Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz

Ga naar beneden 
+5
BuDDHa
StefaanD
Sphinkx
Nielvm
Stijn
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
AuteurBericht
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimema nov 22, 2010 3:19 pm

WMA multichanel => zet het geluid eens luider via de dune.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimema nov 22, 2010 6:46 pm

Nielvm schreef:
WMA multichanel => zet het geluid eens luider via de dune.
lol ik kan het proberen maar hij staat anders meer dan luid genoeg,
bovendien heeft de versterker stereo weer , en zou toch 5.1 moeten zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimezo dec 05, 2010 10:42 am

ik vraag me nog steeds af waarom ik geen mov files kan afspelen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 07, 2010 1:15 pm

ik begin het stilletjes aan beu te worden met de dune Sad
meer problemen dan de mede8er eigenlijk Sad

sommige iso files speelt hij niet af
.mov files die ik zelf genomen heb met mn cam speelt hij niet af (mede8er wel)

nu heb ik om te testen eens 9 films laten rippen met dvdfab
3 ervan speelt hij af
6 ervan zegt hij:

error: format is not supported
tis verdomme wel een m2ts file

ksnap er niks van

wie helpt mij aub?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 07, 2010 2:55 pm

net downgrade naar 1555 gedaan

wmv file speelde hij met laatste beta geen geluid af, met de 1555 speelt hij hem wel af met pcm
das goed

- m2ts lukt nog steeds niet bij die nieuwe... daar geen verschil
- .mov files speelt hij ook nog steeds niet af

iemand een dune base?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimevr dec 17, 2010 8:52 pm

Op mpcclub.com zijn ze nu druk bezig met de IP-control van de Dune. Er is nu een virtuele afstandbediening die je via je
pc/laptop/tablet kan opstarten, waarmee je de dune dus kan bedienen.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25821
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 8:48 am

Stijn schreef:
Op mpcclub.com zijn ze nu druk bezig met de IP-control van de Dune. Er is nu een virtuele afstandbediening die je via je
pc/laptop/tablet kan opstarten, waarmee je de dune dus kan bedienen.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25821


Ze zouden g*dverdomme beter eens wat nieuwe firmware uitbrengen om het grote probleem met DVD playback aan te pakken (je weet wel, de audio-drops bij elk einde van een chapter!, ook met ISO files) Echt wel niet acceptabel voor zo'n apparaat!

Mijn f*cking DVD speler van 49,- doet beter !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 8:51 am

Hmmm wist niet dat dune met zo'n probleem kampte...

Speel dan ook zelden/nooit dvd (iso's).
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 9:00 am

Nielvm schreef:
Hmmm wist niet dat dune met zo'n probleem kampte...

Speel dan ook zelden/nooit dvd (iso's).

Het probleem is enkel met de DVD "engine", gelukkig maar.
Bluray-disc, MKV -> daar ben ik allemaal héééél tevreden van !
Maar ik heb tal van Muziek DVD's concerten etc die allemaal als DVD-ISO op m'n NAS staan omdat ik graag alle menu's etc wil behouden.

Ik ben er zeker van als ik ze re-encode etc dat het probleem dan ook wel weg is maar toch...

Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 10:07 am

jvanhambelgium schreef:

Ik ben er zeker van als ik ze re-encode etc dat het probleem dan ook wel weg is maar toch...

Dat klopt heb toch een serieus aantal DVD's geript en door Handbrake gejaagd en heb geen last
van audio drop-outs.

Aan de andere kant begrijp 'k je frustratie, de laatste stabiele versie dateert van april 2010 Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 10:59 am

Dune heeft beloofd voor eind 2010 een nieuwe officiele beta uit te brengen met de DVD fix!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 11:00 am

Dan hoeven we niet lang meer te wachten...


Te denken dat het over een week al kerstmis is... ongelofelijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 11:06 am

BuDDHa schreef:
Dune heeft beloofd voor eind 2010 een nieuwe officiele beta uit te brengen met de DVD fix!

gr33tz


Beta ??? Ja, met de DVD fix en dan regressie op ander zaken mischien...
We zullen maar afwachten zelers ;-)
Ik moet eerlijk zeggen dat voor de rest ik erg tevreden ben van m'n Prime 3.0.
Snel, speelt alles wel af wat er ik tegen gooi, goede beeldkwaliteit etc.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 12:43 pm

de nieuwe test beta die je kan downloaden heeft trouwens de dvdfix al aan boord! als je niet kan wachten , download die dan Wink link staat hier ook op het forum
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 1:08 pm

Stijn schreef:
de nieuwe test beta die je kan downloaden heeft trouwens de dvdfix al aan boord! als je niet kan wachten , download die dan Wink link staat hier ook op het forum


http://files.dune-hd.com/tmp/fw_101203_2124_test/dune_firmware_bdprime3_101203_2124_test.dff.zip


Deze heb ik dus effe erop gezet en getest. Issue is niet weg...heb getest met een ISO THX test met vele kort stukjes.
Het is precies niet *altijd* maar in verschillende clipjes tegen gekomen... ;-(

Ik maak me dus helemaal geen illusies over de volgende "major" release ;-(
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimeza dec 18, 2010 1:10 pm

jvanhambelgium schreef:
Stijn schreef:
de nieuwe test beta die je kan downloaden heeft trouwens de dvdfix al aan boord! als je niet kan wachten , download die dan Wink link staat hier ook op het forum


http://files.dune-hd.com/tmp/fw_101203_2124_test/dune_firmware_bdprime3_101203_2124_test.dff.zip


Deze heb ik dus effe erop gezet en getest. Issue is niet weg...heb getest met een ISO THX test met vele kort stukjes.
Het is precies niet *altijd* maar in verschillende clipjes tegen gekomen... ;-(

Ik maak me dus helemaal geen illusies over de volgende "major" release ;-(
das raar, de meeste zeggen dat het wel helpt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimedo dec 23, 2010 8:32 am

Ik had er al veel over gelezen maar nog nooit iets gemerkt, tot gisteren:)
Audio liep niet helemaal synch met de film.
Je kan dit instellen dacht ik...
Hoe doe ik dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimedo dec 23, 2010 5:42 pm

Met de rode knop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 11:49 am

vraagje ik wil mijn dune interne hdd in mijn server steken om data over te zetten, alleen ik zit met het probleem dat de schijf ingedeeld is in 2 partities doordat ik er een system storage op heb
kan ik dit oplossen zonder mijn data te verliezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 12:33 pm

Stijn schreef:
vraagje ik wil mijn dune interne hdd in mijn server steken om data over te zetten, alleen ik zit met het probleem dat de schijf ingedeeld is in 2 partities doordat ik er een system storage op heb
kan ik dit oplossen zonder mijn data te verliezen?

Toch geen probleem ?

1) hang die Dune disk aan je server en kijk welke /dev device hij krijgt. vb /dev/sba1 (1e partitie) en /dev/sba2 voor 2e partitie

2) Vervolgens probeer je die gewoon te mounten, ik hoop dat je gewoon ext3 filesystem hebt op die Dune disk
Maak eerst een tijdelijke folder op je server waar je op wil mounten -> mkdir /tmp/dunedisk
dan commando 'mount /dev/sda2 /tmp/dunedisk' (of /dev/sda1 kan ook natuurlijk, moet je even achter komen welke de grootste is)
Zoek maar wat voorbeelden.

Als het dan goed gegaan is kan gewoon naar de folder /tmp/dunedisk gaat et voila, je ziet je bestanden die dan gewoon met een "cp" kan overzetten naar de filesystem op je array.

Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 1:16 pm

Dat is idd afhankelijk van je filesystem van de Dune. Want indien het EXT2 is kan windows het niet lezen. Of dat was bij mij toch het geval wanneer ik de schijf van de Dune aansloot op mijn PC.

Schijf was toch leeg, dus daarom heb ik die opnieuw geformateerd en deze keer in NTFS. Dat kan de PC en Dune zonder problemen lezen. Geen flauw idee waarom Dune hun filesysteem op EXT2 staat...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 4:21 pm

Sphinkx schreef:
Schijf was toch leeg, dus daarom heb ik die opnieuw geformateerd en deze keer in NTFS. Dat kan de PC en Dune zonder problemen lezen. Geen flauw idee waarom Dune hun filesysteem op EXT2 staat...

Dune is een Linux bak, dus normaal gesproken "native" ext2 of ext3 en als optie ntfs oid.
ext2 is zonder journalling,wat wil zeggen dat na een crash het systeem rapper "up" is. (geen verplichte fsck meer) maar uiteraard minder "robuust" dan ext3 ;-)
en wat sneller dan ext3.

Mijn ReadyNAS Duo bijvoorbeeld doet ook ofwel ext3 (standaard) of ext2 (zonder journalling, dus mogelijk ietskes rapper)


Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 5:50 pm

ben toch blij dat het ext2/3 is en niet ntfs
nu ander vraagje
ik wil dus alles kopieren echter moest ik bij de nieuwe 20ears jumpers installeren, mag dit ook met de disk die i kga overzetten of verlies ik dan de data?
of eerst kopieren en daarna de jumper plaatsen
of eerst de jumper en dan kopiëren en zo verder doen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 6:44 pm

Stijn schreef:
ben toch blij dat het ext2/3 is en niet ntfs
nu ander vraagje
ik wil dus alles kopieren echter moest ik bij de nieuwe 20ears jumpers installeren, mag dit ook met de disk die i kga overzetten of verlies ik dan de data?
of eerst kopieren en daarna de jumper plaatsen
of eerst de jumper en dan kopiëren en zo verder doen

Blijf gewoon van de bestaande disk af. Geen jumpers bijzetten oid. Probeer hem eerst ne keer "zichtbaar" te maken onder het Linux OS.
Na de copy wil je die disk terug in de dune of mee op je server ?

-------------------------
Also, if you use these drives on a desktop with multiple partitions then you “cannot” use the jumpers and you must use the WD Align software. The jumpers are strictly for a single partition use which applies to all WHS “pool” drives but not the OS drive. For WHS users, the easiest and safest way is to simply jumper pins 7 and 8 (WD does not supply a jumper so you will have to find one somewhere) prior to installing the drive in your server then you can simply add it to the pool with very little effort. It is a hardware hack that provides an offset but it does work effectively on a single partition and it does resolve the performance issue. WARNING! Once you install the jumper and add data, it must remain there or your drive will not be able to read the data. This is not usually a problem for WHS users as we go through a removal process when taking out a drive in which case there is no data on the drive.
-----------------
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 29, 2010 6:52 pm

Als je je schijf in windows in EXT2/3 wil zien gewoon EXT2/3 driver voor windows installeren op je pc!
gewoon googlen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz   Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz - Pagina 5 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dune base 3.0 tips, instellingen, vragen, opmerkingen enz
Terug naar boven 
Pagina 5 van 8Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Unraid (tips, instellingen, vragen,...)
» Eerste test Dune Base 3D!
» dune hd
» Dune HD Pro
» Dune base modificatie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Mediaspelers en Media Centers-
Ga naar: