Aantal berichten : 257 Registratiedatum : 10-11-10
Onderwerp: Re: Cuball's Server di jan 11, 2011 7:10 pm
aah wist ik niet, hopelijk is er niets verkeerd met de zending :-)
Heb al andere verhalen ook gehoord van redcoon ook hoor...
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Cuball's Server wo jan 12, 2011 12:00 pm
Cuball schreef:
ondertussen een extra harde schijf gekocht (dezelfde WD van 2TB)...
Op amazon.de dan nog wel :-) 89 euro (gratis verzending) is nog niet zo slecht van prijs...
in de wiki van unRAID staat dat je jumpertjes moet verzetten ofzo? op wat moet je ze instellen ?
aha goeie tip! thx, das mooi ja , gewoon direct na uitverpakken op jumper 7-8 zetten (meest naar het midden toe!) dus niet eerst formatten of preclearen
gewoon, -uitpakken -jumper plaatsen -in je case installeren -preclearen -als het goed is, in je unraid array toevoegen -formatteren - klaar
goeie tip nog: schrijf je serial numbers van je hdds op, moet je achterna niet twijfelen
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 12:19 pm
al toegekomen?
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 12:27 pm
de HD van amazon is al geleverd, de bestelling van Azerty laat nog op zich wachten. Als ik kijk op de website wachten ze nog op 1 product. Eenmaal dit toegekomen, zullen ze het wel snel opsturen denk ik. (betaling is ook reeds toegekomen)
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 12:29 pm
jij riekt da zeker? :p wat moet nog binnenkomen dan?
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 12:31 pm
Stijn schreef:
jij riekt da zeker? :p wat moet nog binnenkomen dan?
de case, je kan dat volgen op hun website ééé :-)
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 12:42 pm
met je riekt da, bedoelde ik dat ik nog maar pas gepost had, hoe het zat, en ik al direct antwoord kreeg dat je dat kan volgen op de site da weet ik , heb er de mijne ook besteld he
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 12:45 pm
Stijn schreef:
met je riekt da, bedoelde ik dat ik nog maar pas gepost had, hoe het zat, en ik al direct antwoord kreeg dat je dat kan volgen op de site da weet ik , heb er de mijne ook besteld he
jajaj m'n mail riekt da :-)
webmail stond juist open (nu trouwens ook nog), daardoor kan ik snel antwoorden :-)
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 14, 2011 1:01 pm
vandaar
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server do jan 20, 2011 10:52 am
Nog niks?
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server do jan 20, 2011 10:56 am
juist aangekomen bij m'n ouders :-)
ga er dan straks om... maar heb wel nog geen jumperkes liggen, zal eens moeten kijken of ik er nog heb zitten op enkele oude drivers...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server do jan 20, 2011 11:11 am
ik heb er nog een hoop liggen of anders gewoon in een pc zaak vragen, die hebben da liggen, ik heb zo ook een zakje gratis meegekregen...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server do jan 20, 2011 3:22 pm
Ik ben echt benieuwd wat je van unraid vindt vergeet geen fotos te nemen en vooral serienummers op te schrijven van je hdd voordat je ze erin ploft
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 21, 2011 7:29 am
Heb gisteren alles in elkaar gestoken maar geen tijd meer gehad om op te starten...
serienummers van de hd heb ik genoteerd... voor de rest niet echt iets anders :-)
goh ja foto's... zal er keer paar nemen als hij klaar is !
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 21, 2011 12:06 pm
vergeet ook niet eerst te preclearen voor je ze aan je array toevoegt
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 21, 2011 12:53 pm
ja 2x 2TB schijnt dat toch bijna 24u duurt ?
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 21, 2011 1:13 pm
Klopt en direct jumpers plaatsen voor je iets doet
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 21, 2011 1:20 pm
jumpers zijn al geïnstalleerd :-)
case is wel in orde, enkel heb ik gemerkt dat er bovenaan een opening is (grootte van een diskette station) maar daar is geen blind plaatje voorzien wel jammer...
verschoten van de voeding, echt wel degelijk materiaal vind ik...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server vr jan 21, 2011 8:25 pm
huh? gewoon een gat dan? kan toch niet?
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server wo jan 26, 2011 7:46 am
Heb ondertussen mijn draagbare hd uit elkaar gehaald en in m'n unraid geplaast.
verrassing was dat het een samsung f2 (green) drive was ook SATA.
dus nu is m'n configuratie als volgt
1x 2TB WD EARS als pariteit (green disk) 1x 2TB WD EARS als data (green disk) 1x 1.5 TB Samsung F2 als data (green disk)
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server wo jan 26, 2011 2:38 pm
oh! das een aangename verrassing! heb je fotos
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server za jan 29, 2011 12:26 pm
ziezo, vanaf nu sluit de server automatisch om 23u af en heb ik een icoontje toegevoegd op de verschillende computers om de server op te starten (via WOL)
werkt perfect :-)
Heb trouwens ook eens een energie meter aan m'n server gekoppeld, als hij druk bezig is (3 schijven actief, en schrijven) dan komt ik op z'n 65-70 Watt verbruik.
Als de server idle draait (alle schijven uit) dan verbruikt hij zo'n 45-47 Watt...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server zo jan 30, 2011 11:55 am
Cuball schreef:
ziezo, vanaf nu sluit de server automatisch om 23u af en heb ik een icoontje toegevoegd op de verschillende computers om de server op te starten (via WOL)
Heb trouwens ook eens een energie meter aan m'n server gekoppeld, als hij druk bezig is (3 schijven actief, en schrijven) dan komt ik op z'n 65-70 Watt verbruik.
Als de server idle draait (alle schijven uit) dan verbruikt hij zo'n 45-47 Watt...
Hoe? Dus als hij compleet uitstaat (of standby?) kun je met icoontje via netwerk server opstarten? Eventueel ook vanaf de dune? Is dat nu veel qua verbruik?
Cuball
Onderwerp: Re: Cuball's Server zo jan 30, 2011 12:43 pm
Stijn schreef:
Cuball schreef:
Hoe? Dus als hij compleet uitstaat (of standby?) kun je met icoontje via netwerk server opstarten? Eventueel ook vanaf de dune? Is dat nu veel qua verbruik?
Kompleet uit ja (via /sbin/powerdown)
Vanaf de dune zal niet werken, script maakt gebruik van een windows toepassing om een speciaal pakketje te sturen zodat de server aangaat.
Ik weet of je op de dune zelf programma's kunt installeren enzo ?
Server uitdoen ga ik nog proberen aan de praat te krijgen door eenvoudigweg een bepaalde URL op te roepen... maar moet er nog eens voor kijken.
Qua verbruikt valt nog mee +- 55 Watt (gemid. standby en actief) 24/7 aan 18cent per kWh = 86 EUR / jaar
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Cuball's Server zo jan 30, 2011 12:55 pm
Cuball schreef:
Stijn schreef:
Cuball schreef:
Kompleet uit ja (via /sbin/powerdown)
Vanaf de dune zal niet werken, script maakt gebruik van een windows toepassing om een speciaal pakketje te sturen zodat de server aangaat.
Ik weet of je op de dune zelf programma's kunt installeren enzo ?
Server uitdoen ga ik nog proberen aan de praat te krijgen door eenvoudigweg een bepaalde URL op te roepen... maar moet er nog eens voor kijken.
Qua verbruikt valt nog mee +- 55 Watt (gemid. standby en actief) 24/7 aan 18cent per kWh = 86 EUR / jaar
Jij mag me die wake on lan dan eens uitleggen Dat valt inderdaad goed mee om de server zo een jaar te laten draaien