Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 NAS, Drobo, of Server

Ga naar beneden 
+3
steven007
StefaanD
Stijn
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 2:46 pm

Dat denk ik eigenlijk ook. Als je zelf handig genoeg daarin bent zou ik ook kiezen voor iets zelfs in elkaar te steken. Ik heb dit met mijn PC ook gedaan. Zo moeilijk is dat allemaal niet eigenlijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 2:48 pm

Voila, en je wilt het beste voor voor zo weinig mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 2:55 pm

Wel, ik heb mijn pc ook zelf samengesteld hoor, geen probleem
Maar ik denk dat een nas toch iets meer heeft, minder lawaai maakt en minder heet wordt en minder plaats inneemt...en minder verbruikt...

Je hebt meer controle idd, maar wat ga je nu doen met raid enz? Ik wil absoluut toch iets safer zitten dan gewoon een bunch of disks...
En dan wordt het misschien wel moeilijk!!!
Ook om om te downloaden enz...

Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 3:15 pm

Minder plaats daar heb je gelijk in, minder verbruik, zo veel schilt dit niet, minder lawaai daar ben ik nog niet zo zeker van
Het configureren van de RAID is uiteidelijk ook niet zo moeilijk.
Maar is dat wel nodig, de grootste uitval bij harde schijven komt door warmte, als je zorgt voor een goede circulatie is er naar mijn inziens niet echt een probleem.

Langs de ene kant zou ik zeggen je ik configureer een RAID 5, maar langs de andere kant twijfel ik of ik dat wel zou doen. In WHS heb je ook van die tools die je schijven in het oog houden en je hebt ook de mogelijkheid om alle schijven die zijn geconnecteerd aan je computer via SATA, usb, controller kaart als 1 disk te zien wat bij een gewone RAID config niet kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 3:37 pm

ik weet het echt niet Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 7:43 pm

Yo,

Enkele geeks op MPC hebben er zich ook aan gewaagd:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22898

Check it out!

gr33tz

PS: Alleen mogelijk in Nederland Wink

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1401667///zelfbouw,htpc

LOOOooool


Laatst aangepast door BuDDHa op do nov 25, 2010 7:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 7:44 pm

BuDDHa schreef:
Yo,

Enkele geeks op MPC hebben er zich ook aan gewaagd:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22898

Check it out!

gr33tz

Ik hoopte op een reactie van jou!
Waarom ben jij niet voor een server gegaan maar wel voor 4 nassen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 7:54 pm

Mooie leesvoer http://nl.hardware.info/reviews/1388/2/bouw-de-ideale-home-server-server-versus-nas
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 7:55 pm

Omdat een NAS nog altijd handiger is met meer mogelijkheden en meer software applicaties!
Een home made NAS is ook een bitch om te configureren idem HTPC!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 8:08 pm

BuDDHa schreef:
Omdat een NAS nog altijd handiger is met meer mogelijkheden en meer software applicaties!
Een home made NAS is ook een bitch om te configureren idem HTPC!

Is dat zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 25, 2010 8:23 pm

Dat denk ik niet, je maakt dat zo moeilijk of zo gemakkelijk als je wil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimevr nov 26, 2010 11:55 am

Steven, waarom werk jij dan niet met unraid?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimevr nov 26, 2010 12:44 pm

Unraid Technology:


Today there is a growing market for digital media storage solutions, fueled by the availability of powerful, easy to use media center computer hardware and software applications. Digital media includes:

◦Digital photos: originals, edits, albums and slide shows.
◦Digital videos: home movies, performances, graduations, training etc.
◦Digital music: recordings, downloaded music and ripped CD’s.
◦Recorded television broadcasts: both high definition and standard definition.
A common thread between all these applications is the need for reliable mass data storage. Not only are digital media files becoming larger and larger, but, after spending hundreds of hours capturing, copying and organizing digital media, users should not have to risk losing their time (and possibly their data if the original becomes unavailable) due to device failure.

The traditional approach to providing protection against failing hard drive devices is through the use of RAID[1] technology. But RAID technology was invented in an era of slow, low capacity hard drives (circa 1987). The primary motivation for organizing hard drives into arrays was to be able to stripe data across them in order to increase the storage system bandwidth and capacity, while also maintaining or increasing it’s reliability. The bandwidth of multiple hard drives operating in parallel was necessary to implement many applications, for example, video capture and display.

Today, hard drive speed and capacity are well matched to almost all digital media applications. Of course, a storage system can never be too fast or too large, but today’s technology is more than sufficient for most users. As long as the storage system provides a certain minimum level of performance, other factors become much more important:

◦Ease of installation
◦Easy capacity expansion.
◦Ease of integration with other systems.
◦Easy recovery from disk device failure.
◦Immunity from catastrophic full data loss.
◦Good multiple-stream read performance.
◦Adequate write performance.
Lime Technology believes that there is a market for a new wrinkle on the old RAID technology. Our approach uses a storage organization we call unRAID™. unRAID™ is similar to RAID-4 in that for every n hard drives, there are n-1 data drives, and a single fixed parity drive. This provides similar drive failure protection as other RAID organizations:

◦Tolerates a single failed hard drive. Array parity permits reconstruction of a single failed data disk.
◦Tolerates single drive read errors . Read errors from a single disk are corrected "on-the-fly".
Unlike other RAID organizations, however, files are not striped across the data drives. Instead, each data drive is formatted normally with its own file system. The unRAID™ organization offers several key advantages over other RAID systems:

◦Increased flexibility: not all hard drives need to be the same size or speed. The only requirement is that the parity drive must be as large as or larger than any of the data drives.
◦Easier expansion: new data drives may be added to the array without disturbing the data on the other drives. Since data is not striped, no lengthy stripe reorganization needs to take place before the new storage is available.
◦Better fault tolerance: in the unlikely event of catastrophic hardware or software failure, data corruption would be much more isolated than that which could occur with other RAID organizations. It is almost impossible to lose all your data, since each individual data drive has its own file system.
◦Better power management: not all hard drives are required to be spinning in order to access data normally; hard drives not in use may be spun down.
◦Potentially better multiple-stream read performance. If multiple files are read from different disks, overall read performance can be higher than with other RAID organizations.
All Lime Technology server products are based on unRAID™ technology. We believe our products offer superior features and value in the digital media storage market.


Vooral een voordeel voor mij:
- verschillende hdd mogelijk, verschillende speed of grote, niet belangrijk , enkel je parity moet gelijk of groter zijn als de grootste tschijf
- gemakkelijk uit te breiden, zonder de data op de andere discs in gevaar te brengen
- betere fouttolerantie
- enkel de hdd die gebruikt worden draaien ook , de rest draait niet
- multiple stream werkt beter
operating system komt een interne of exteren 2gb usbstick, geen grafische kaart of nog een hdd ervoor nodig

steven, nu jij een server besteld hebt, zou ik toch serieus deze unraid overwegen

tot slot:
3 bays is gratis licentie
tot 6 bays : 50 euro
tot 20 bays: nog eens 40 euro
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimevr nov 26, 2010 12:54 pm

Is te overwegen ik ga eens kijken op de site, maar geef me even de tijd hé.
Zijn er nog mensen op dit forum die dit al gebruiken ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimevr nov 26, 2010 1:05 pm

op htforum alleszins wel Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 27, 2010 9:09 am

Ik denk dat de keuze simpel is voor server of NAS. Ga je dat in je living zetten? Waar iedereen het kan zien? Ga voor een NAS. Is dit niet het geval kan je eventueel voor een server gaan. imo zal een server kas een stuk groter zijn, meer lawaai maken en het uiterlijk zal minder aantrekkelijk zijn dan een NAS. Niet dat een NAS er zo super uitziet maar het zal toch beter zijn dan zo'n PC bak.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 27, 2010 9:48 am

Ik zou de server/nas eigenlijk in de inkom plaatsen... Samen waar al mijn kabels toekomen/ elektriciteit/gas ligt enz
Hiervoor komt in de toekomst nog 2 schuifdeuren voor...
Speelt enkel het feit dat je minder applicaties/software hebt een rol...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 27, 2010 9:56 am

Stijn zei : ik heb er van WD, 20 ears. Daar zouden geen problemen mee zijn dacht ik

Dat heb ik ook gelezen, ik zal nog even rondsurfen, en dan zal ik waarschijnlijk wel weten wat ik ga doen.

Stijn zei : Bitter weinig reactie hier trouwens, voor de keuze tss NAS of server...

Dat vind ik ook.

Sphinkx zei : imo zal een server kas een stuk groter zijn, meer lawaai maken en het uiterlijk zal minder aantrekkelijk zijn dan een NAS.

Dat de kast groter is, geen twijfel mogelijk. Meer lawaai, daar ben ik nog niet zo zeker van. Uiterlijk dat beslist ieder voor zich, niet ?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 27, 2010 9:58 am

Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dat, met die quotes en dat dan ij bericht plakken ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 27, 2010 9:59 am

steven007 schreef:
Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dat, met die quotes en dat dan ij bericht plakken ?

Op quote drukken rechts boven het bericht
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 27, 2010 10:01 am

Nielvm schreef:
steven007 schreef:
Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dat, met die quotes en dat dan ij bericht plakken ?

Op quote drukken rechts boven het bericht


Bedankt
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimema nov 29, 2010 7:50 pm

Ondertussen 100% overtuigd niet voor een NAS te gaan Smile

PS/ Steven, mag ik je topic opsplitsen en er een server build topic van maken.. ,nogal veel offtopic hier.. en dan kun we specifiek verder over je build praten
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimema nov 29, 2010 10:16 pm

Ja doe maar
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimema nov 29, 2010 10:18 pm

Stijn schreef:
Ondertussen 100% overtuigd niet voor een NAS te gaan Smile

Geen NAS om de verschillende redenen die ik al aangehaald heb een beetje terug in dit topic Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Nielvm




Aantal berichten : 1074
Registratiedatum : 03-11-10

NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: test   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitimedi dec 07, 2010 3:28 pm

Unraid
Kan je zoiets ook draaien op een systeem waar je ook gewoon windows op draait?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: NAS, Drobo, of Server   NAS, Drobo, of Server - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
NAS, Drobo, of Server
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Sam's server in the making
» Steven's Server
» Stijn's server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: