Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Steven's Server

Ga naar beneden 
+6
kristofb
skoebiedoe
BuDDHa
Sphinkx
Stijn
steven007
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 10:52 am

16Mb/s lijkt mij eigenlijk zo slecht toch niet? Vergist er hier iemand zich niet tussen megabit & megabyte mischien? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 11:03 am

inderdaad ik zal het even volledig uitschrijven 16 MB/s -> 16 Megabyte = 128 Mb/s -> 128 Megabit.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 11:05 am

Welke switch gebruik je eigenlijk? (excuus als het al vermeld werd, maar ik vond het niet direct terug)
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 11:08 am

Level 1 16 poorts gigabit switch
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 12:06 pm

steven007 schreef:
inderdaad ik zal het even volledig uitschrijven 16 MB/s -> 16 Megabyte = 128 Mb/s -> 128 Megabit.
das dus sneller dan de nas van buddha Razz
leuk ook om te lezen hoe lang het duurt om 1x 2TB over te zetten, vermits ik dat ook zal moeten doen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 12:21 pm

En genoeg voor blu-ray stream. Het was wel leuk dat de data stream naar de unRaid constant was en niet met up's en down's zoals je bij windows naar windows hebt, het was constant 16MB/s Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 12:23 pm

Misschien een specifiek unraid topic openen?
met tips , instellingen enz.. (ik ga het nog nodig hebben lol)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedi dec 14, 2010 12:26 pm

Ja dat zou je kunnen doen, is natuurlijk gemakkelijker dan altijd te moeten verwijzen naar het forum van Lime-technology
Terug naar boven Ga naar beneden
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:06 am

En nu heb ik foto's geplaatst en er komt geen reactie Crying or Very sad
Wat vinden jullie ervan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:10 am

De foto's zien er netjes uit, maar die gaan mij weeral zo'n €150 kosten... Sad
Na het zien van die case, heb ik besloten om mezelf een kerstcadeautje te doen ...

Ikzelf ben vooral benieuwd naar de eigenlijke werking van die unraid en het management ervan. Maar ik betwijfel of het er bij mij ooit inkomt... Een volledige stand-alone server zie ik voor de moment niet zitten...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:35 am

Geduld Smile

Mooie kast! Mooi ruim. Welk een enorme koeler man... Ik hou het bij de standaard koeler, deze is meer dan genoeg .. misschien iets luider maar de kast komt toch in de meterkast.
En extra koeling heeft hij zeker niet nodig.
Nog een vraagje omtrent je usb stick, ga jij die in je kast monteren of uitwendig?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:39 am

kristofb schreef:
De foto's zien er netjes uit, maar die gaan mij weeral zo'n €150 kosten... Sad
Na het zien van die case, heb ik besloten om mezelf een kerstcadeautje te doen ...

Ikzelf ben vooral benieuwd naar de eigenlijke werking van die unraid en het management ervan. Maar ik betwijfel of het er bij mij ooit inkomt... Een volledige stand-alone server zie ik voor de moment niet zitten...

nochtans kunnen we je het ten zeerste aanraden (niet alleen hier trouwens)
hoe meer je gaat lezen over unraid, hoe interessanter... tov een standalone nas of mobo...
Nog een voordeel van uraid is dat in tegenstelling tot een nas, bij kapot gaan van 2 hdds ben je niet alles kwijt... maar enkel wat op die 2 hdds staan..

ik stel mn unraid samen voor 300 euro ! (incl case, verzending, alles erop en eraan)
voor je die case koopt, kijk toch ook eens naar alternatieven Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:41 am

Het is wel een zeer degelijke en zeer stille behuizing. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:46 am

Stijn schreef:
kristofb schreef:
De foto's zien er netjes uit, maar die gaan mij weeral zo'n €150 kosten... Sad
Na het zien van die case, heb ik besloten om mezelf een kerstcadeautje te doen ...

Ikzelf ben vooral benieuwd naar de eigenlijke werking van die unraid en het management ervan. Maar ik betwijfel of het er bij mij ooit inkomt... Een volledige stand-alone server zie ik voor de moment niet zitten...

nochtans kunnen we je het ten zeerste aanraden (niet alleen hier trouwens)
hoe meer je gaat lezen over unraid, hoe interessanter... tov een standalone nas of mobo...
Nog een voordeel van uraid is dat in tegenstelling tot een nas, bij kapot gaan van 2 hdds ben je niet alles kwijt... maar enkel wat op die 2 hdds staan..

ik stel mn unraid samen voor 300 euro ! (incl case, verzending, alles erop en eraan)
voor je die case koopt, kijk toch ook eens naar alternatieven Wink

Momenteel heb ik ook gewoon alle discs in de pc zitten (geen nas of dergelijke) omdat ik het nogal redelijk useless vind om 24/7 een apparaat te hebben opstaan om dan maar gedurende 2u per dag maximum te gebruiken. Als er momenteel een disk kapot gaat --> No problem, ik heb al m'n films origineel liggen, dus hoef ze maar gewoon opnieuw te rippen. (ok, neemt wat tijd in, maar ik kan nooit iets kwijt geraken he)

Ivm de case. Geloof me, ik heb al enorm veel rond gekeken, maar dit is de eerste case die ik tegenkom die standaard zulke ruimte bied voor hdd met voldoende ruimte voor kabels + mooi design (waf) + geluidswerend + .... Die coolermasters komen er nog niet bij in bij in de buurt vind ik Smile


Laatst aangepast door kristofb op wo dec 15, 2010 10:47 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:47 am

steven007 schreef:
Het is wel een zeer degelijke en zeer stille behuizing. Very Happy
mag ook voor die prijs Smile
maar ik denk dat mijn server ook niet echt lawaaierig gaat zijn...
en bovendien komt hij in de kast in de inkom achter een andere deur dus zal het wel meevallen...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:49 am

kristofb schreef:
Stijn schreef:
kristofb schreef:
De foto's zien er netjes uit, maar die gaan mij weeral zo'n €150 kosten... Sad
Na het zien van die case, heb ik besloten om mezelf een kerstcadeautje te doen ...

Ikzelf ben vooral benieuwd naar de eigenlijke werking van die unraid en het management ervan. Maar ik betwijfel of het er bij mij ooit inkomt... Een volledige stand-alone server zie ik voor de moment niet zitten...

nochtans kunnen we je het ten zeerste aanraden (niet alleen hier trouwens)
hoe meer je gaat lezen over unraid, hoe interessanter... tov een standalone nas of mobo...
Nog een voordeel van uraid is dat in tegenstelling tot een nas, bij kapot gaan van 2 hdds ben je niet alles kwijt... maar enkel wat op die 2 hdds staan..

ik stel mn unraid samen voor 300 euro ! (incl case, verzending, alles erop en eraan)
voor je die case koopt, kijk toch ook eens naar alternatieven Wink

Momenteel heb ik ook gewoon alle discs in de pc zitten (geen nas of dergelijke) omdat ik het nogal redelijk useless vind om 24/7 een apparaat te hebben opstaan om dan maar gedurende 2u per dag maximum te gebruiken. Als er momenteel een disk kapot gaat --> No problem, ik heb al m'n films origineel liggen, dus hoef ze maar gewoon opnieuw te rippen. (ok, neemt wat tijd in, maar ik kan nooit iets kwijt geraken he)

Ivm de case. Geloof me, ik heb al enorm veel rond gekeken, maar dit is de eerste case die ik tegenkom die standaard zulke ruimte bied voor hdd met voldoende ruimte voor kabels + mooi design (waf) + geluidswerend + .... Die coolermasters komen er nog niet bij in bij in de buurt vind ik Smile

Die server hoeft ook niet perse 24/24 aan te staan he, ga ik ook niet doen...
ik ga hem ook enkel aansteken als ik film wil zien... of savonds ofzo
moet nog zien daarin
wat bedoel je met die laatste zin, dat ze wel of niet in de buurt komen?
tja het scheelt ook 100 euro he, verschil zal wel ergens zitten he
minder geluidsstil,; maar hij komt dan ook niet in mijn living te staan
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 10:53 am

Waarschijnlijk zal je wel via WOL kunnen werken met je server om het energie verbruik in te dijken, maar dan heb je nog steeds enkele €100-den gespendeerd aan de extra hardware he Smile

Met die laatste zin bedoelde ik dat die CM's op geen enkel gebied kunnen tippen aan die Fractal Design. (imo he... Smile)
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 11:04 am

kristofb schreef:
Waarschijnlijk zal je wel via WOL kunnen werken met je server om het energie verbruik in te dijken, maar dan heb je nog steeds enkele €100-den gespendeerd aan de extra hardware he Smile

Met die laatste zin bedoelde ik dat die CM's op geen enkel gebied kunnen tippen aan die Fractal Design. (imo he... Smile)

je betaalt ook meer dan het dubbele he, is maar normaal zeker

een pc tov een server zonder scherm, muis enz scheelt toch ook in plaats/verbruik hoor
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 11:08 am

Goh die discussie kunnen we tot in het oneindige blijven voeren he.. En ik ga in mijn gedacht steeds blijven winnen hoor Wink

We zullen het hier mss maar afronden vooraleer we Steven z'n topic volledig verknoeien ... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimewo dec 15, 2010 11:09 am

kristofb schreef:
Goh die discussie kunnen we tot in het oneindige blijven voeren he.. En ik ga in mijn gedacht steeds blijven winnen hoor Wink

We zullen het hier mss maar afronden vooraleer we Steven z'n topic volledig verknoeien ... Smile

idem Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedo dec 16, 2010 4:12 pm

Ik ben nu de files van een interne drive aan het copieren naar mijn unRaid server 48MB/s -> 384 Mbps, dat is een groot verschil met de vorige copy. Dat was via USB2
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedo dec 16, 2010 5:52 pm

steven007 schreef:
Ik ben nu de files van een interne drive aan het copieren naar mijn unRaid server 48MB/s -> 384 Mbps, dat is een groot verschil met de vorige copy. Dat was via USB2

via het netwerk? interne drive van wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
steven007

steven007


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Boom

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedo dec 16, 2010 7:02 pm

Via het netwerk was ik de files aan het transferen van mijn windows computer ( waar de media op stond ) naar de unRaid server. Maar nu kwamen de files van een harde schijf via de interne sata poort van de windows computer.
Terug naar boven Ga naar beneden
kristofb

kristofb


Aantal berichten : 378
Registratiedatum : 12-12-10
Leeftijd : 40
Woonplaats : Merksplas

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimedo dec 16, 2010 7:35 pm

Van die snelheden kan ik momenteel alleen maar dromen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitimezo dec 19, 2010 4:33 pm

hoe is het daar?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Steven's Server - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steven's Server   Steven's Server - Pagina 5 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Steven's Server
Terug naar boven 
Pagina 5 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Kristof's Server / pc
» Cuball's Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: