 3:50 pm

Lijkt mij een heel leuke ruimte om iets in te bouwen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 5:09 pm

Denk je? Smile
Zou een sub en het geluid geen problemen geven voor het plafond in gyproc die eronder hangt?
Trapgat geen probleem?
En kwestie van de max breedte die ik kan gaan.' Doen?


Ofwel een beamax a 10215, die is 201x120 en zichtmaat 185x104, dus 15 cm mind breed dan de vfs 210 maar wel 15 breder dan de vfs 180 en dan heb ik onderaan 60 over...

Twijfels..

Center moet in center komen he, fronts moeten links en rechts in de hoek, vind ik niet erg..
Da zoutoch moeten lukken..
Ik heb ook groen licht van de vrouw om het daar te doen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 5:35 pm

Ik zou niet te groot proberen te gaan.160 breed zou ik ook als optie houden... Je zit dan misschien op 3-4 meter afstand en dan kan je eventueel 7.1 gaan en zo goed mogelijk 4g nastreven...

Subwoofer kan je eventueel ontkoppelen, maar volgens mij zal je met je xxls400 niet meteen veel kwaad kunnen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 5:52 pm

1m60 vind ik veel te klein en de moeite eerlijk gezegd niet...

Voorzieningen voor 7.1 is misschien geen slecht idee
4g?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 6:33 pm

Persoonlijk lijkt de ruimte mij wat te klein om optimaal te gaan genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 6:58 pm

Jij zou het niet doen dan?
Als ik het hier niet doe, moet ik nog jaren wachten tot er een kamer vrij komt Wink
en dan nog is die ook niet optimaal
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 7:06 pm

Een andere optie:

Is een rechthoekige kamer van 4m20 lang op 3m45 diep
Rechts (in die 3m45) heb ik een schuine wand waar een velux inzit.
links in het hoekje (4m20) heb ik een deur zitten, die ik niet van richting kan veranderen en waar een luidspreker dus eventueel in de weg zou staan...
In die ruimte kan ik dus wel 100 inch projecteren maar heb ik dus problemen met linksvoor luidspreker, en zit ik 9/10 te dicht op het scherm en te dicht op de achterste luidsprekers.

Maar het grootste probleem daar, is dat de ruimte pas binnen 10j ? vrijkomt...

Hierom Smile

Projectievlak Img0228w

Projectievlak Img0227pcv
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 7:15 pm

Nielvm schreef:
Ik zou niet te groot proberen te gaan.

Werner raadt de max breedte zelfs aan, dezelfde als die van jou.. maar dan kom ik op 30cm vd grond dus, niet erg zegt hij
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
chaka

chaka


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 43

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 7:40 pm

Van alle kamers valt iets te maken.

Waarom hang je niet gewoon eens een laken omhoog zet er een stoeltje bij en blijf er een uurtje naar staren. (of ken je niemand met een reserveprojector dat je kan lenen)
Als je mag van de vrouw zou ik er toch voor gaan. Waarom toestemming vragen aan je vrouw?

De onderkant van mijn projectieschem is 33 cm van de grond gemeten. En zou nog 8 cm lager kunnen.
Hoe groter het scherm hoe beter kan je later geen spijt hebben van je te kleine scherm.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 7:52 pm

chaka schreef:
Van alle kamers valt iets te maken.

Waarom hang je niet gewoon eens een laken omhoog zet er een stoeltje bij en blijf er een uurtje naar staren. (of ken je niemand met een reserveprojector dat je kan lenen)
Als je mag van de vrouw zou ik er toch voor gaan. Waarom toestemming vragen aan je vrouw?

De onderkant van mijn projectieschem is 33 cm van de grond gemeten. En zou nog 8 cm lager kunnen.
Hoe groter het scherm hoe beter kan je later geen spijt hebben van je te kleine scherm.


Bij jou hangt die zo laag?
Nadeel is dan ook dat je sub en center voor het zeil komt te staan..
Post eens een foto aub
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 8:07 pm

Wat vinden jullie de meest geschikte ruimte?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 10:08 pm

Ik zou de zolderkamer kiezen. Liever een langere ruimte dan een bredere ruimte...
Terug naar boven Ga naar beneden
chaka

chaka


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 13-01-13
Leeftijd : 43

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimedo feb 14, 2013 10:13 pm

Ik zou de klein naar het zolder laten verhuizen. En gaan voor het grotere scherm.



edit foto is voor morgen


Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 7:54 am

Nielvm schreef:
Ik zou de zolderkamer kiezen. Liever een langere ruimte dan een bredere ruimte...

Ik deel dezelfde mening.. Eigenlijk vooral omdat ik zo.n speakers optimaal kan opstellen...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 7:55 am

Chaka, kan ik eens een foto zien?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
eyn093

eyn093


Aantal berichten : 395
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Oostende

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 9:41 am

Stijn schreef:
Nielvm schreef:
Ik zou de zolderkamer kiezen. Liever een langere ruimte dan een bredere ruimte...

Ik deel dezelfde mening.. Eigenlijk vooral omdat ik zo.n speakers optimaal kan opstellen...

Zal je trapgat voor geen problemen zorgen ?
Zit hier ongeveer met hetzelfde probleem
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:06 pm

eyn093 schreef:
Stijn schreef:
Nielvm schreef:
Ik zou de zolderkamer kiezen. Liever een langere ruimte dan een bredere ruimte...

Ik deel dezelfde mening.. Eigenlijk vooral omdat ik zo.n speakers optimaal kan opstellen...

Zal je trapgat voor geen problemen zorgen ?
Zit hier ongeveer met hetzelfde probleem

Waarom zou dat een probleem zijn? Ik kan er ofwel een salontafel overmaken... Of gewoon een "stukje vloer" overschuiven...
Ik zie daar dus geen problemen mee
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Chr1st0f

Chr1st0f


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 11-01-11
Woonplaats : Kasterlee

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:47 pm

Je kan de center toch op de grond zetten en een beetje kantelen, dan is 30cm meer dan voldoende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 12:56 pm

Chr1st0f schreef:
Je kan de center toch op de grond zetten en een beetje kantelen, dan is 30cm meer dan voldoende.

Denk je? Niet te laag?
En wat met de sub dan? Die is 45 hoog denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 2:23 pm

Stijn schreef:
eyn093 schreef:
Stijn schreef:
Nielvm schreef:
Ik zou de zolderkamer kiezen. Liever een langere ruimte dan een bredere ruimte...

Ik deel dezelfde mening.. Eigenlijk vooral omdat ik zo.n speakers optimaal kan opstellen...

Zal je trapgat voor geen problemen zorgen ?
Zit hier ongeveer met hetzelfde probleem

Waarom zou dat een probleem zijn? Ik kan er ofwel een salontafel overmaken... Of gewoon een "stukje vloer" overschuiven...
Ik zie daar dus geen problemen mee

Ik begrijp dit iet zo goed. Ga je dan elke keer je salontafel verzetten bij in en uitgaan van de kamer? Of heb je nog een toegangsdeur?
Terug naar boven Ga naar beneden
Chr1st0f

Chr1st0f


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 11-01-11
Woonplaats : Kasterlee

Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitimevr feb 15, 2013 2:48 pm

Stijn schreef:
Denk je? Niet te laag?
En wat met de sub dan? Die is 45 hoog denk ik

Ik speel ook zo en ik hoor er niets verkeerd aan.

Aangezien je een dedicated ruimte hebt kan je de sub overal plaatsen, hij moet niet vooraan onder het scherm staan.
Misschien klinkt hij wel beter als hij aan de kant staat, dit kan je al eens proberen voordat je de definitieve keuze maakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Projectievlak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Projectievlak   Projectievlak Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Projectievlak
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Projectie en televisie-
Ga naar: