Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Kristof's Server / pc

Ga naar beneden 
+4
StefaanD
Nielvm
Stijn
kristofb
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 20, 2011 2:53 pm

kristofb schreef:
Na bijna 3 maand niets gedaan te hebben aan de 'server', word het tijd om nog eens wat te investeren....
Resterende vrije ruimte: 65 GB... Vrijwel niks meer dus Laughing

Ik ga nog eens goed bekijken wat me het voordeligst uitkomt:
A. 1.5TB disks verkopen en vervangen door 2 of 3TB disks
B1. Supermicro 8 poorts add-on kaart kopen
B2. Generic 4 poorts pci-e sata kaartjes kopen
C. Gans concept omgooien.

Weet weeral wat doen de komende dagen / weken Smile

Je bent optie D vergeten, gewoon wat opkuisen en niet alles bijhouden als een hamster ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 20, 2011 5:51 pm

Optie D bestaat voor mij niet Smile
En die storage is puur bedoelt voor films hoor, daar staat helemaal geen rommel op...
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 20, 2011 5:55 pm

kristofb schreef:
Optie D bestaat voor mij niet Smile
En die storage is puur bedoelt voor films hoor, daar staat helemaal geen rommel op...

Zijn het dan allemaal films die je wil bijhouden ? Tja, dan zit er niet veel op dan maar upgrades te doen hé ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimezo maa 20, 2011 8:29 pm

jvanhambelgium schreef:
kristofb schreef:
Optie D bestaat voor mij niet Smile
En die storage is puur bedoelt voor films hoor, daar staat helemaal geen rommel op...

Zijn het dan allemaal films die je wil bijhouden ? Tja, dan zit er niet veel op dan maar upgrades te doen hé ;-)

Dat is idd allemaal om bij te houden ja, dat zijn de rips van mijn aangekochte dvd's Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema maa 21, 2011 8:50 am

C en unraid gaan Smile Wat had je nu gedacht uit mijn mond? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema maa 21, 2011 11:11 am

Stijn schreef:
C en unraid gaan Smile Wat had je nu gedacht uit mijn mond? Smile

Lol had ik inderdaad kunnen verwachten, maar dan moet ik gewoon alles nieuw kopen, en dat zie ik gewoon niet zitten. Die pc word namelijk ook gewoon gebruikt als, je kan het al raden: PC. Wink

Ik weet wel ergens een Unraid pro licentie te koop staan (incl. usb key) voor €60, als je zelf geïnteresseerd moest zijn?
Ik was het zelf in het achterhoofd aan't houden, maar ik ga toch passen zelf...

Ondertussen heb ik al wat opgezocht, en waarschijnlijk ga ik gewoon voor de easy oplossing gaan: Extra controller kaartje erin, en wat nieuwe HD's...

Het begint tijd te worden trouwens, want er ligt al wat te wachten om geript te worden:
That 70's show (volledig), Full House (Se01 - 04), Lost (volledig), Sex and the City (volledig), Fawlty Towers (volledig), Blackadder (volledig) en dan nog 2 pakketten met films (ongeveer een 40-tal)...
Terug naar boven Ga naar beneden
djaxx




Aantal berichten : 719
Registratiedatum : 04-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema maa 21, 2011 11:56 am

Waarom in godsnaam zwaar investeren terwijl je daar alles gewoon op dvd hebt liggen?
Of het moest zijn dat je al je dvd's verkoopt natuurlijk?
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema maa 21, 2011 12:00 pm

djaxx schreef:
Waarom in godsnaam zwaar investeren terwijl je daar alles gewoon op dvd hebt liggen?
Of het moest zijn dat je al je dvd's verkoopt natuurlijk?

Omdat we te lui zijn om telkens naar de dvd kast te lopen daar 10-tallen minuten te blijven treuzelen over welke film we gaan kijken. Shocked
't Is gewoon veel fijner om alles via een media speler met een schone layout te kunnen bekijken.

En een 'zware' investering is het natuurlijk niet in vergelijking met al de rest wat er rond komt kijken eh Smile
Het is gewoon een extra laag van comfort waarvoor wij gekozen hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema maa 21, 2011 12:05 pm

kristofb schreef:
Stijn schreef:
C en unraid gaan Smile Wat had je nu gedacht uit mijn mond? Smile

Lol had ik inderdaad kunnen verwachten, maar dan moet ik gewoon alles nieuw kopen, en dat zie ik gewoon niet zitten. Die pc word namelijk ook gewoon gebruikt als, je kan het al raden: PC. Wink

Ik weet wel ergens een Unraid pro licentie te koop staan (incl. usb key) voor €60, als je zelf geïnteresseerd moest zijn?
Ik was het zelf in het achterhoofd aan't houden, maar ik ga toch passen zelf...
...

integendeel, totaal geen zware investering, je kan gewoon je oude hdd hergebruiken..
ook diverse pc onderdelen

die unraid key, is incl de usb stick zelf neem ik aan? van waar/Wat/wie?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema maa 21, 2011 6:07 pm

Ik zou toch een nieuwe kast, voeding, moederbord, ram geheugen en os disk nodig hebben, dus je kan niet spreken van een kleine investering eh Smile

Voor die unraid pro die te koop staat: http://www.9lives.be/forum/b-s-software/780297-unraid-pro-licentie-usb-stick.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimedi maa 22, 2011 7:11 am

kristofb schreef:
Ik zou toch een nieuwe kast, voeding, moederbord, ram geheugen en os disk nodig hebben, dus je kan niet spreken van een kleine investering eh Smile

Voor die unraid pro die te koop staat: http://www.9lives.be/forum/b-s-software/780297-unraid-pro-licentie-usb-stick.html

Een kleine 200 euro...
Thx voor de link
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimezo apr 24, 2011 8:19 pm

Even een kort vraagje: Welke temps hebben jullie discs zo gemiddeld wanneer ze in gebruik zijn voor een film te kijken? Of let niemand anders hier op? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimema apr 25, 2011 10:39 am

kristofb schreef:
Even een kort vraagje: Welke temps hebben jullie discs zo gemiddeld wanneer ze in gebruik zijn voor een film te kijken? Of let niemand anders hier op? Smile

Don't f*cking care ;-)
Ik zet m'n patchkast wel wat open als m'n server aan staan. diene B-BOX2 van Belgacom geeft ook serieus wat warmte af...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 26, 2011 11:15 am

28gr
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimedi apr 26, 2011 11:29 am

25° tot 42° ( in werking )
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 03, 2011 9:10 pm

Stijn schreef:
28gr
In werken, of idle? Indien in werking, is dat wel heel laag Smile

steven007 schreef:
25° tot 42° ( in werking )

Ik kom nu maximum tot zo'n 37°, dus ik veronderstel dat ik me niet echt zorgen hoef maken dan?



ALSO: Daarnet 2 PCI controller kaartjes met elks 2 sata poorten bijgestoken (€19 / stuk), en alvast 1 volledig in gebruik genomen met een nieuwe BR-drive en een 2TB WD Green schijfke. De doorvoer snelheid ligt maar marginaal lager dan die rechtstreeks op m'n mobo, dus voor die prijs heb ik toch weeral een toffe upgrade kunnen doen Smile
En ik heb nog steeds al m'n PCI-e slots vrij voor toekomstige upgrades... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo mei 04, 2011 6:49 am

mm misschien ben ik dan wel mis en is het idd idle
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 11:17 am

Kleine update: De 5 WD15EARS disks worden dit weekend vervangen door WD20EARS disks Smile
Met de reeds ingebouwe disk komt het dus op 12TB! Ben benieuwd of ik ga toekomen nu...

Al een geluk dat ik een paar weken terug al die Fractal Design Define XL case gekocht had, want die werkt wel enorm prettig om schijven in te bouwen! Man wat kast! Het zijpaneel alleen weegt al zoveel als men vorige case in z'n geheel Laughing

Men versterker is ook net vekocht (als de betaling tenminste gaat binnenkomen van de koper op eBay) en dan gaat de mediaspeler ook in de verkoop! Tijd voor een paar kleine upgrades Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 11:37 am

Een dune? cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 11:42 am

Stijn schreef:
Een dune? cheers

Yep!

Hoogstwaarschijnlijk de Smart D1. Tenzij er van de Lite 53D plotseling enorm goede reviews gaan verschijnen, maar dat betwijfel ik een beetje Smile

Een duo en een max zijn dan weer overkill voor mij Smile
(Bijna) Alles verloopt toch netjes via het netwerk bij ons.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 2:42 pm

Denk er aan dat de lite geen dts-hd ondersteund Smile
dus neem maar de d1 Smile goeie keuze Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 2:44 pm

Voila dan is de keuze snel gemaakt Smile
D1 it is!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 2:50 pm

Dat is spreken zè !
Bestelling al geplaatst ondertussen? Very Happy Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 2:53 pm

Lol dat zal voor na het weekend zijn, heb deze week al redelijk wat geld uitgegeven Smile
Sebiet eerst die AC Ryan te koop zetten op eBay!

Nu zou ik nog ergens iemand moeten vinden in de buurt die ook een Dune heeft een eens een demo'ke kan geven Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitimewo jun 22, 2011 3:12 pm

Kom maar af !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Kristof's Server / pc - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kristof's Server / pc   Kristof's Server / pc - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kristof's Server / pc
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server
» Sam's server in the making
» Steven's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: