Aantal berichten : 400 Registratiedatum : 07-12-10
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc zo maa 20, 2011 2:53 pm
kristofb schreef:
Na bijna 3 maand niets gedaan te hebben aan de 'server', word het tijd om nog eens wat te investeren.... Resterende vrije ruimte: 65 GB... Vrijwel niks meer dus
Ik ga nog eens goed bekijken wat me het voordeligst uitkomt: A. 1.5TB disks verkopen en vervangen door 2 of 3TB disks B1. Supermicro 8 poorts add-on kaart kopen B2. Generic 4 poorts pci-e sata kaartjes kopen C. Gans concept omgooien.
Weet weeral wat doen de komende dagen / weken
Je bent optie D vergeten, gewoon wat opkuisen en niet alles bijhouden als een hamster ;-)
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc ma maa 21, 2011 11:11 am
Stijn schreef:
C en unraid gaan Wat had je nu gedacht uit mijn mond?
Lol had ik inderdaad kunnen verwachten, maar dan moet ik gewoon alles nieuw kopen, en dat zie ik gewoon niet zitten. Die pc word namelijk ook gewoon gebruikt als, je kan het al raden: PC.
Ik weet wel ergens een Unraid pro licentie te koop staan (incl. usb key) voor €60, als je zelf geïnteresseerd moest zijn? Ik was het zelf in het achterhoofd aan't houden, maar ik ga toch passen zelf...
Ondertussen heb ik al wat opgezocht, en waarschijnlijk ga ik gewoon voor de easy oplossing gaan: Extra controller kaartje erin, en wat nieuwe HD's...
Het begint tijd te worden trouwens, want er ligt al wat te wachten om geript te worden: That 70's show (volledig), Full House (Se01 - 04), Lost (volledig), Sex and the City (volledig), Fawlty Towers (volledig), Blackadder (volledig) en dan nog 2 pakketten met films (ongeveer een 40-tal)...
djaxx
Aantal berichten : 719 Registratiedatum : 04-11-10
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc ma maa 21, 2011 11:56 am
Waarom in godsnaam zwaar investeren terwijl je daar alles gewoon op dvd hebt liggen? Of het moest zijn dat je al je dvd's verkoopt natuurlijk?
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc ma maa 21, 2011 12:00 pm
djaxx schreef:
Waarom in godsnaam zwaar investeren terwijl je daar alles gewoon op dvd hebt liggen? Of het moest zijn dat je al je dvd's verkoopt natuurlijk?
Omdat we te lui zijn om telkens naar de dvd kast te lopen daar 10-tallen minuten te blijven treuzelen over welke film we gaan kijken. 't Is gewoon veel fijner om alles via een media speler met een schone layout te kunnen bekijken.
En een 'zware' investering is het natuurlijk niet in vergelijking met al de rest wat er rond komt kijken eh Het is gewoon een extra laag van comfort waarvoor wij gekozen hebben.
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc ma maa 21, 2011 12:05 pm
kristofb schreef:
Stijn schreef:
C en unraid gaan Wat had je nu gedacht uit mijn mond?
Lol had ik inderdaad kunnen verwachten, maar dan moet ik gewoon alles nieuw kopen, en dat zie ik gewoon niet zitten. Die pc word namelijk ook gewoon gebruikt als, je kan het al raden: PC.
Ik weet wel ergens een Unraid pro licentie te koop staan (incl. usb key) voor €60, als je zelf geïnteresseerd moest zijn? Ik was het zelf in het achterhoofd aan't houden, maar ik ga toch passen zelf... ...
integendeel, totaal geen zware investering, je kan gewoon je oude hdd hergebruiken.. ook diverse pc onderdelen
die unraid key, is incl de usb stick zelf neem ik aan? van waar/Wat/wie?
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc di mei 03, 2011 9:10 pm
Stijn schreef:
28gr
In werken, of idle? Indien in werking, is dat wel heel laag
steven007 schreef:
25° tot 42° ( in werking )
Ik kom nu maximum tot zo'n 37°, dus ik veronderstel dat ik me niet echt zorgen hoef maken dan?
ALSO: Daarnet 2 PCI controller kaartjes met elks 2 sata poorten bijgestoken (€19 / stuk), en alvast 1 volledig in gebruik genomen met een nieuwe BR-drive en een 2TB WD Green schijfke. De doorvoer snelheid ligt maar marginaal lager dan die rechtstreeks op m'n mobo, dus voor die prijs heb ik toch weeral een toffe upgrade kunnen doen En ik heb nog steeds al m'n PCI-e slots vrij voor toekomstige upgrades...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc wo mei 04, 2011 6:49 am
mm misschien ben ik dan wel mis en is het idd idle
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc wo jun 22, 2011 11:17 am
Kleine update: De 5 WD15EARS disks worden dit weekend vervangen door WD20EARS disks Met de reeds ingebouwe disk komt het dus op 12TB! Ben benieuwd of ik ga toekomen nu...
Al een geluk dat ik een paar weken terug al die Fractal Design Define XL case gekocht had, want die werkt wel enorm prettig om schijven in te bouwen! Man wat kast! Het zijpaneel alleen weegt al zoveel als men vorige case in z'n geheel
Men versterker is ook net vekocht (als de betaling tenminste gaat binnenkomen van de koper op eBay) en dan gaat de mediaspeler ook in de verkoop! Tijd voor een paar kleine upgrades
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Kristof's Server / pc wo jun 22, 2011 11:37 am