Onderwerp: Re: BuDDHa's Server za jan 14, 2012 10:03 am
Yo,
Gisteren es veranderd van ZFS distro. Heb nu Open Indiana draaien ipv Solaris 11. Reden hiervoor is dat Solaris 11 een andere manier van powermanagement heeft dan zijn voorgangers waardoor napp-it spindown niet kan regelen. Open Indiana is een ietswat oudere versie van ZFS maar geeft geen problemen met Napp-it. Enig nadeel is dat hij mijn Intel 8L579PHY Gigabit nic driver mist en dat je slechts 1 Gigabit nic kan gebruiken! Mijn moederbord heeft 2 gigabit nics, een Intel 82579PHY en een Intel 82574L die wel werkt!
gr33tz
Laatst aangepast door BuDDHa op za jan 14, 2012 10:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server di jan 17, 2012 10:50 am
Dat moet ik, ook hebbe
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server di jan 17, 2012 10:55 am
Akkoord die snelheid is super, maar ik vraag me af of je het wel nodig hebt... In buddha zijn geval wel, omdat hij vanalles test, en veel dingen moet overzetten enz, maar voor een gewone gebruiker?
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server zo apr 08, 2012 1:35 pm
Yo,
Had nog een enkele Issue met de server dat de read speeds maar de helft waren van de write speeds! Opgelost....blijkt dat samba uit OI niet goed overéén kwam met Tera Copy. Heb Teracopy uninstalled en de read speeds zijn nu gelijk!
gr33tz
Stijn Admin
Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server zo apr 08, 2012 5:13 pm
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server za apr 14, 2012 6:23 pm
Yo,
Gisteren een nieuwe pool gemaakt van 8x 2TB schijven...ben bezig nu bestanden van de ene pool naar die nieuwe te kopieren! Check out the speed! Na de foto was de speed zelfs gestegen tot 180MB/s!!!!
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server wo jul 18, 2012 8:35 pm
skoebiedoe schreef:
De volledige actie....van het begin tot hem gedaan heeft....wat jij nu laat zien is een moment opname.
Hij begon aan 290MB/s en daalde geleidelijk tegen het einde van de backup(760GB) na 45min naar 255MB/s!
Dit is wel intern van ene Vdev naar andere, beide Vdevs zitten elk op hun eigen IBM sata kaart en hebben elk hun eigen SSD write cache! Heb nu een nieuwe gigabit switch gekocht en zal nu beide poorten op mijn server als PC en NAS gebruiken en dan nog eens testen! Zulke snelheden haal ik nooit in de LAN aangezien er gekopieerd wordt van een enkele schijf naar de server. Maar heb nog een SSD liggen die ik misschien eens in mijn PC ga draaien en dan nog eens proberen wat het verschil maakt. Nu je ziet dat het weer hier voor iets tussen zit....zou vééél liever buiten zitten met een goed glas wijn of dergelijks dat te liggen prutsen aan mijn server...hopelijk krijgen we nog iets van de zomer!
StefaanD
Aantal berichten : 699 Registratiedatum : 04-11-10 Leeftijd : 58
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server do jul 19, 2012 9:09 am
skoebiedoe schreef:
De volledige actie....van het begin tot hem gedaan heeft....wat jij nu laat zien is een moment opname.
Dat is wat 'k bedoelde enne bedankt voor de uitleg Gilles ... en ja zou ook liever buiten zitten.
Heb nu zelfs niet eens verlof, moet nog doorwerken tot begin oktober, misschien wordt het dan wel net zomer
Nu vraag me af wat Thunderbolt hier tegenover zou stellen qua snelheid Thunderbolt schijven zijn wel nog duur tegenwoordig bv. Western Digital My Book Thunderbolt Duo 4 TB kost je toch snel +/- 550 €
StefaanD
Aantal berichten : 699 Registratiedatum : 04-11-10 Leeftijd : 58
Onderwerp: Re: BuDDHa's Server vr aug 03, 2012 8:59 am
Gilles, nog een vraagje wat is ongeveer de kostprijs van je server zoals hij nu is ?