Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Sam's server in the making

Ga naar beneden 
+4
Stijn
johan d
Sphinkx
sam
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimewo nov 16, 2011 7:32 pm

wat bedoel je met start hij niet op, start hij effectief niet op, of kun je hem op het netwerk niet vinden
indien het laatste, geef hem een vast ipadres (ook voor je dune moet dit zo zijn)
anders ga je problemen krijgen
beveiliging naar buiten toe moet je geen schrik hebben
in je dune maak je dan gewoon een verwijzing (snelkoppeling) naar dat vast ipadres van je server en klaar Smile
ik zet mn server telkens uit en aan als ik film wil kijken
je kan hem ook laten slapen maar das ingewikkeld, begin met het begin
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 17, 2011 12:28 pm

Dat probleem van niet te booten, is precies vanzelf weggegaan.

Ik heb de server gisteren nog een paar keer geboot als test en toen starte hij perfect op. De voorbije dagen moest ik telkens de usb stick verwisselen. Anders wou hij nooit booten. Sla mij dood wat hiervoor de reden kan geweest zijn, maar ik weet het niet. Hoe dan ook, hij start nu probleemloos op.

Vanavond dan eens kijken voor mijn Dune.

Dat laten slapen hoeft niet. Ik wil het, voor mijzelf, niet te ingewikkeld maken. Achteraf bezien, eens alles werkt, was het niet zo moeilijk maar ik moet toch bekennen dat ik er toch wat op gezweet/gevloekt heb.

@Stijn: Ik meen in jouw topic ergens gelezen te hebben dat bij jou, wanneer je jouw Dune opstart, de server ook opstart. Klopt dit? Zoja, hoe moet je dit juist doen? Momenteel stoort het mij nog niet om beide zelf op te starten aangezien ze naast elkaar staan. Op termijn zal de server echter in een andere ruimte staan en dan lijkt het mij toch iets handiger dat beiden tegelijk opstarten (al is het nu ook niet echt een must).
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 17, 2011 12:42 pm

Hmm. Dat is wel interessant dat de server ook opstart als je Dune of je andere PC opstart. Zoiets zou ik ook wel willen. Want nu blijft die bij mij eigenlijk 24/7 opstaan.

Ideaal zou het zijn dat server ook opstart als mijn PC ook opstaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 17, 2011 12:51 pm

Sphinkx schreef:
Hmm. Dat is wel interessant dat de server ook opstart als je Dune of je andere PC opstart. Zoiets zou ik ook wel willen. Want nu blijft die bij mij eigenlijk 24/7 opstaan.

Ideaal zou het zijn dat server ook opstart als mijn PC ook opstaat.

Wake-on-lan

Maar dat is uit slaapstand!
Van volledig uit naar aan zal waarschijnlijk niet lukken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 17, 2011 12:56 pm

Ik heb geen wake-on-lan. Toch niet gevonden in mijn bios. Crying or Very sad

Ik ga gewoon die tool installeren dat je met de powerknop je server ook kan uitzetten. Zo'n werk is dat niet om op die knop te duwen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 17, 2011 3:30 pm

sam schreef:
Dat probleem van niet te booten, is precies vanzelf weggegaan.


@Stijn: Ik meen in jouw topic ergens gelezen te hebben dat bij jou, wanneer je jouw Dune opstart, de server ook opstart. Klopt dit? Zoja, hoe moet je dit juist doen? Momenteel stoort het mij nog niet om beide zelf op te starten aangezien ze naast elkaar staan. Op termijn zal de server echter in een andere ruimte staan en dan lijkt het mij toch iets handiger dat beiden tegelijk opstarten (al is het nu ook niet echt een must).

Zoals Buddha zegt is dat met wake-on-lan, maw uit slaapstand halen.
Eerder zei je dat je dit niet wilt, maar je wilt hem nu wel kunnen opstarten. Tegenstrijdig Smile
Simpel is het overigens niet..
Het is een bestandje die je dan eens je dune opgestart is, manueel opstart, en zo de server kan ontwaken of doen slapen.
Tegelijk opstarten is (nog) niet mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 17, 2011 3:55 pm

Slaapstand hoeft voor mij idd niet. Aangezien je het nodig hebt voor die wake on lan, laat ik dat ook maar vallen. Het had een leuke extra geweest maar het was ook geen must. Uiteindelijk komt hij toch niet zo heel ver van de Dune te staan (moest er nu nog een verdieping tussenzitten dan zou het wel nog de moeite zijn, maar dat zal het geval niet zijn).
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo dec 01, 2011 1:08 pm

Dus alles werkt nu?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo dec 01, 2011 1:19 pm

Hij heeft toch een key van mij ontvangen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo dec 01, 2011 1:26 pm

Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo dec 01, 2011 1:31 pm

Eerste harde schijf staat ondertussen al vol. De tweede probeer ik nog wat te sparen, gezien de huidige prijzen van hdd. Had ik het geweten, ik had er meer besteld...
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedo dec 01, 2011 1:32 pm

In het begin gaat het idd vrij snel maar dat vertraagt Wink
Bij mij toch..
Ik hou ook niet alles...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimezo dec 04, 2011 9:22 pm

Kan er mij iemand zeggen waar ik de map van Yadis moet plaatsen op mijn server?

Met de interne hdd in mijn Dune had ik die map gewoon op die hdd geplaatst. Nu al die films op de hdd van mijn server staan, is het de bedoeling dat die hdd in de Dune ook in de server geplaatst wordt.

Momenteel heb ik in mijn server dus 2 hdd (1 parity en 1 hdd voor films). Op die hdd voor films had ik ook een map Yadis aangemaakt. Wanneer ik echter de Dune opstart en dan op de Yadis snelkoppeling druk, krijg ik echter niets meer van Yadis te zien. Moet ik de Yadis map ergens anders plaatsen of moet ik ergens een verwijzing maken of settings aanpassen bij "share settings" van de server?
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimema dec 05, 2011 6:23 pm

Niemand?
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimema dec 05, 2011 7:43 pm

Hmmm... Yadis werkt ondertussen weer. Ttz, ik krijg mijn filmoverzicht en de samenvattingen enzo, maar wanneer ik een film wil opstarten dan zegt hij dat hij de map niet kan vinden.

De structuur op mijn server is momenteel als volgt:
media
- movies
- series
- yadis

Op de server heb ik een user share "media" aangemaakt met export read/write smb.

Als ik op de Dune via mijn bronnen een film zoek, dan speelt hij hem meteen af. Als ik Yadis opstart en een film selecteer, dan geeft hij dus de melding dat hij geen film kan vinden (smb://tower/disk1/media/movies/potc/potc.mkv bvb).
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedi dec 06, 2011 7:18 am

sam schreef:
Hmmm... Yadis werkt ondertussen weer. Ttz, ik krijg mijn filmoverzicht en de samenvattingen enzo, maar wanneer ik een film wil opstarten dan zegt hij dat hij de map niet kan vinden.

De structuur op mijn server is momenteel als volgt:
media
- movies
- series
- yadis

Op de server heb ik een user share "media" aangemaakt met export read/write smb.

Als ik op de Dune via mijn bronnen een film zoek, dan speelt hij hem meteen af. Als ik Yadis opstart en een film selecteer, dan geeft hij dus de melding dat hij geen film kan vinden (smb://tower/disk1/media/movies/potc/potc.mkv bvb).

Je structuur is mis , en de dune kan geen 2 shares openen
Ik wou gisteren nog antwoorden maar kon het niet doen omdat mijn unraid niet aan stond...
Ik ging het dan later doen, maar ik ben het dan vergeten Embarassed en nu zit ik op het werk en kan het weer niet zien op mn unraid..
Maar kzal toch proberen Smile


Van je unraid heb je toch bv iets als een share "AllData" die alle disks samen toont?
dus je disk 1 , disk 2, disk 3 enz
wel onder die "AllData" maak je aan "media" en dan
- movies
- series
- yadis

zoals je nu hebt staan
vervolgens bepaal je je splitlevel niveau waardoor de films over de verschillende disks geplaatst worden
yadis echter plaats je dus onder
"AllData dan je media\Yadis
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedi dec 06, 2011 7:18 am

Als het niet lukt, let me know
en dan start ik morgen unraid eens op en yadis op de pc ook en geef je beide instellingen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedi dec 06, 2011 7:35 am

Stijn schreef:
Als het niet lukt, let me know
en dan start ik morgen unraid eens op en yadis op de pc ook en geef je beide instellingen Wink

Ik heb gisterenavond het probleem nog opgelost. Yadis gaf blijkbaar een verkeerd pad op naar de filmmappen. Alles werkt weer naar behoren. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimedi dec 06, 2011 8:00 am

sam schreef:
Stijn schreef:
Als het niet lukt, let me know
en dan start ik morgen unraid eens op en yadis op de pc ook en geef je beide instellingen Wink

Ik heb gisterenavond het probleem nog opgelost. Yadis gaf blijkbaar een verkeerd pad op naar de filmmappen. Alles werkt weer naar behoren. Very Happy

owkey Smile goed Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimevr jan 20, 2012 1:11 pm

Hoe bevalt unraid jou nu?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimevr jan 20, 2012 1:23 pm

Stijn schreef:
Hoe bevalt unraid jou nu?

Ik ben er wel tevreden van. Het doet wat het moet doen voor mij. Het enige wat een beetje tegenvalt is de snelheid voor het kopiëren.

Ik ben onlangs op de website van Freenas toegekomen en dat zag er precies ook wel nog interessant uit. Ik zie er mij wel tegenop om, eventueel, alles opnieuw te doen.

Eigenlijk is er maar 1 reden waarom ik ooit zou overstappen naar iets anders en dat is de snelheid. Anderzijds, het is nu ook niet dat het mij enorm stoort. Als de laptop 's nachts opstaat voor SabNZB+ dan zet ik de bestanden die op de server mogen over op dat moment. Dus ja, echt veel last heb ik er niet van.

De lay-out van die beta zag er wel aangenamer uit dan die van de 4.7.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimevr jan 20, 2012 1:25 pm

Als je nu al sabnzb gebruikt waarom laat je unraid dit niet doen dan? hoef je niks meer over te zetten.... dit icm een cache disk

ik overweeg dit trouwens ook
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimevr jan 20, 2012 1:34 pm

Stijn schreef:
Als je nu al sabnzb gebruikt waarom laat je unraid dit niet doen dan? hoef je niks meer over te zetten.... dit icm een cache disk

ik overweeg dit trouwens ook

Daaraan heb ik ook al zitten denken. Ik heb hier nog een hdd van 500GB uit een oude pc. Hoe zit het dan echter, wanneer je een download wil bewerken (bvb verwijderen van menu's, subs enzo)? De software daarvoor staat op mijn laptop en ik heb al gemerkt dat, wanneer ik een film (die op mijn externe hdd staat) wil bewerken en de film niet op mijn laptop staat, dat het toch af en toe fout durft te lopen (verbinding die bvb even wegvalt enzo, waardoor DVDFab een error geeft).

Terug naar boven Ga naar beneden
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimevr jan 20, 2012 6:33 pm

sam schreef:
Stijn schreef:
Hoe bevalt unraid jou nu?

Ik ben er wel tevreden van. Het doet wat het moet doen voor mij. Het enige wat een beetje tegenvalt is de snelheid voor het kopiëren.

Ik ben onlangs op de website van Freenas toegekomen en dat zag er precies ook wel nog interessant uit. Ik zie er mij wel tegenop om, eventueel, alles opnieuw te doen.

Eigenlijk is er maar 1 reden waarom ik ooit zou overstappen naar iets anders en dat is de snelheid. Anderzijds, het is nu ook niet dat het mij enorm stoort. Als de laptop 's nachts opstaat voor SabNZB+ dan zet ik de bestanden die op de server mogen over op dat moment. Dus ja, echt veel last heb ik er niet van.

De lay-out van die beta zag er wel aangenamer uit dan die van de 4.7.

Probleem is dat er aan alle systemen iets schort waardoor het moeilijk is te beslissen wat nu uiteindelijk het juiste systeem is voor je NAS

Unraid: gemakkelijk te instaleren van een USB-stick, veel ondersteuning en addons, ideaal voor home server van het type write-once-read-many! Nadeel trage write speeds,gedeeltelijk op te vangen met een cache disk! (betalend)
Freenas Keuze uit de 0.7 (oudere versie met vele addons) en de nieuwe herschreven 8.0. Heeft oa ook ZFS maar snelheden vielen enorm tegen! (gratis)
ZFS: Keuze uit verschillende distros oa Solaris 11, Open Indiana, Nexenta,ea... snel,qua redundancy state-of-the-art, addons moet je zelf uw plan trekken! Veel mogelijkheden maar eerder voor professionele doeleinden. Redelijk beperkt in hardware keuze! (gratis)

Nu voor-en nadelen zijn veel meer dan dat alleen! Heb ze alle 3 getest, ik ben zeer tevreden over ZFS alhoewel alles nog steeds in testfase zit en hier en daar nog wat problemen moet oplossen. Maar qua snelheid zit er weinig verschil tussen Freenas (raidz-zfs, je kunt ook gewone raid-5 gebruiken,of hardware raid) en Unraid.
Dus echt overstappen van Unraid naar Freenas zou ik niet doen!

gr33tz
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitimeza jan 21, 2012 7:32 am

sam schreef:
Stijn schreef:
Als je nu al sabnzb gebruikt waarom laat je unraid dit niet doen dan? hoef je niks meer over te zetten.... dit icm een cache disk

ik overweeg dit trouwens ook

Daaraan heb ik ook al zitten denken. Ik heb hier nog een hdd van 500GB uit een oude pc. Hoe zit het dan echter, wanneer je een download wil bewerken (bvb verwijderen van menu's, subs enzo)? De software daarvoor staat op mijn laptop en ik heb al gemerkt dat, wanneer ik een film (die op mijn externe hdd staat) wil bewerken en de film niet op mijn laptop staat, dat het toch af en toe fout durft te lopen (verbinding die bvb even wegvalt enzo, waardoor DVDFab een error geeft).


Hoezo verwijderen van menus enzo?
Dan download je toch gewoon de dvds ZONDER menu, staat er altijd heel goed bij "met of zonder menus, extras enz"
Niet elke film bewerk je toch?
En heb je dan toevallig toch nog ene, zet die dan eerst over naar je pc (dvd overzetten toch wel snel via unraid) , bewerk hem, en dan terugzetten

Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Sam's server in the making - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 6 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sam's server in the making
Terug naar boven 
Pagina 6 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server
» Steven's Server
» Stijn's server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: