Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Migreren

Ga naar beneden 
+6
chaka
Chr1st0f
skoebiedoe
Sphinkx
Nielvm
Stijn
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 11:03 am

Content is king, die harde noot moet je maar 1x kraken he..
En soms moet je het ook doen om vooruit te gaan..

Ohja..
Ons forum is al meer dan 2j actief!
Mooi toch!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
demon326




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 17-02-13

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 11:05 am

Hallo allemaal,

Ik ben dus de persoon die met het voorstel afkwam... Vorig jaar rond deze tijd begon ik aan een project 'mijnhdtv', met de bedoeling mensen te helpen kiezen bij hun HT gear. Echter werd het originele concept al vrij snel in de vuilbak gegooid omdat ik gewoonweg niet de steun kreeg van mede ht-liefhebbers die hun steentje wouden bijdragen... Dan naar forum only gegaan, maar wederom is dit ook niets geworden omdat ik wederom geen steun kreeg... Een jaar later vond ik per toeval alles terug en wou ik opnieuw beginnen, maar zoals de TS al vermelde is het voor mij om in mijn eentje iets te beginnen niet haalbaar, daar ik zelf nog een ander véél groter project heb.

Nu, het lijkt inderdaad niet mogelijk om automatisch de data over te zetten omdat dit soort sites niet willen dat hun inkomst bron wegloopt naar betere oorden.

Even wat dingen op een rijtje plaatsen:

1. Deze forum software, phpbb2 word sedert 2009 niet meer ondersteund door de makers, geen updates meer en geen ondersteuning meer.
1.1 De beveilig van moderne forum software is veel beter, wachtwoorden worden niet in plaintext/MD5 opgeslagen(wat hier wel gebeurd).
2. Content is inderdaad king
, maar de nieuwe software heeft héél wat zoekmachine optimalisatie ingebouwd waardoor het board beter gevonden zal worden, dus niet enkel clean ur'ls...
2.1 Verder zijn er nu eenmaal veel meer opties in nieuwe forum software, zoals strafpunten systeem, inline moderator opties, softdelete van topics & berichten, social media registratie/connect....

3. De kosten: Zoals de TS al vermelde reken ik niets aan voor het hosten zelf, hoewel die server me 300 € /jaar kost. Een domeinaam, een echte zoals bvb <mag geen url posten> zou de enige kost zijn die de beheerder draagt, dit is maar iets van 4 a 6 Euro per jaar.
3.1 Er zullen géén advertenties getoond worden, de software word up to date gehouden enzo voort..

4. De rechten: Iedereen zou zijn of haar rechten kunnen behouden, wie nu mod is blijft mod enzo voort...




ik hoop dat ik met deze kleine Q&A duidelijkheid breng..
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 11:36 am

Ik zie eerlijk gezegd alleen maar voordelen in het overgaan naar het andere systeem.

6 euro is de kost niet. Daar wil ik gerust ook in bijdragen. Maar je zegt dat je ook nog een server/host hebt die 300 euro kost per jaar. Waarom de edelmoedige daad om deze te beschikking te zetten? Jij moet er ook redelijk wat tijd/geld in steken. Uiteraard doe je dit deels uit hobby maar ga je zoiets blijven doen?

Andere vraag is natuurlijk welke naam we willen voor de site dan? In de veronderstelling dat we er voor gaan...

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 11:45 am

Sphinkx schreef:
Ik zie eerlijk gezegd alleen maar voordelen in het overgaan naar het andere systeem.

6 euro is de kost niet. Daar wil ik gerust ook in bijdragen. Maar je zegt dat je ook nog een server/host hebt die 300 euro kost per jaar. Waarom de edelmoedige daad om deze te beschikking te zetten? Jij moet er ook redelijk wat tijd/geld in steken. Uiteraard doe je dit deels uit hobby maar ga je zoiets blijven doen?

Andere vraag is natuurlijk welke naam we willen voor de site dan? In de veronderstelling dat we er voor gaan...


+1 Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 12:45 pm

Sphinkx schreef:
Kleinschalig gaan we nu ook blijven. Dus dat is geen probleem. We hebben al veel posts idd. Maar 90% ervan doet er hem nog weinig toe. Verandering van site kan wel gevolgen hebben.

Maar nu zijn we onze eigen baas. Zijn we dat dan nog?

Voordeel van prof site is dat we grotere doelgroep en dus ook sponsers kunnen aantrekken. Waardoor we mss via zo'n sponser goedkoper aan HT gerief kunnen geraken :-)

Zo'n basic forum heeft nadelen. Als de site er mee stopt ben je ineens weg en verlies je veel van je kleine groep. Zelfs na een doorstart een tijd later.

Ik ben voor in ieder geval. Het forum zal aantrekkelijker worden. Ik wil ook geen htforum toestanden. Maar een kleiner vlaams alternatief. Dat zal niet veranderen. Hebben nu een 10tal actieve gebruikers. Als er dit zelfs 100 worden blijven we nog altijd klein...

+1
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 12:48 pm

Ben ook wel voor vooruitgang daar niet van. Trouwens heb zelf ervaring met vBulletin en héél vroeger met de voorloper van IB demon Smile

vBulletin tot versie 3.8 op een eigen forum, sedert de overname van vBulletin door Internet Brands heb 'k zelf niet meer geüpdatet. Versie 4 was een ramp.

Wat eventueel zou kunnen is dit forum in een alleen-lezen modus te plaatsen, dan is er toch een soort van archief.
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 12:56 pm

Even zoeken naar een leuke domeinnaam. Tja dan zie je dat erverdikke al véél bezet is.

hometheater.be
htforum.be
thuisbioscoop.be
homecinema.be

allemaal bezet

audio-video.be dan weer niet, maar dekt niet helemaal de lading me dunkt.


Moet wel catchy domeinnaam worden, dan wordt je ook sneller gevonden. Dus hometheaterenfilm.be gaat 't het hem waarschijnlijk niet worden Very Happy


Stijn, misschien een poll opstarten dan zie we meteen of er een consensus is om de stap te wagen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:11 pm

Het oude forum zou ik sowieso op alleen lezen zetten voor een tijdje. Uiteraard moet er ergens in het groot komen dat we een nieuwe link hebben.

Dat iedereen enkele voorstellen van naam opgeeft. Daaruit dan kiezen.

Zijn de volgende nog vrij?
myHT.be
HT.be




Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
demon326




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 17-02-13

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:29 pm

Sphinkx schreef:
Ik zie eerlijk gezegd alleen maar voordelen in het overgaan naar het andere systeem.

6 euro is de kost niet. Daar wil ik gerust ook in bijdragen. Maar je zegt dat je ook nog een server/host hebt die 300 euro kost per jaar. Waarom de edelmoedige daad om deze te beschikking te zetten? Jij moet er ook redelijk wat tijd/geld in steken. Uiteraard doe je dit deels uit hobby maar ga je zoiets blijven doen?

Andere vraag is natuurlijk welke naam we willen voor de site dan? In de veronderstelling dat we er voor gaan...


mijn hoofdsite, waarvoor de server eigenlijk dient brengt voldoende op om toch 90% van de kosten te dekken.. de site naam kan ik niet posten wegens te weinig berichten, maar dan zijn we maar creatief:
Migreren - Pagina 2 Eh8954338


Verder heb ik nog een domeinnaam ter beschikking, die dit jaar al betaald is en ter beschikking gesteld kan worden, no strings attached:
homecinema-center punt bel zonder l.(ja, daar draait momenteel het dode project op)

En waarom ik mijn server ter beschikking stel? Wel, ik heb zelf interesse in het onderwerp HT en of ik nu zelf een project erop zet of dat van een ander, dat maakt geen verschil..

Verder zag ik ook staan "blijven we eigen baas?" Natuurlijk! Ik voorzie enkel de hosting en zal de forum software voorzien, buiten de technische aspecten blijft iedereen eigen baas.

Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:30 pm

Sphinkx schreef:
Zijn de volgende nog vrij?
myHT.be
HT.be

de eerste wel, maar bekt niet lekker naar mijn bescheiden mening Smile

de tweede is helaas bezet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:43 pm

StefaanD schreef:
Even zoeken naar een leuke domeinnaam. Tja dan zie je dat erverdikke al véél bezet is.

hometheater.be
htforum.be
thuisbioscoop.be
homecinema.be

allemaal bezet

Zeker dat die allemaal bezet zijn? Dat je er niet naar kan surfen wil toch niet zeggen dat ze bezet zijn?

Ht.be
Thuisbioscoop.be
Homecinema.be
Home-cinema.be

Vind ik allemaal goed.
Poll komt in orde
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:45 pm

Stijn schreef:
StefaanD schreef:
Even zoeken naar een leuke domeinnaam. Tja dan zie je dat erverdikke al véél bezet is.

hometheater.be
htforum.be
thuisbioscoop.be
homecinema.be

allemaal bezet

Zeker dat die allemaal bezet zijn? Dat je er niet naar kan surfen wil toch niet zeggen dat ze bezet zijn?

Ht.be
Thuisbioscoop.be
Homecinema.be
Home-cinema.be

Vind ik allemaal goed.
Poll komt in orde

Tuurlijk zijn die allemaal bezet, twijfel je aan mijn kennis hieromtrent misschiens Smile

Je kan dit gemakkelijk zelf controleren op dns.be
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:46 pm

Sphinkx schreef:
Het oude forum zou ik sowieso op alleen lezen zetten voor een tijdje. Uiteraard moet er ergens in het groot komen dat we een nieuwe link hebben.


Ik zou het oude inderdaad als archief gebruiken en alleen lezen..
Wat bv kunnen doen is de banner bovenaan veranderen met een verwijzing naar het nieuwe forum..
Ik kan ook alle leden een mail sturen met nogmaals de verwijzing..
Bepaalde topics kunnen we manueel overzetten (wil ik gerust doen)
Copy paste Wink

Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:46 pm

StefaanD schreef:
Stijn schreef:
StefaanD schreef:
Even zoeken naar een leuke domeinnaam. Tja dan zie je dat erverdikke al véél bezet is.

hometheater.be
htforum.be
thuisbioscoop.be
homecinema.be

allemaal bezet

Zeker dat die allemaal bezet zijn? Dat je er niet naar kan surfen wil toch niet zeggen dat ze bezet zijn?

Ht.be
Thuisbioscoop.be
Homecinema.be
Home-cinema.be

Vind ik allemaal goed.
Poll komt in orde

Tuurlijk zijn die allemaal bezet, twijfel je aan mijn kennis hieromtrent misschiens Smile

Je kan dit gemakkelijk zelf controleren op dns.be

Aha Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:49 pm

Home-theater.be is beschikbaar
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:54 pm

Een meer professionele banner / logo zou ook wel welkom zijn.. Iemand de skills?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 1:56 pm

Stijn schreef:
Home-theater.be is beschikbaar

Vind ik zelf wel goe Wink is maar een voorstel.
Ik wil die van daemon ook wel gebruiken , maar vind hem ietwat te lang, helaas Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
demon326




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 17-02-13

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:36 pm

Ik raad verder nog aan een domein aan te kopen bij Versio punt nl, ze zijn de goedkoopste en daar weet ik exact hoe alles in te stellen...


Eerste keer: 3.6x €
Verlening: 4.8x €

Beide jaarbasis, dus nog steeds goedkoper dan '6,00€'
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:44 pm

demon326 schreef:
Ik raad verder nog aan een domein aan te kopen bij Versio punt nl, ze zijn de goedkoopste en daar weet ik exact hoe alles in te stellen...


Eerste keer: 3.6x €
Verlening: 4.8x €

Beide jaarbasis, dus nog steeds goedkoper dan '6,00€'

Ik heb toch liever een .be
3.6 x ? Euro
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:46 pm

Stijn schreef:
Een meer professionele banner / logo zou ook wel welkom zijn.. Iemand de skills?

Daemon kan jij dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:52 pm

Home-theater.be vind ik ook wel goed.

1 - 2 euro verschil is natuurlijk peanuts. Dan zou ik ook liever voor een .be gaan.

Zoveel verschil in instellingen zal dat wel niet zijn zeker?

Ik heb geen photoshop skill jammer genoeg. Ik kan wel eens vragen aan andere. Maar daarvoor moeten we eerst wel weten wat onze link gaat worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
demon326




Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 17-02-13

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:53 pm

Stijn schreef:
demon326 schreef:
Ik raad verder nog aan een domein aan te kopen bij Versio punt nl, ze zijn de goedkoopste en daar weet ik exact hoe alles in te stellen...


Eerste keer: 3.6x €
Verlening: 4.8x €

Beide jaarbasis, dus nog steeds goedkoper dan '6,00€'

Ik heb toch liever een .be
3.6 x ? Euro

Het gaat om een punt be hoor! Ik kan echter niet linken...

Ga naar die site, klik 'Domeinnamen' aan en je ziet de prijs.

X staat voor een enkel getal... bijvoorbeeld: 3.65 ofzo

Bij registratie, dus eerste jaar:
3.61 € /jaar
vanaf het tweede jaar altijd:
4.82 € /jaar

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:56 pm

demon326 schreef:
Stijn schreef:
demon326 schreef:
Ik raad verder nog aan een domein aan te kopen bij Versio punt nl, ze zijn de goedkoopste en daar weet ik exact hoe alles in te stellen...


Eerste keer: 3.6x €
Verlening: 4.8x €

Beide jaarbasis, dus nog steeds goedkoper dan '6,00€'

Ik heb toch liever een .be
3.6 x ? Euro

Het gaat om een punt be hoor! Ik kan echter niet linken...

Ga naar die site, klik 'Domeinnamen' aan en je ziet de prijs.

X staat voor een enkel getal... bijvoorbeeld: 3.65 ofzo

Bij registratie, dus eerste jaar:
3.61 € /jaar
vanaf het tweede jaar altijd:
4.82 € /jaar


Home-theater.be dan? Via die link van je?
Wie betaald?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:57 pm

Ah. Geen probleem dan Very Happy

Weet niet precies waar die instelling is voor dat linken bij eerste posts uit te zetten staat.

Maar dat is er ooit in gezet omwille van spam. Zoals je zegt is de beveiliging niet zo goed met dergelijk oud forum. Gelukkig is er niet teveel volk dat naar hier surft waardoor we niet direct last hebben van spam/hackers.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitimema feb 18, 2013 4:57 pm

Tis 3 euro voor home-theater.be

Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Migreren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Migreren   Migreren - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Migreren
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Algemeen :: Over dit forum...-
Ga naar: