Aantal berichten : 699 Registratiedatum : 04-11-10 Leeftijd : 58
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma dec 13, 2010 5:51 pm
Thomas Gabriel schreef:
2)VLC speelt alles
Al eens met Plex gespeeld ?
En trouwens groot gelijk, laptopje eraan filmpje kijken en dan terug ontkoppelen en kan je verder werken op je Macbook, dat gaat met een mediaspeler niet lukken
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma dec 13, 2010 6:51 pm
Plex is inderdaad zeer handig. In 2011 brengt LG een serie blu-ray spelers uit die connectiviteit heeft met plex. De films op mijn macbook pro kan ik dan zien op mijn tv, via mijn blu-ray speler. Misschien is dat een veel beter alternatief
StefaanD
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma dec 13, 2010 6:55 pm
VLC is alleen een speler. Plex is meer een schil rond je verzameling films, tv-shows, muziek en foto's.
Nog een voordeel van Plex, het werkt perfect samen met iTunes.
Welke MacBook Pro heb je precies ? Je gaat ook nog een optische kabel nodig hebben, via de DVI/MiniDisplay/... poort wordt geen geluid doorgegeven. Tja Apple heeft er een handje van weg de laatste tijd om, om de haverklap de videoaansluiting te veranderen.
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma dec 13, 2010 7:32 pm
StefaanD schreef:
VLC is alleen een speler. Plex is meer een schil rond je verzameling films, tv-shows, muziek en foto's.
Nog een voordeel van Plex, het werkt perfect samen met iTunes.
Welke MacBook Pro heb je precies ? Je gaat ook nog een optische kabel nodig hebben, via de DVI/MiniDisplay/... poort wordt geen geluid doorgegeven. Tja Apple heeft er een handje van weg de laatste tijd om, om de haverklap de videoaansluiting te veranderen.
Hoe orden ik mijn films zoals in een moviejukebox? Ik zie gewoon mijn films staan zonder enige info...
StefaanD
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma dec 13, 2010 9:00 pm
En heb je nu al een correct verloopstukje naar HDMI ? Eén voordeel aan jou model is dat je geen aparte optische audiokabel meer nodig hebt, de Mini Displayport geeft ook geluid door.
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? zo dec 19, 2010 10:11 am
en lukt het?
Cuball
Aantal berichten : 257 Registratiedatum : 10-11-10
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma jan 17, 2011 10:34 am
Als ik een DVD film als ISO bestand rip (DVDDecrypter), kunnen de meeste media spelers deze dan afspelen net alsof ik de DVD in een speler plaats? Worden alle menu's dan ook getoond, keuze van taal en subtitle track ?
Verder zie ik verschillende programma's die mooi coverart genereren met beschijving van de film enzo, waarom is er een verschil tussen de verschillende media spelers? Is het niet voldoende om bv. in de map van een film een bestand te plaatsten (bv. about.jpg) en dat de media speler dit dan oppikt ? Waarom per media speler andere tools?
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma jan 17, 2011 11:50 am
Cuball schreef:
Als ik een DVD film als ISO bestand rip (DVDDecrypter), kunnen de meeste media spelers deze dan afspelen net alsof ik de DVD in een speler plaats? Worden alle menu's dan ook getoond, keuze van taal en subtitle track ?
Verder zie ik verschillende programma's die mooi coverart genereren met beschijving van de film enzo, waarom is er een verschil tussen de verschillende media spelers? Is het niet voldoende om bv. in de map van een film een bestand te plaatsten (bv. about.jpg) en dat de media speler dit dan oppikt ? Waarom per media speler andere tools?
Iso bestanden kunnen afspelen lukt bij de meeste spelers wel, let wel op dat deze dan nog altijd de iso moeten on the fly uitpakken.. menus afspelen van dvds, lukt ook bij de meeste, bluray menus is beperkte (bv dune kan dit, mede8er niet) taal en subtitle kunnen alle mediaspelers
Ivm programmas is het inderdaad zo dat elke soort mediaspeler zijn eigen manier van werken heeft wil je zoveel mogelijk keuze moet je naar een dune of popcorn gaan
1 tool voor alle spelers is er helaas nog niet
Cuball
Aantal berichten : 257 Registratiedatum : 10-11-10
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma jan 17, 2011 12:39 pm
Stijn schreef:
Iso bestanden kunnen afspelen lukt bij de meeste spelers wel, let wel op dat deze dan nog altijd de iso moeten on the fly uitpakken.. menus afspelen van dvds, lukt ook bij de meeste, bluray menus is beperkte (bv dune kan dit, mede8er niet) taal en subtitle kunnen alle mediaspelers
Ben jij van plan om je DVD collectie om te zetten? En hoe zou jij dat doen? Via ISO of puur de .VOB bestanden ?
Citaat :
Ivm programmas is het inderdaad zo dat elke soort mediaspeler zijn eigen manier van werken heeft wil je zoveel mogelijk keuze moet je naar een dune of popcorn gaan
Wat is er dan zo specifiek aan elke speler? Maken die toepassingen niet allemaal gewoon een fotoke waarop alle info van de film staat?
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Welk MediaCenter koop ik het best? ma jan 17, 2011 12:46 pm
Cuball schreef:
Stijn schreef:
Ben jij van plan om je DVD collectie om te zetten? En hoe zou jij dat doen? Via ISO of puur de .VOB bestanden ?
Citaat :
Wat is er dan zo specifiek aan elke speler? Maken die toepassingen niet allemaal gewoon een fotoke waarop alle info van de film staat?
Ik heb al mijn dvds geript ja en verkocht staan nu allemaal mooi op mn unraid, scheelt een hoop in plaats, en in gemak alles omgezet zonder menu wel (kan je kiezen he met of zonder, ik gebruik wel dvdfab 8, gewoon dvd formaat, dus video en audio_ts mappen, geen isos)
Elke speler heeft zijn eigen manier van werken, de ene moet een about.jpg file hebben de andere een andere de ene kan icon browsing doen,de andere niet enz die toepassingen maken inderdaad gewoon fotos aan, maar bv yadis is ook beetje interactief vermits je yadis kan laten zoeken op genre enz, bij de mede8er moet je dit allemaal manueel instellen (kan ook geen yadis files aan)