Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 BuDDHa's Server

Ga naar beneden 
+6
Cuball
kristofb
Stijn
skoebiedoe
Sphinkx
BuDDHa
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimedo sep 01, 2011 11:44 pm

Yo,

Dat bordje werd mij aanbevolen door iemand op het Unraid forum die ook zo'n case in elkaar gestoken heeft.
Alleen het essentiele staat erop, zeer stabiel (server) en hij haalt 90mb/s write naar zijn server.
Hij ondersteunt ook IPMI 2.0 wat wil zeggen dat ik zelfs geen scherm hoef aan te sluiten om mijn bios aan te passen: Bios kan je aan passen over KVM!
Qua data denk dat ik nu ongeveer een 30TB vol staan heb..zal die server ook niet onmiddelijk vol zetten maar er is plaats genoeg om uit te breiden!
Zal eerst es Unraid deftig testen en indien we tevreden zijn daarna uitbreiden met die Norco case en 2 sata/sas kaartjes.

gr33te
Terug naar boven Ga naar beneden
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 11:38 am

BuDDHa schreef:
Yo,
Alleen het essentiele staat erop, zeer stabiel (server) en hij haalt 90mb/s write naar zijn server.

Ik zou toch eens de output willen zien van iozone... 90mb/s write is echt wel heel snel (is wel doenbaar via SSD denk ik)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 12:44 pm

Efkes ter verduidelijking ivm cache disk:



A cache drive allows you to write to the unRAID array at speeds approaching 80 MB/s. It does this by allowing you to write to an unprotected "temporary" disk (known as the cache disk), and subsequently, in the middle of the night copies the unprotected file to the protected array. This occurs at the usual 20 to 35 MB/s, but since you do not experience the slower speed in the initial copy, you think performance is improved. Until the file is copied, it is entirely unprotected from a disk failure.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 12:48 pm

Aah. Die cache is zo. Ik dacht dat dit gewoon de snelheid opvoerde op een bepaalde manier waardoor het copieren sneller gaat. Maar het blijft gewoon op cache dan staan voor x aantal uren.

Dat maakt die cache wel minder interessant natuurlijk...

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 12:49 pm

Stijn schreef:
Efkes ter verduidelijking ivm cache disk:



A cache drive allows you to write to the unRAID array at speeds approaching 80 MB/s. It does this by allowing you to write to an unprotected "temporary" disk (known as the cache disk), and subsequently, in the middle of the night copies the unprotected file to the protected array. This occurs at the usual 20 to 35 MB/s, but since you do not experience the slower speed in the initial copy, you think performance is improved. Until the file is copied, it is entirely unprotected from a disk failure.

Met cache dir misschien mogelijk... maar 90mb/s blijft toch veel :-)

mja, waarom zou je in feite cache dir willen? Enkel om die zo gezegde snelheidswinst, volgens mij weegt dat niet op tegen het nadeel van een unprotected array (tijdens de overdracht en enkele uren na overdracht)...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 12:55 pm

As je bv gaat downloaden is die cache wel handig ... die moet immers niet protected zijn , zolang je aan het downloaden/unparren bent.. zou nogal useless zijn vind ik , iets beschermen dat niet compleet is Wink en dan is die snelheid wel belangrijk
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 12:59 pm

Stijn schreef:
As je bv gaat downloaden is die cache wel handig ... die moet immers niet protected zijn , zolang je aan het downloaden/unparren bent.. zou nogal useless zijn vind ik , iets beschermen dat niet compleet is Wink en dan is die snelheid wel belangrijk

ja ok, maar ga je downloaden aan meer dan 30MB/s bounce

Lightningusenet is snel, maar zo snel... :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimevr sep 02, 2011 1:01 pm

lol
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 2:38 pm

Yo,

Ben nog steeds niet overtuigd..van Unraid en vooral de snelheid wat ik heel belangrijk vind!
Heb dan ook oog op een alternatief..maar kostelijk!

Hardware tot nu toe dat al vast staat:

Moederbord Supermicro X9SCM-F 165.50€-->link
Processor : Intel Xeon E3-1220 socket 1155 163.50€ Intel Xeon E3-1230 3.2ghz 4cores/8threads 185.00€
Geheugen : Kingston 8GB DDR3 1333MHz Kit 41.00€
Controller kaarten indien ik opteer voor Unraid:
2x Supermicro AOC-SASLP-MV8 8 port sata-300 95.00€
2x Supermicro LSI 2008 SAS2 Soft Raid 8 ports int. UIO sata-600 159€
2x SuperMicro AOC-SAS2LP-MV8 Sata-600

Norco RPC-4224 - 440€ REVIEW<--
BuDDHa's Server - Pagina 2 Rpc4224_1
Corsair CMPSU-750TXV2 - 91.60€
BuDDHa's Server - Pagina 2 7893157-7698

Voor de rest ben ik aan het twijfelen...hetzelfde als voorheen met Unraid...of

Areca ARC-1880IX-24 - Storage controller (RAID) Raid/SATA & SAS Drives 24 Kanaal - SATA-600 / SAS - 600 MBps --> 860€!!!! REVIEW<--
BuDDHa's Server - Pagina 2 X3807_01.jpg.pagespeed.ic.yPmQ2ervZH

Controller Benchmark in Raid-6 : PS:Zou al tevreden zijn met de helft van die snelheid :p! 1000MB/s write speed en 900MB/s read speed!!!!
BuDDHa's Server - Pagina 2 3807_16

Deze kaart is future-proof want ondersteunt Sata-600 en is backwards compatible. Ze ondersteunt ook Raid-expantion zodat ik niet hoef van de eerste keer 24 HDD's te kopen!
De bedoeling is dan ook al mijn NAS te verkopen (moet ergens het geld halen) en de case te modden met een 3x 120mm fan backplane en de fans te vervangen door stille fans. De fans die standaard geleverd zijn zijn nogal luid maar dienen ook om 24/7 te draaien wat bij mij niet het geval zal zijn!
Voordeel van deze kaart is dat ze hardware accelerated is met een 800mhz processor en 512mb ram dat kan uitgebreid worden! Dus een krachtige processor om mijn moederbord zal niet nodig zijn! Nadeel van Unraid die software Raid is en die afhankelijk is van Processor en moederbord! Ben wel ervan overtuigd dat Unraid sneller wordt naarmate je hardware sneller wordt! Dus dat wordt misschien eens testen,in mijn huidige PC steekt een X58 bordje met een Core I7, misschien eens eruit halen en eens Unraid Testen! Dan heb ik wel een licentie nodig!
Ik zal misschien ook een kleine maar snelle SSD te steken voor de OS...heb al WHS 2011 liggen en ben ook naar FreeNAS aan het kijken.

Decisions, Decisions, Decisions...

Food For Thought


Laatst aangepast door BuDDHa op za sep 10, 2011 4:02 pm; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 3:46 pm

Als je er maar 3 disc'n er in steekt heb je geen licentie nodig hoor. Maar ik heb uiteraard nog een licentie. Maar wat ga je dan doen als het toch niet voldoet? Licentie weer verkopen allicht...

Impressive hardware Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Powerray

Powerray


Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 45
Woonplaats : Harelbeke

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 4:40 pm

linus tech tips rules :p
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1258457600
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 5:25 pm

Hetgeen je daar opsomt is voor mij veel te duur... unraid biedt een veel goedkopere oplossing op voor veel storageroom.. je kunt die dingen niet echt vergelijken..

Ga dan voor zo'n duur ding, of koop dan zo'n monsterdure NAS...



Unraid is er voor mensen die een hoop storage willen, goedkoop kan zijn, en tevens voldoende om te streamen enz..

en waarbij nog eens gebruik gemaakt kan worden van oude materialen....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Cuball

Cuball


Aantal berichten : 257
Registratiedatum : 10-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 5:51 pm

Stijn schreef:

Unraid is er voor mensen die een hoop storage willen, goedkoop kan zijn, en tevens voldoende om te streamen enz..

Voor mij het ideaal, al andere alternatieven kosten gewoon teveel geld voor wat je er voor krijgt. Ik vind dat je inderdaad het kostenplaatje moet maken en kijken wat je verwacht. Maar waarom zou je in een thuis omgeving data willen wegschrijven aan 1000MB/S ? Dat lijkt mij gewoon absurd...


Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 5:55 pm

Cuball schreef:
Stijn schreef:

Unraid is er voor mensen die een hoop storage willen, goedkoop kan zijn, en tevens voldoende om te streamen enz..

Voor mij het ideaal, al andere alternatieven kosten gewoon teveel geld voor wat je er voor krijgt. Ik vind dat je inderdaad het kostenplaatje moet maken en kijken wat je verwacht. Maar waarom zou je in een thuis omgeving data willen wegschrijven aan 1000MB/S ? Dat lijkt mij gewoon absurd...





Volledig mee eens...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 6:20 pm

Stijn schreef:
Cuball schreef:
Stijn schreef:

Unraid is er voor mensen die een hoop storage willen, goedkoop kan zijn, en tevens voldoende om te streamen enz..

Voor mij het ideaal, al andere alternatieven kosten gewoon teveel geld voor wat je er voor krijgt. Ik vind dat je inderdaad het kostenplaatje moet maken en kijken wat je verwacht. Maar waarom zou je in een thuis omgeving data willen wegschrijven aan 1000MB/S ? Dat lijkt mij gewoon absurd...





Volledig mee eens...

Weet ik wel maar ik kom al van 4 peperdure NAS dus indien ik die kan inruilen voor nog iets beters dan....

Ik kom er wel uit...
Terug naar boven Ga naar beneden
Powerray

Powerray


Aantal berichten : 264
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 45
Woonplaats : Harelbeke

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 6:26 pm

een serverroomke maken in huis :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1258457600
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 04, 2011 6:33 pm

Powerray schreef:
een serverroomke maken in huis :-)



Of gewoon een huis neerplanten als server Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 07, 2011 7:28 am

Niets voor u BuDDHa?

http://www.9lives.be/forum/b-s-hardware/811560-rack-storage-rackmount-cases-raid-controllers.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 07, 2011 11:56 am

Sphinkx schreef:
Niets voor u BuDDHa?

http://www.9lives.be/forum/b-s-hardware/811560-rack-storage-rackmount-cases-raid-controllers.html

Nee voor 100€ meer heb ik een 24 HDD sata-600 case!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 07, 2011 11:57 am

Weet jij nu al wat je gaat doen? Unraid of niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 07, 2011 12:45 pm

Stijn schreef:
Weet jij nu al wat je gaat doen? Unraid of niet?

Ja zal beginnen met Unraid, maar heb hardware gekocht dat ook andere mogelijkheden kan hebben!
Ben ik tevreden van Unraid blijf ik erbij maar ben wel van plan eens verschillende sytemen te testen zoals Freenas,WHS 2011, enz...

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 07, 2011 12:49 pm

lol ok, succes met freenas en whs 2011 lol
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 07, 2011 12:56 pm

Stijn schreef:
lol ok, succes met freenas en whs 2011 lol

Zoals ik zei, het wordt een test setup!
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 11, 2011 12:04 pm

Yo,

Sucks...norco case uit stock.... 5 weken wachten...zal dan maar eerst in mijn Antec Twelve Hundred steken zekers??

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 11, 2011 12:09 pm

Dat is wel pech...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Gesponsorde inhoud





BuDDHa's Server - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BuDDHa's Server   BuDDHa's Server - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
BuDDHa's Server
Terug naar boven 
Pagina 2 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Steven's Server
» Stijn's server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: