Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Welk merk mediaspeler hebben jullie? zo nov 07, 2010 2:58 pm
Zelf heb ik een dune base 3.0 (kan er nog niet veel over zeggen, vermits ik hem pas heb)
Sphinkx
Aantal berichten : 1642 Registratiedatum : 03-11-10 Leeftijd : 45
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? zo nov 07, 2010 3:22 pm
In mei de HDI Dune Prime gekocht via 1DayFly.
Redelijk tevreden van. Is wel overkill vermits ik reeds een BR speler heb..
Ik wou eigenlijk de Yuixx kopen maar vermits die alsmaar werd uitgesteld en ik toen via 1DayFly de Dune kon kopen heb ik eigenlijk niet lang getwijfeld..
Yuixx is nu nog steeds niet beschikbaar denk ik?
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? zo nov 07, 2010 3:23 pm
Klopt, de vraag is zelfs of de yuixx ooit nog het daglicht gaat zien....
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? zo nov 07, 2010 3:46 pm
Yo,
Heb momenteel een Dune Base 3.0 en een modded A-200 voor beta-testing! Ben ook bezig met beta testing reeds een maand of 2 met de QNAP 1000P testmodel, goed toestel maar duur 329€, is pas uit! BD Prime ook gehad maar moeilijk een HDD in te plaatsen + slechts 2.5 en luide BD-loader + speelt niet alles! Ook gehad TViX6500 V2, getest Dopodo S-200; HDX 1000 + BD-1 + Bone getest Kaiboer H1073C getest HDvision H3 Hybrid (speelde beter dan de Prime maar geen community support + region free) ea...
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? wo nov 24, 2010 2:41 pm
Alle m2ts files die ik heb zijn full hd, via USB gaat dat heel goed maar via netwerk is het soms moeilijk. De netwerkkabels zijn allemaal cat6 kabels, en alles is gigabit, buiten de netwerkkaart van de MDX500.
Normaal met de nieuwe firmware versie 4 zou dat opgelost moeten zijn.
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? wo nov 24, 2010 4:13 pm
Das wel raar want ik had daar geen problemen mee met mijn mede8er Misschien ligt het aan je router?
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? wo nov 24, 2010 8:11 pm
Nu ga ik misschien een heel stomme vraag stellen, samba of NFS ? gewoon windows file share. Is het mogelijk om me even uit te leggen wat Samba of NFS betekenen ?
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? wo nov 24, 2010 8:55 pm
Samba is windows NFS is linux
Bij samba gaat het streamen met ups en downs zeker bij hoge bitrate bij NFS gebeurt dit veel stabieler dus meer in rechte lijn! Als je NFS eens probeert om een netwershare te vinden zal je probleem allicht opgelost zijn. De meeste NAS ondersteunen NFS zo ook mediaplayers. Windows 7 ultimate heeft er ene ingebouwd of je kunt allegro NFS voor windows proberen(server)!
mvg
Laatst aangepast door BuDDHa op do nov 25, 2010 1:46 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? ma nov 29, 2010 7:59 am
Beste Allemaal, het afgelopen weekende heb ik NFS for windows geïnstalleerd, omdat ik verschillende blu-ray's niet vloeiend kon afspelen. Door dit hier op het forum even aan te kaarten kreeg ik het advies om een NFS share te maken. NFS is geen standaard windows share, dus moet je dat nog installeren. Na wat te hebben rondgesurfd, een zeer goede handleiding gevonden, deze gevolgd en dan ........... getest.
Ik moet zeggen het verschil is groot, zonder de NFS kon ik bijna geen blu-ray's nog fatsoenlijk zien, beeld stotterde, geluid viel weg wisselde constant van DTS naar gewoon stereo en nog meer van die leuke dingen die je liever niet hebt als je ontspannen naar een filkmke wilt kijken. Met de NFS, geen enkele hapering, het was terug genieten.
Bij deze zou ik BuDDa willen bedanken voor de tip en de uitleg.
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? ma nov 29, 2010 11:55 am
stel je die nfs nu in op je pc? je router of je mediaplayer?
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? ma nov 29, 2010 12:12 pm
Je moet eerst NFS service op je computer installeren, dan krijg je bij folder opties een tab bij, die NFS sharing noemt, en dan pas kan je de NFS share aanmaken.
Dan ga je naar je mediaspeler, je kiest NFS, en dan maak je een bookmark naar die NFS share. bij mij was dat //ip van mijn NFS "server":/sharenaam. Het dubbelpunt moet er ook instaan in de bookmark. Ik zal deze avond de link met de manual posten.
Bij heeft dat echt geholpen.
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Welk merk mediaspeler hebben jullie? ma nov 29, 2010 12:31 pm
wel, ik las dat jij ook wisselend geluid hebt van dts naar stereo (heb ik ook soms) dus vermoedelijk ligt het daaraan dan ik heb nfs wel ingesteld op mn dune, maar dacht dat dit alles was... niet dus, moet dus op pc ook benieuwd naar de handleiding