Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Sam's server in the making

Ga naar beneden 
+4
Stijn
johan d
Sphinkx
sam
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema sep 26, 2011 6:19 pm

Skoebiedoe zijn stappen gevolgd, zonder enig resultaat :s Sad Ik heb contact opgenomen met Azerty en wacht nu hun reactie af, ivm het terugsturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimedi sep 27, 2011 3:54 pm

Das wel kut natuurlijk :s
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimevr sep 30, 2011 5:48 pm

das idd niet leuk !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema okt 03, 2011 11:35 am

Al nieuws?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 12, 2011 11:03 am

hoe zit het met jouw server??
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 12, 2011 11:25 am

Stijn schreef:
hoe zit het met jouw server??

Ik verwacht hem eerstdaags terug thuis te hebben. Dit keer is alles getest, vooraleer het naar mij komt. Blijkbaar was er toch iets niet ok met het moederbord. Van de service/communicatie van Azerty ben ik in ieder geval tevreden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 12, 2011 3:11 pm

sam schreef:
Stijn schreef:
hoe zit het met jouw server??

Ik verwacht hem eerstdaags terug thuis te hebben. Dit keer is alles getest, vooraleer het naar mij komt. Blijkbaar was er toch iets niet ok met het moederbord. Van de service/communicatie van Azerty ben ik in ieder geval tevreden.

leuk om te horen !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimevr okt 21, 2011 7:07 pm

Hmm ik krijg die unraid precies niet aan de praat :s

Kan er iemand zeggen wat ik fout doe?

1. pc opstarten
2. ik druk op F8 om in de bios te gaan
3. ik kies voor USB als boot device (buiten USB heb ik nog keuze tussen mijn 2 harde schijven)
4. ik krijg een zwart scherm met enkel links bovenaan een knipperend teken

Ik heb de unraid software als volg op de USB gezet:

1. usb stick formateren (FAT - naam UNRAID in hoofdletters - snel formatteren)
2. unraid server 4.7 aio zipfile gedownload naar pc
3. zipfile uitpakken en op de usb stick zetten

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Terug naar boven Ga naar beneden
jvanhambelgium

jvanhambelgium


Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 07-12-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimevr okt 21, 2011 8:08 pm

sam schreef:
Hmm ik krijg die unraid precies niet aan de praat :s

Kan er iemand zeggen wat ik fout doe?

1. pc opstarten
2. ik druk op F8 om in de bios te gaan
3. ik kies voor USB als boot device (buiten USB heb ik nog keuze tussen mijn 2 harde schijven)
4. ik krijg een zwart scherm met enkel links bovenaan een knipperend teken

Ik heb de unraid software als volg op de USB gezet:

1. usb stick formateren (FAT - naam UNRAID in hoofdletters - snel formatteren)
2. unraid server 4.7 aio zipfile gedownload naar pc
3. zipfile uitpakken en op de usb stick zetten

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Tja, je USB-stick moet wel "bootable" zijn natuurlijk. Als jij gewoon "in windows" die ZIP uitpakt en naar de stick sleept gaat dat echt niet werken ;-)
Het is net een tikkeltje complexer ;-)

http://lime-technology.com/wiki/index.php?title=USB_Flash_Drive_Preparation
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimevr okt 21, 2011 9:22 pm

Ik vermoedde zoal iets. Het probleem is echter dat, wanneer ik de zip file uitgepakt heb naar de USB stick en vervolgens klik op "make bootable" (via rechtermuisknop en uitvoeren als admin, zoals beschreven in de readme), ik volgende melding krijg

Make bootable:
De volumenaam van station G is UNRAID
Het volumenummer is

Error: volume name must be UNRAID
Druk op een toets om door te gaan...

