Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Kristof's Server / pc

Ga naar beneden 
+4
StefaanD
Nielvm
Stijn
kristofb
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimeza dec 25, 2010 9:44 pm

Ik bedoel gewoon 1 device dat BR kan lezen, maar wel CD & DVD kan schrijven. Die bestaan en zijn gewoon normaal te verkijgen hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimeza dec 25, 2010 10:10 pm

Ja klopt en zijn niet zo duur, bv: dit
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 8:38 am

Yes, die had ik inderdaad op't oog. Het enigste nadeel is: M'n sata ports zitten momenteel vol (ik gebruik momenteel nog steeds een IDE dvd-drive), dus dat betekend dat ik dan ook ineens men nieuwe sata/sas controller erbij zou moeten bestellen... En daar zie ik een beetje tegen op op de moment...
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 12:28 pm

Externe combi op usb 3.0

(kost wel iets meer)
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 3:04 pm

Dan moet ik nog een uitbreidingskaart voor USB3 kopen ook Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 5:30 pm

En die kosten dus 2keer niks. ;p

(t'is omdat ik het nut niet zie van op mijne pc een blu ray te zetten want anders had ik het ookzo gedaan. Wink
Als opslag zijn die schijfjes veel te duur. Wink )
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 5:48 pm

skoebiedoe schreef:
En die kosten dus 2keer niks. ;p

(t'is omdat ik het nut niet zie van op mijne pc een blu ray te zetten want anders had ik het ookzo gedaan. Wink
Als opslag zijn die schijfjes veel te duur. Wink )
De prijs daarvan had ik nog niet bekeken, had ik misschien dan beter eerst gedaan vooraleer ik reageerde Smile
De enigste reden waarom ik een BR speler (géén brander) in m'n pc zou willen, is om m'n BR's ook te kunnen rippen om te kunnen afspelen via't netwerk. Maar het is zeker géén must-have voor mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 6:02 pm

skoebiedoe schreef:
En die kosten dus 2keer niks. ;p

(t'is omdat ik het nut niet zie van op mijne pc een blu ray te zetten want anders had ik het ookzo gedaan. Wink
Als opslag zijn die schijfjes veel te duur. Wink )

Hmm.. De USB3 add-on kaartjes kosten inderdaad niet veel, maar ik vind geen enkele externe BR drive met USB3. Waar vind jij die ergens dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 6:40 pm

kristofb schreef:
skoebiedoe schreef:
En die kosten dus 2keer niks. ;p

(t'is omdat ik het nut niet zie van op mijne pc een blu ray te zetten want anders had ik het ookzo gedaan. Wink
Als opslag zijn die schijfjes veel te duur. Wink )
De prijs daarvan had ik nog niet bekeken, had ik misschien dan beter eerst gedaan vooraleer ik reageerde Smile
De enigste reden waarom ik een BR speler (géén brander) in m'n pc zou willen, is om m'n BR's ook te kunnen rippen om te kunnen afspelen via't netwerk. Maar het is zeker géén must-have voor mij.

Daarvoor zou ik ook ene nemen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo dec 26, 2010 7:15 pm

LG heeft ene en anders ga je maar eens kijken in de Saturn.
Heb tenminste 2 modellen i mijn handen gehad. Wink

(Ze kunnen ook werken onder USB2 hoor. Wink )

(shit die tweede Duvel was er precies toch teveel aan. Wink )
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 8:15 am

skoebiedoe schreef:
LG heeft ene en anders ga je maar eens kijken in de Saturn.
Heb tenminste 2 modellen i mijn handen gehad. Wink

(Ze kunnen ook werken onder USB2 hoor. Wink )

(shit die tweede Duvel was er precies toch teveel aan. Wink )

Hmm... Heb nog altijd géén externe blu-ray speler voor de pc gevonden die met USB3.0 werkt. Heb wel alleen nog maar via het internet gezocht, want de Saturn is me toch wel redelijk ver... Heeft er iemand zin om mee te helpen zoeken online? :p
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 10:48 am

Gisteren nog eens langsgegaan. (maar niks gekocht wel terug effe in mijn handen gehad maar blijf toch twijfelen)

Lacie heeft er zeker enen want die stond er en dan nog het merk burnmaster of zoiets.
Maken alletwee reclame op de doos dat die werken met usb 3.0 (en ook nog eventueel op 2.0)
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 11:08 am

skoebiedoe schreef:
Gisteren nog eens langsgegaan. (maar niks gekocht wel terug effe in mijn handen gehad maar blijf toch twijfelen)

Lacie heeft er zeker enen want die stond er en dan nog het merk burnmaster of zoiets.
Maken alletwee reclame op de doos dat die werken met usb 3.0 (en ook nog eventueel op 2.0)
Ik zal eens wat gerichter naar Lacie zoeken dan Smile
Thanks
Terug naar boven Ga naar beneden
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 5:00 pm

Skoebie heeft (nog maar eens ) een kemel geschoten. Wink

Het was geen Lacie dat daar lag maar heb de doos nog eens goed bekeken en de drive was "maar" USB2.
Echter er lag wel een uitwendige drive die werkte op USB3....geen burnmaster (want dat is voor barbeque's dacht ik) maar :
http://www.geeknewscentral.com/2010/10/14/buffalo-external-usb3-blu-ray-writer-review/
Terug naar boven Ga naar beneden
StefaanD

StefaanD


Aantal berichten : 699
Registratiedatum : 04-11-10
Leeftijd : 57

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 7:24 pm

"maar" USB2 voor een BD drive is toch zat snel genoeg ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 9:03 pm

ik snap ook niet wat die usb3.0 komt te doen met een bluraydrive
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
skoebiedoe




Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 55
Woonplaats : Hoboken

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 29, 2010 9:46 pm

Tot 5 Gbit......(het verschil tussen 6X branden of 12X branden...) :p


(okee voor de wat tragere onder ons...dubbel zo snel als USB2)
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimedo dec 30, 2010 7:39 am

Ik zal wel gewoon m'n controllerkaart bijbestellen die ik sowieso ergens in het eerste kwartaal van 2011 al nodig ga hebben, en dan kan ik gewoon intern blijven Smile

We hebben trouwens gisterenavond de allerlaatste dvd van de films geript! cheers
Nu beginnen we van't weekend aan de series, maar ik moet nog eens even bekijken hoe ik die best ga rippen en sorteren op schijf.

First one coming up: De 59 discs van m'n X-Files collection alien
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 31, 2010 8:45 am

Al iets gekocht nu?
Ga je die sata uitbreidingskaart kopen die ik aanbevolen heb?
Waar ga je bestellen?
En heb je je nieuwe kast al?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 31, 2010 10:14 am

Heb tot nu toe nog niets gekocht, maar heb er nog de tijd niet echt voor gehad ook niet + ik heb eerst nog verder onderzocht dat wát ik wil kopen, wel zin heeft Smile

Ivm die controller kaar: Ja, het word die Super Micro die je aangeraden had. Die zit qua prijs / mogenlijkheden echt superscherp, en ik heb even met de helpdesk van hen gemaild om te checked of er wel degelijk Win7 64 bit drivers voor bestaan en of mijn WD15EARS en WD20EARS disken ondersteund worden. Op beiden hebben ze positief geantwoord.
Bijikomend had ik nog gevraagd welke kabels ik moest bestellen, omdat er zoveel verschillenden zijn, en dat bleken dan de CBL-0097L-02's te zijn.
Na wat rond te bellen / surfen heb ik dan ook al een winkel gevonden waar die kaart €105 kost (goedkoopste die ik kon vinden in BE/NL), alleen voor de kabels heb ik nog geen antwoorden terug gekregen van winkels. (Maar die zouden tussen de €15 en €25 /stuk liggen. Je hebt 1 kabel per 4 disks nodig, maar dat wist je waarschijnlijk al)

Ivm de case: Op 9lives was er iemand die de case wou wegdoen voor €90, maar via een reviewsite heb ik er 1 gevonden in duitsland die voor €80 zelfs de deur uit gaat (Nieuw, enkel gereviewed). Ik moet nog even contact opnemen met m'n collega in Duitsland voor de verzending naar hem thuis. Er rijd sowieso wekelijks een collega van me hier op bureau naar Duitsland, dus die pikt hem dan normaal gewoon bij hem op Smile

De dvd-brander: Het oud IDE beestje kraakt steeds harder bij het starten van een disc (opspinnen), maar rippen / lezen / branden doet ie nog perfect. Nadat we klaar zijn met de Series & muziek dvd's te rippen (Films waren al klaar), ga ik eens wat zoeken naar de 'beste' Blu-ray lezer/DVD-brander combo, die dus gewoon op sata mag werken, aangezien die controller kaart er toch in moet komen.
En dan kunnen we aan de Blu-ray collectie beginnen rippen he... Smile Maar dan zijn we allicht al weer een maandje (en wat harddisks) verder!

Ik hoop het allemaal wel vóór eind februari allemaal af te hebben, aangezien ons eerste baby'ken is uitgeteld voor begin Maart Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 31, 2010 10:37 am

Jij hebt nog hopen werk dus Very Happy
Veel succes Razz

Dat die wd20ears werken met die controller kaart kon je al weten vermits ik hetzelfde ga doen met dezelfde hdds Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 31, 2010 10:44 am

Stijn schreef:
Jij hebt nog hopen werk dus Very Happy
Veel succes Razz

Dat die wd20ears werken met die controller kaart kon je al weten vermits ik hetzelfde ga doen met dezelfde hdds Smile

Had jij dan officiële bevestiging van Super micro dat dat werkt? Want op hun sites staat dat enkel server grade disks ondersteund worden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 31, 2010 11:02 am

nee niet officieel
maar vermits er zoveel mensen zijn het gebruiken in hun unraid server met die disks, moet het wel werken
anders had ik er al lang iets over gelezen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimevr dec 31, 2010 11:03 am

Stijn schreef:
nee niet officieel
maar vermits er zoveel mensen zijn het gebruiken in hun unraid server met die disks, moet het wel werken
anders had ik er al lang iets over gelezen

True Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 20, 2011 12:54 pm

Na bijna 3 maand niets gedaan te hebben aan de 'server', word het tijd om nog eens wat te investeren....
Resterende vrije ruimte: 65 GB... Vrijwel niks meer dus Laughing

Ik ga nog eens goed bekijken wat me het voordeligst uitkomt:
A. 1.5TB disks verkopen en vervangen door 2 of 3TB disks
B1. Supermicro 8 poorts add-on kaart kopen
B2. Generic 4 poorts pci-e sata kaartjes kopen
C. Gans concept omgooien.

Weet weeral wat doen de komende dagen / weken Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kristof's Server / pc - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kristof's Server / pc
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server
» Sam's server in the making
» Steven's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: