Aantal berichten : 6574 Registratiedatum : 03-11-10
Onderwerp: Re: Steven's Server ma apr 18, 2011 9:18 am
8 effectieve of 6 +2 ? Zelf zit ik nog maar aan 4+2 tb , maar die 4tb aan films geraakt stillaan op, wat betekent dat ik binnenkort en een licentie moet kopen en een 3de hdd
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 1:54 pm
En upgrade naar 4.7 gedaan. Binnenkort sata kaart erbij een paar disken en dan kunnen we weer verder, momenteel kan er niks meer bij, hij staat compleet vol ( 8Tb ).
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 1:56 pm
Ik zit ook op 4.7 maar zit toch sterk te twijfelen om naar 5.0 te gaan beta 10
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 1:59 pm
Al een aantal goede dingen van gelezen maar momenteel wacht ik toch liever op de final release van 5.0.
Sphinkx
Aantal berichten : 1642 Registratiedatum : 03-11-10 Leeftijd : 45
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 2:00 pm
Is er zoveel verschil op de 5.0? Probleem is dat je na die beta dan na paar weken/maanden opnieuw de officiële er moet opzetten. Maar das allicht niet zoveel werk...
Stijn Admin
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 2:07 pm
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 4:55 pm
steven007 schreef:
En upgrade naar 4.7 gedaan. Binnenkort sata kaart erbij een paar disken en dan kunnen we weer verder, momenteel kan er niks meer bij, hij staat compleet vol ( 8Tb ).
Geen idee of je al uitgemaakt hebt welke kaart je gaat bijsteken, maar ik heb sinds kort de supermicro aoc saslp-mv8 kaart, en ik moet zeggen: Goede kaart om op redelijk goedkope manier 8 sata poorten extra te creëren. Ik dacht dat deze ook prima door Unraid ondersteund werd, maar dat kan ik zelf niet bevestigen.
Qua snelheden zie ik absoluut geen verschil tussen de onboard sata poorten en de kaart. Het enige nadeel is, is dat tijdens de boot, de drives verbonden op de kaart appart gestart worden dan de rest van de drives, wat voor enige vertraging zorgt, maar ik geloof niet dat er hier veel mensen zijn die hun bak veel uitzetten eh?
Enigste waar je op moet letten is dat je de juiste kabels koopt.
Onderwerp: Re: Steven's Server di aug 16, 2011 9:38 pm
Dat is de kaart die ik ook van plan ben om te kopen, en wordt door UnRaid ondersteund. Het halve forum van Lime tech heeft zo'n kaart lijkt het wel. En wou ze ook gaan halen bij Ahead-it.