Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc do jul 28, 2011 2:20 pm
Voila, de volgende bestelling is alweer geplaatst:
1* Corsair HX850W voeding 1* Sata kabel met 4 connecties 1* Sata port multiplier (5 ports)
Ben eens benieuwd hoe goed die port multiplier werk! Mijn chipset ondersteunt port multipliers, dus daar zit ik alvast goed, ga nu alleen nog afwachten hoe de snelheid is Indien die ok is, kan ik op mijn moederbord alvast max. 18 schijven aansluiten zonder dat ik een pci(e) insteekkaart nodig heb (indien ik nog 2 extra multipliers bijkoop natuurlijk )
15 via port multipliers welke aangesloten zijn op sata port 2&3&4; 1 op de eerste onboard port voor de OS disk (Dit word blijkbaar aangeraden, maar in theorie kan je je o/s disk ook via een port multiplier gebruiken; en 2 op de 2 extra onboard sata poorten die op een andere chipset zitten, die spijtig genoeg niet port multipliers ondersteunen
Dat wilt zeggen dat ik dan nog 3 pci-e en 2 pci sloten overhoud voor verdere uitbreiding
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc vr jul 29, 2011 5:18 am
Dat gaat razendsnel bij jou... Ik heb net een beetje opgeschommeld waardoor ik weer plaats heb en ik eigenlijk terug mijn 3e data disc nog niet nodig heb.. nu ik heb hem wel al in afwachting
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc vr jul 29, 2011 6:44 am
Mja ik moet telkens wel uitbreiden Ben nog steeds bezig met de collectie BR's te rippen, en er ligt alweer een stapeltje DVD's klaar die ik de laatste weken gekocht had (een 80-tal) die er ook weer bij moeten ...
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc vr aug 05, 2011 6:21 pm
Na wat gezever met zercom.eu blijkt dat zij de port-multiplier toch niet kunnen leveren... ZEVERAARS! Heb dan vanavond maar de supermicro aoc-saslp-mv8 bij een andere winkel besteld (ahead-it).
Ben eens benieuwd naar dit ondertussen toch redelijk befaamd kaartje
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc za aug 06, 2011 5:25 am
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc di aug 16, 2011 5:02 pm
Ter info: Op vrijdag 05 aug. de Supermicro kaart besteld bij ahead-it.be, en de dinsdag erop werd ze al geleverd! Nette service!
De kaart steekt er dus in nu, en ik moet zeggen, het is toch een grote verbetering tov de PCI kaartjes die ik daarvoor had steken. Deze kaart dropt tenminste z'n snelheid niet na de eerste 2mb die je doorkopieert
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc wo aug 17, 2011 11:03 am
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc wo aug 17, 2011 1:24 pm
Inderdaad. Ze doen volgens mij vooral de zakelijke markten (wat me logisch lijkt vanwege de producten en diensten die ze aanbieden), maar de verkoopsservice naar particulieren is in ieder geval dus ook prima