Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Stijn's server do jan 06, 2011 7:43 am
Gisteren mijn 3de harde schijf geprecleared, en terwijl ook een full bluraydisc bekeken! liep als een trein ! niks van hapering (nog altijd gigabit niet aangesloten)
Ik verschiet zelf van de prestaties.. volgende is unparren en film kijken
Onderwerp: Re: Stijn's server zo jan 09, 2011 12:02 am
Stijn man, da hedde wer schitterend gedoan zenne. Ziet er zeer netjes uit echt proper, chapeau.
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server zo jan 09, 2011 9:01 am
thx
jvanhambelgium
Aantal berichten : 400 Registratiedatum : 07-12-10
Onderwerp: Re: Stijn's server zo jan 09, 2011 9:20 am
Stijn schreef:
Gisteren mijn 3de harde schijf geprecleared, en terwijl ook een full bluraydisc bekeken! liep als een trein ! niks van hapering (nog altijd gigabit niet aangesloten)
Ik verschiet zelf van de prestaties.. volgende is unparren en film kijken
Da's eigenlijk geen probleem. Uiteindelijk ben je een andere disc aan het pre-clearen dan de disc waar de content moet gelezen worden. Deze dingen gaat perfect parallel hoor zonder noemenswaardige impact. Iets meer stresserend zou zijn een BD image van een disk lezen terwijl je op dezelfde disc ook aan copieren / unparren bent enzo. Maar overall mag dat geen probleem geven.
Ben ook wel blij dat ik een NAS heb op basis van een Core2Duo 3.2Ghz met 4GB RAM. Ondanks dat ie behoorlijk zuinig is ga ik proberen hem te onderklokken oid. Uiteindelijk is hij retesnel voor hetgeen ik hem nodig heb, namelijk Squeezeboxserver, Torrent en klassieke fileserver.
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server di jan 11, 2011 12:33 pm
net mijn laatse films aan het overzetten in gigabit netwerk snelheid varieert wel enorm soms 46MB/s dan meestal 31-33 MB/s maar soms ook maar 20 MB/s via teracopy iemand die hiervoor een verklaring heeft?
unparren en terwijl film lezen zal ik wel nog es doen ik zie dat jij met je nas torrents doet? blijft dat nog "proper" dan, vermits je minder controle hebt?
hoe werkt die squuzeboxserver?
jvanhambelgium
Onderwerp: Re: Stijn's server di jan 11, 2011 6:33 pm
Stijn schreef:
net mijn laatse films aan het overzetten in gigabit netwerk snelheid varieert wel enorm soms 46MB/s dan meestal 31-33 MB/s maar soms ook maar 20 MB/s via teracopy iemand die hiervoor een verklaring heeft?
unparren en terwijl film lezen zal ik wel nog es doen ik zie dat jij met je nas torrents doet? blijft dat nog "proper" dan, vermits je minder controle hebt?
hoe werkt die squuzeboxserver?
hoe bedoel je "proper" ? Dat zijn toch gewoon maar bestandjes ? M'n software voor torrent werkt binnen 1 folder en komt daar niet uit. Squeezeboxserver is gewoon de software nodig om m'n Squeezebox Duet aan te sturen. Hij indexeert gewoon alle muziekfiles en verzorgt de gui. Kan uiteraard nog veel meer, zoals RSS-feeds op de remote tonen etc. Je kan die gewoon in een webbrowser ernaar "surfen" en ook muziek starten/stoppen/zoeken/playlisten aanmaken etc,etc,etc
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server wo jan 12, 2011 12:04 pm
owkey iemand die meer over de snelheid kan zeggen?
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server ma jan 17, 2011 7:54 pm
Zopas user shares enabled op mn server en een vast ip adres gegeven Door de user shares zie ik alle disks nu als 1 geheel, kan ik gewoon daarnaar kopiëren en dan bepaalt hij zelf wel waar het fysiek komt te staan, super! Ben nu ook begonnen fotos, concerten, muziek enz over te zetten.. Door split level 1 en 2 te geven kan hij dus bij films alles overal zetten behalve de film zelf blijft altijd bij elkaar, zo gaan niet alle disks runnen bij fotos level 2, omdat ik hier een verdere submapverdeling heb super gewoon
jvanhambelgium
Onderwerp: Re: Stijn's server ma jan 17, 2011 8:26 pm
Stijn schreef:
Boah, de snelheid is redelijk. In principe zou je bij een copy van een groot bestand toch wel tussen 45Mbytes/sec en 65MBytes/sec moeten kunnen doen, maar dat hangt natuurlijk ook af welke disken je hebt steken aan beide kanten en nog vele andere faktoren. Met een gigabit-lan kan je het alvast niet meer daarop steken...
Maar lig er allemaal niet wakker van, dat minuutje langer dat het zal duren bij wijze van spreken...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server di jan 18, 2011 7:09 am
jvanhambelgium schreef:
Stijn schreef:
Boah, de snelheid is redelijk. In principe zou je bij een copy van een groot bestand toch wel tussen 45Mbytes/sec en 65MBytes/sec moeten kunnen doen, maar dat hangt natuurlijk ook af welke disken je hebt steken aan beide kanten en nog vele andere faktoren. Met een gigabit-lan kan je het alvast niet meer daarop steken...
Maar lig er allemaal niet wakker van, dat minuutje langer dat het zal duren bij wijze van spreken...
ik denk ook wel dat het te maken heeft met de parity disk en dus onmiddelijk voor bescherming zorgt Misschien steek ik er wel een cache disk bij, dan moet het sneller gaan
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server za feb 19, 2011 7:35 pm
Eindelijk al mijn blurays overgezet naar de server !!!!!!!
Cuball
Aantal berichten : 257 Registratiedatum : 10-11-10
Onderwerp: Re: Stijn's server zo feb 20, 2011 7:36 pm
hehe, werkje é :-)
ik ben bezig met wat dvds aan het overzetten maar heb er toch paar dat niet lukken (wsch copy beveiliging...)
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server di feb 22, 2011 7:34 am
Cuball schreef:
ik ben bezig met wat dvds aan het overzetten maar heb er toch paar dat niet lukken (wsch copy beveiliging...)
Welk progje gebruik je?
Cuball
Aantal berichten : 257 Registratiedatum : 10-11-10
Onderwerp: Re: Stijn's server di feb 22, 2011 8:01 am
Stijn schreef:
Cuball schreef:
Welk progje gebruik je?
heb al verschillende geprobeerd (DVD Decrypter, DVD Shrink, Magic ISO, DVD43 geïnstalleerd...) zijn gelijk copy beveiliging die ervoor zorgen dat de speler stukken niet kan lezen...
Onderwerp: Re: Stijn's server di feb 22, 2011 10:50 am
Dat is inderdaad betalend, maar er is op hun website ook een gratis versie waar je al heel wat mee kan doen. Moet je maar eens bekijken. Ikzelf rip alleen de film.
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server di feb 22, 2011 11:30 am
Dvdfab ook hier, ript alles Ook enkel de film hier
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server wo jan 18, 2012 4:04 pm
Server geupgrade dus + Simple features + slimserver
Wat pics:
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server vr jan 20, 2012 1:08 pm
Slimserver werkte dus niet goed tis te zeggen, alles werkte maar zodra ik reboot deed van server, waren mijn albums weg Wat zitten zoeken en blijkbaar was de install map verkeerd, \usr\local is namelijk op het ram geheugen en dat wordt gewist zodra je boot nu even op flash gezet en terug testen...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server wo jun 20, 2012 12:34 pm
Hdd cases ontvangen en wordt dus uitgebreidt met een cache disk Wil ik alles doen, heb ik toch wel stroomkabels tekort zeker. Dedju hoe moek da nu oplossen?
http://www.codima.be/image.aspx?id=409&p=1
Sphinkx
Aantal berichten : 1642 Registratiedatum : 03-11-10 Leeftijd : 45
Onderwerp: Re: Stijn's server wo jun 20, 2012 12:43 pm
Nieuwe voeding?
Of anders idd zo'n verloopje zoeken. Mss ligt dat nog ergens rond te slingeren in een oude doos van je voeding?
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server wo jun 20, 2012 1:32 pm
Sphinkx schreef:
Nieuwe voeding?
Of anders idd zo'n verloopje zoeken. Mss ligt dat nog ergens rond te slingeren in een oude doos van je voeding?
Nee geen nieuwe, maar kmoet nog zon 6 stuks erin krijgen heb ik zeker nog 6 connectoren nodig Van molex naar sata Dus 3x molex nr 2x sata Heb hier ene laten wegleggen in pcwinkel, 6 euro stuk man, de bandiet! Heb maar ene gevraagd. Schandalig Als ik terug verzendkosten moet betalen kom ik nog duurder uit, en wachten tot ik mn volgende hdd koop zie ik niet zitten
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server wo jun 20, 2012 6:39 pm
cache drive installed succesfully
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Stijn's server di jul 03, 2012 12:25 pm
Ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast ! Ik gebruik nu nog 2 addons op mn unraid (ze blijven maar komen): nl sabnzbd en dropbox Gewoon zalig, ik moet niks meer doen
Gewoon ipad pakken, ftdworld bekijken , filmpje kiezen en nzb aanklikken en hup unraid doet alles....
er komt geen pc meer tussen, gewoon met de ipad Het kon nog automatischer (nl het scrapen voor de dune , maar ik ben daarvan afgestapt omdat ik artwork enzo liever zelf kies,n dus dan heb je zowiezo toch een pc nodig)
En dat downloaden, unpacken, allemaal terwijl ik full bluray kijk en nog overzet van mn cache naar array en overzet tss pc en unraid lol en niks v stotteren! Me likes it!