Hoe ik het interpreteer, is er dan iets niet ok. Alleen snap ik niet wat. Als error geeft hij aan dat de naam UNRAID moet zijn, maar dat is de naam die ik aan de USB stick gegeven heb (ik heb er ook rekening mee gehouden dat alles in hoofdletters moet staan)

Die syslinux moet ik toch niet meer opstarten, alvorens al de rest te doen (ik heb Windows 7)?
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema okt 24, 2011 6:36 pm

Iemand tips of iemand die hulp kan aanbieden?

Meer dan enkel de stappen volgen kan ik toch niet doen? De enige foutmelding die ik krijg, is diegene wanneer ik op make_bootable druk (zie hierboven). Misschien ligt het daar aan, maar ik zie niet goed in wat ik kan foutdoen bij de naam :s

Ware het niet dat dit een goedkopere oplossing is dan een nas, ik had het al lang gelaten voor wat het is...

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimedi okt 25, 2011 6:01 am

sam schreef:
Iemand tips of iemand die hulp kan aanbieden?

Meer dan enkel de stappen volgen kan ik toch niet doen? De enige foutmelding die ik krijg, is diegene wanneer ik op make_bootable druk (zie hierboven). Misschien ligt het daar aan, maar ik zie niet goed in wat ik kan foutdoen bij de naam :s

Ware het niet dat dit een goedkopere oplossing is dan een nas, ik had het al lang gelaten voor wat het is...


nog niet opgeven
alles komt wel goed, vreemd dat jij zoveel problemen ondervindt, maar soit , je komt er wel
inderdaad echt vreemd dat die stick probs geeft, kun je geen andere stick proberen?

nog even wat je exact moet doen

Windows Vista and Windows 7
Step 1 Plug the Flash into your PC and re-format it using Windows (Right-Click the Flash under Computer and select Format):

For File system, leave it as Default
For Volume label, enter UNRAID (exactly 6 capital letters)
Check the Quick Format box and click Start
If you determine that the Windows formatting did not succeed in creating a bootable USB drive, then see the Advanced tips at the bottom.

Step 2 Download the syslinux tool from the Lime Tech download page, and extract syslinux.exe to a simple directory, for example, c:\.

Step 3 Click on Start / Programs / Accessories. Right-Click on Command Line Prompt and choose Run As Administrator. In the dialog box, type:

c:\syslinux.exe -ma f:
...and then press the Enter key. If necessary, change the directory from c:\ to whatever directory you downloaded syslinux to, and change the f: to use whatever drive letter that Windows mounted your Flash on (you can double check the drive letter by looking under Computer).

While it will appear to do nothing, the syslinux tool will create a hidden system file named ldlinux.sys on the Flash and make the drive bootable. The latest version and a complete distribution of syslinux is available here.

Step 4 Download the latest unRAID Server, and extract the files from the zip archive to your Flash.

Step 5 Open Computer, Right-Click on the Flash drive and choose Eject.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimedi okt 25, 2011 10:03 pm

Op een of andere manier heb ik hem nu toch eens kunnen booten via de usb stick! So far so good.

Nadien dan de stappen van de Wiki beginnen te volgen. Maw; //Tower op mijn laptop en dan de settings hier en daar aangepast, maar het meeste is wel gebleven zoals het in de Wiki staat. Nadien zeggen ze van te rebooten. Dit doe ik, maar dan krijg ik op mijn scherm (scherm aangesloten op de server) gewoon weer dat "knipperend - teken" in de linkerbovenhoek. Als ik dan op de laptop, in de adresbalk terug //Tower typ, krijg ik de melding "de webpagina kan niet gevonden worden".

Doe ik iets verkeerd?

EDIT: als ik de server reboot en terug USB als boot device kies, dan krijg ik op het einde de melding Tower login (geen benul welke dit zou zijn). Als ik dan op mijn laptop terug //Tower intyp, geraak ik terug weer in het hoofdscherm met settings en dergelijke.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 26, 2011 7:05 am

sam schreef:
Op een of andere manier heb ik hem nu toch eens kunnen booten via de usb stick! So far so good.

Nadien dan de stappen van de Wiki beginnen te volgen. Maw; //Tower op mijn laptop en dan de settings hier en daar aangepast, maar het meeste is wel gebleven zoals het in de Wiki staat. Nadien zeggen ze van te rebooten. Dit doe ik, maar dan krijg ik op mijn scherm (scherm aangesloten op de server) gewoon weer dat "knipperend - teken" in de linkerbovenhoek. Als ik dan op de laptop, in de adresbalk terug //Tower typ, krijg ik de melding "de webpagina kan niet gevonden worden".

Doe ik iets verkeerd?

EDIT: als ik de server reboot en terug USB als boot device kies, dan krijg ik op het einde de melding Tower login (geen benul welke dit zou zijn). Als ik dan op mijn laptop terug //Tower intyp, geraak ik terug weer in het hoofdscherm met settings en dergelijke.

hij moet ALTIJD op usb boot device staan he, ge moet dat bewaren !!!!!!!!!

en inderdaad krijg je op het einde melding TOWER login
perfect normaal !
server is up and running , dus ik zie geen probleem
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 26, 2011 11:19 am

Stijn schreef:
sam schreef:
Op een of andere manier heb ik hem nu toch eens kunnen booten via de usb stick! So far so good.

Nadien dan de stappen van de Wiki beginnen te volgen. Maw; //Tower op mijn laptop en dan de settings hier en daar aangepast, maar het meeste is wel gebleven zoals het in de Wiki staat. Nadien zeggen ze van te rebooten. Dit doe ik, maar dan krijg ik op mijn scherm (scherm aangesloten op de server) gewoon weer dat "knipperend - teken" in de linkerbovenhoek. Als ik dan op de laptop, in de adresbalk terug //Tower typ, krijg ik de melding "de webpagina kan niet gevonden worden".

Doe ik iets verkeerd?

EDIT: als ik de server reboot en terug USB als boot device kies, dan krijg ik op het einde de melding Tower login (geen benul welke dit zou zijn). Als ik dan op mijn laptop terug //Tower intyp, geraak ik terug weer in het hoofdscherm met settings en dergelijke.

hij moet ALTIJD op usb boot device staan he, ge moet dat bewaren !!!!!!!!!

en inderdaad krijg je op het einde melding TOWER login
perfect normaal !
server is up and running , dus ik zie geen probleem

Wel ik dacht dat hij dus, nadat ik de eerste keer voor USB als boot device gekozen had dit ook zo zou blijven staan. Niet dus :s Blijkbaar is er daar dus nog iets verkeerd.

Als hij opstarte, de eerste keer toen ik hem wou booten, heb ik op F8 gedrukt. Op die manier kreeg ik een scherm met daarin de 2 hdd's en de usb als boot device. Ik heb dan gewoon met de pijlen naar USB gegaan en dan op enter geklikt. Ik ging ervan uit dat het vanaf dan altijd automatisch zou booten vanaf de USB stick. Niet dus. Vanavond dan maar eens kijken waar ik dat permanent kan selecteren (al zie ik niet meteen ergens een optie staan). De enige mogelijkheden die ik heb zijn met de pijlen de gewenste boot device selecteren, enter om de boot device te bevestigen en escape :s
Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 26, 2011 12:31 pm

Yo,

Daar ga je dat niet vinden,je moet tijdens het opstarten op 'del' drukken tot je in het bios van je moederbord terecht komt. Daar kan je dan je boot devices instellen en niet vergeten te saven na exit!

Gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo okt 26, 2011 9:50 pm

Voila, de server werkt eindelijk! Hij start op zoals het moet en ik kan er van de eerste keer meteen aan via mijn laptop! cheers

Jammer genoeg, heb ik komend weekend geen tijd anders had ik dan al de rest in orde gebracht. Ma bon, ik heb betere vooruitzichten (weekendje met de madam weg voor ons 3 jaar samen).

Het preclearen zal voor het weekend daarop zijn, maar dat komt goed uit want dan heb ik een weekje verlof cheers En tegen dan zou Sphinx ook terug moeten zijn van een deugddoende vakantie en kan ik die serial van hem overnemen.

Maw; er is licht aan het eind van de tunnel! Very Happy

@Stijn: Ik dacht dat jij ook WD20 hdd's had. Wat heb jij ingesteld bij die "Default spin down delay"? Ik heb hem voorlopig op de default settings laten staan, zijnde 1 uur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimedo okt 27, 2011 5:30 am

ik heb inderdaad die wd20ears
De default spin down delay ben ik niet aangekomen dacht ik
ik zou het eens moeten bekijken als ik thuis ben
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimedi nov 01, 2011 2:26 pm

sam schreef:
Voila, de server werkt eindelijk! Hij start op zoals het moet en ik kan er van de eerste keer meteen aan via mijn laptop! cheers

Jammer genoeg, heb ik komend weekend geen tijd anders had ik dan al de rest in orde gebracht. Ma bon, ik heb betere vooruitzichten (weekendje met de madam weg voor ons 3 jaar samen).

Het preclearen zal voor het weekend daarop zijn, maar dat komt goed uit want dan heb ik een weekje verlof cheers En tegen dan zou Sphinx ook terug moeten zijn van een deugddoende vakantie en kan ik die serial van hem overnemen.

Maw; er is licht aan het eind van de tunnel! Very Happy

@Stijn: Ik dacht dat jij ook WD20 hdd's had. Wat heb jij ingesteld bij die "Default spin down delay"? Ik heb hem voorlopig op de default settings laten staan, zijnde 1 uur.

Proficiat dat hij werkt! Ik ben terug in Belgie. Dus als je die key nodig hebt laat maar iets weten..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimedo nov 03, 2011 12:33 pm

Sphinkx schreef:
sam schreef:
Voila, de server werkt eindelijk! Hij start op zoals het moet en ik kan er van de eerste keer meteen aan via mijn laptop! cheers

Jammer genoeg, heb ik komend weekend geen tijd anders had ik dan al de rest in orde gebracht. Ma bon, ik heb betere vooruitzichten (weekendje met de madam weg voor ons 3 jaar samen).

Het preclearen zal voor het weekend daarop zijn, maar dat komt goed uit want dan heb ik een weekje verlof cheers En tegen dan zou Sphinx ook terug moeten zijn van een deugddoende vakantie en kan ik die serial van hem overnemen.

Maw; er is licht aan het eind van de tunnel! Very Happy

@Stijn: Ik dacht dat jij ook WD20 hdd's had. Wat heb jij ingesteld bij die "Default spin down delay"? Ik heb hem voorlopig op de default settings laten staan, zijnde 1 uur.

Proficiat dat hij werkt! Ik ben terug in Belgie. Dus als je die key nodig hebt laat maar iets weten..

Ik contacteer je asap. Ik heb vorig weekend geen tijd gehad om me er verder mee bezig te houden maar volgende week heb ik een weekje verlof en dus voldoende tijd om alles op punt te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema nov 14, 2011 1:01 pm

al up&running nu?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema nov 14, 2011 1:14 pm

Stijn schreef:
al up&running nu?

Ik ben nog niet veel verder geraakt momenteel, wegens tijdsgebrek. Ik vind hem in ieder geval al terug via //tower. Mijn harde schijven, zie ik nog niet via mijn computer. Aangezien ik vorige week gans de week aan zee zat, heb ik er geen tijd voor gehad Sad

Tot overmaat van ramp, heeft mijn laptop ook nog eens de geest gegeven. Ik vermoed de harde schijf die kapot is. Gelukkig valt hij wel nog onder garantie. Ik mag er wel een 2 tal weken op wachten Sad :s

Maw, nog een 2tal weken wachten (ondertussen kan ik ook mijn Harmony One dus niet instellen)...

Mijn geduld wordt in ieder geval serieus op de proef gesteld!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema nov 14, 2011 1:18 pm

wa steekt gij allemaal uit jong !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimema nov 14, 2011 1:29 pm

Stijn schreef:
wa steekt gij allemaal uit jong !

Vraag dat aan mijn laptop die er plotseling de brui aan gaf. Ik was gewoon aan het surfen en opeens valt hij uit en start hij opnieuw op met 2 biepen en de melding dat er geen os meer opstond. Die 2 biepen doen mij vermoeden dat de harde schijf defect is. Zeker wanneer hij, bij het opstarten van de recovery dvd's zegt dat hij geen hdd kan vinden...

Eerst een defect moederbord ontvangen voor de server en nu een laptop die er de geest aan geeft... Als hij niet meer onder garantie viel, had ik zelf wel gekeken of het een defecte hdd was.
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitimewo nov 16, 2011 1:00 pm

Aangezien ik maandag een oude laptop in bruikleen mocht gebruiken (in afwachting van mijn herstelde laptop) heb ik mij nog eens bezig gehouden met de server (preclear en settings).

Via de laptop geraak ik dmv //tower op de server en ondertussen vind ik ook mijn server terug onder mijn netwerklocaties. Maw, ik vermoed dat alles - eindelijk - up & running is (correct me if i'm wrong) cheers Als test heb ik enkele films gekopieerd naar de server.

Hoe moet ik nu mijn Dune D1 instellen zodat ik via mijn Dune die films kan afspelen? Ik had gehoopt dat het alsvolgt zou werken:

1. Dune opstarten
2. Bronnen selecteren
3. Vervolgens heb ik de keuze tussen harde schijf en netwerk. Logischerwijze kies ik voor netwerk.
4. Dan heb ik de keuze tussen smb of upnp. Voor mijn externe hdd, die in het netwerk zit, koos ik altijd smb. Dit werkte perfect. Als ik dit nu doe, zie ik wel mijn externe hdd maar mijn server zie ik niet. Is dit normaal? scratch

Ik heb wel gezien dat je via het pop-up menu op de D1 een netwerkomgeving kan toevoegen. Moet ik de server misschien eerst op die manier toevoegen? Of moet ik nog iets aanpassen bij Unraid?

Een andere vraag, ivm Unraid; Laten jullie de server 24/7 opstaan of starten jullie hem enkel op, wanneer je hem nodig hebt?

Bij mij dient hij enkel als opslag voor mijn films/muziek. Hij moet in principe enkel opstaan wanneer ik een film wil kijken, geripte dvd's wil kopiëren naar de server of muziek wil beluisteren. Momenteel start ik hem dus steeds op via de powerbutton van de serverkast, dan log ik mij in via //tower en als ik gedaan heb sluit ik hem dan af via het main menu van Unraid.

Wat ik wel niet snap is het volgende; Telkens wanneer ik de server opstart, via de powerbutton op de serverkast, wil hij nooit opstarten van de eerste keer. Als ik de usb stick dan in een andere usb poort steek en opnieuw opstart, dan boot hij en kan ik via mijn laptop op de server. Als ik de server nadien dan weer afsluit en, bvb een dag later, opnieuw wil opstarten dan start hij weer niet op. Als ik dan de usb stick weer in een andere usb poort steek, dan boot hij weer. scratch
Wat zou hier de reden van kunnen zijn? In mijn BIOS heb ik enkel nog de USB als boot device staan en ik heb ook de settings bij emulation type op forced FDD gezet.

Hoe zit het met beveiliging van de server? Momenteel heb ik enkel een login en paswoord. Zijn er nog andere mogelijkheden om hem te beveiligen tegen indringers van buitenaf? Of is dit niet echt nodig? scratch

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Sam's server in the making - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 5 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sam's server in the making
Terug naar boven 
Pagina 5 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server
» Steven's Server
» Stijn's server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: