Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Dé Vlaamse plek voor uw HT en Filmkennis !
 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Om jullie beter te kunnen dienen is het forum verhuisd naar Home-theater.be Groeten en tot daar! De beheerder en mods.

 

 Sam's server in the making

Ga naar beneden 
+4
Stijn
johan d
Sphinkx
sam
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 07, 2011 11:59 am

Jaja, alles is besteld! cheers

Ik ga er mij zelf aan wagen om het in elkaar te steken. Indien ik hulp nodig heb, horen jullie het hier wel :p Wink

@Sphinkx: Heb je die 2de Unraid licentie al verkocht ondertussen? Indien neen, dan wil ik hem overnemen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 07, 2011 12:04 pm

Nope. Heb die nog niet verkocht...

Dus eens je installatie gedaan is zou ik het serie nummer van je USB stick nodig hebben. Op basis daarvan kan ik die 2de licentie aanvragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 07, 2011 12:23 pm

Super! Je roept maar als je hulp nodig hebt...
Alles opt gemak installeren Wink en noteer ook de S/N van je hdd's , das makkelijk voor achteraf als je unraid installeert.
Vergeet ook koelpasta niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 07, 2011 3:29 pm

Die koelpasta, waarvoor heb ik die nodig?

Hoe groot moet die USB stick zijn? Dan zoek ik thuis naar eentje die ik daarvoor kan missen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 07, 2011 3:44 pm

koelpasta tussen je processor en je koeler
The unRAID Server OS is designed to be installed on, and boot from a USB Flash storage device, 128MB or larger. Use a good quality Flash such as:

Lexar Firefly
SanDisk Cruzer Micro
Sony Micro Vault Tiny
And many more listed in the Hardware Compatibility#USB Flash Drives section
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 07, 2011 9:29 pm

Sphinkx schreef:
Nope. Heb die nog niet verkocht...

Dus eens je installatie gedaan is zou ik het serie nummer van je USB stick nodig hebben. Op basis daarvan kan ik die 2de licentie aanvragen.

Super! Ik probeer je asap te contacteren Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 15, 2011 11:33 am

Gisteren een mailtje gekregen dat alles verzonden is! cheers

Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 15, 2011 11:36 am

Leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 15, 2011 11:37 am

@ Stijn: Hoe lang heb jij moeten wachten op je levering?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 15, 2011 11:38 am

3 dagen ofzo..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedo sep 15, 2011 11:38 am

Azerty is normaal een dag. Dus morgen zal je het binnen krijgen. Opgelet! Die leveren ook op een zaterdag... Op een maandag leveren ze dan weer niet volgens mij...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimevr sep 16, 2011 11:50 am

Sphinkx schreef:
Azerty is normaal een dag. Dus morgen zal je het binnen krijgen. Opgelet! Die leveren ook op een zaterdag... Op een maandag leveren ze dan weer niet volgens mij...

Ik kwam gisterenavond thuis en er stond een grote doos voor de deur! bounce cheers

Jammer genoeg heb ik dit weekend niet veel tijd Sad Ik probeer hem dit weekend toch ineen te steken, uiterlijk begin volgende week.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimevr sep 16, 2011 11:52 am

Super! In elkaar steken zal normaal gezien niet zolang duren. Maar je hebt tijd. Best je niet op te jagen en het op je gemak te doen. Zeker omdat het je eerste keer is Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimevr sep 16, 2011 11:59 am

yes Smile
gewoon op het gemak idd Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedi sep 20, 2011 12:21 pm

en al iets in elkaar geprutst? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimedi sep 20, 2011 5:10 pm

Stijn schreef:
en al iets in elkaar geprutst? Smile

Ik ben er momenteel aan bezig Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 6:11 am

Alles is aangesloten! Smile Al bij al was het nog een easy jobke. Het lastigste was eigenlijk de kleine ruimte in een behuizing en alle draden die in de weg zitten.

De software van het moederbord moet wel nog geïnstalleerd worden, maar dat is iets voor vanavond.

Ik heb wel nog enkele problemen Embarassed Mijn harde schijven starten precies niet op en het indicatielampje van mijn harde schijven werkt ook niet (het een heeft natuurlijk met het ander te maken). Is het logisch dat mijn harde schijven niet opstarten (ik hoor ze in ieder geval niet in werking treden), zolang de software van het moederbord niet geïnstalleerd is?

Bij mijn behuizing zat geen ventilator. Momenteel heb ik enkel een ventilator op de voeding en op het moederbord. Is het aan te raden voor nog een extra ventilator te plaatsen, of is dit niet echt nodig voor een server?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 6:28 am

Software moederbord???????????? Jij moet helemaal geen software van je moederbord installeren...
Hoe ga je dat trouwens doen? er zit geen drive in je server en er is geen OS op je hdd
Je harde schijven starten niet op... -> is je voeding harde schijven aangesloten?

Ventilators: ventilator op je moederbord? je bedoelt waarschijnlijk op je processor en niet je moederbord...

Ventilator in je behuizing? Die heb ik ook niet hoor, de enige ventilator die ik meer heb is aan de 4in 3 cage waar mn hdd's in komen
Dat is wel wenselijk
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 6:46 am

Extra ventilator is idd niet nodig. Zeker niet voor een server. In mijn 4 in 3 module komt ook wel een ventilator bij. Wat wel goed is want anders zullen je HD'n te warm worden. Op begin was die bij mij niet aangesloten en bij intensief gebruik liep de temp wel op tot 40 graden. Nu blijft die zonder probleem rond de 30 graden bij intensief gebruik.

Software voor moederbord moet idd niet geinstalleerd worden. Checken of alle kabels goed zijn aangesloten. Check ook of je moederbord power krijgt. Kan je checken of er van je voeding een kabel gaat naar je voeding. Het is goed mogelijk dat dit er zelfs 2 gaan moeten zijn...

Je zal pas je hard schijven horen als er iets opgeschreven word. Beste test is gewoon je PC booten. Als er iets niet goed is aangesloten zal je enkel tonen horen. In je handleiding kan je dan opzoeken wat het probleem is...

Als PC gewoon opstart zal er de melding komen dat er geen software is geinstalleerd. Dan moet je gewoon rebooten en naar je Bios gaan. Dat is meestal op je delete knop duwen bij het booten. In je bios moet je dan instellen dat je als first boot device USB wil. Op je USB poort zal je dan je stick steken met unraid op. Als je dan reboot zal je dan in unraid moeten komen en de handleiding volgen die je op hun site vind.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
BuDDHa

BuDDHa


Aantal berichten : 1085
Registratiedatum : 05-11-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Kortrijk

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 6:54 am

En als er rook uit komt...Stoppen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 6:55 am

Sphinkx schreef:


Software voor moederbord moet idd niet geinstalleerd worden. Checken of alle kabels goed zijn aangesloten. Check ook of je moederbord power krijgt. Kan je checken of er van je voeding een kabel gaat naar je voeding moederbord. Het is goed mogelijk dat dit er zelfs 2 gaan moeten zijn...

Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 6:59 am

Stijn schreef:
Sphinkx schreef:


Software voor moederbord moet idd niet geinstalleerd worden. Checken of alle kabels goed zijn aangesloten. Check ook of je moederbord power krijgt. Kan je checken of er van je voeding een kabel gaat naar je voeding moederbord. Het is goed mogelijk dat dit er zelfs 2 gaan moeten zijn...



Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
sam




Aantal berichten : 321
Registratiedatum : 22-06-11
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aalst

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 11:35 am

Stijn schreef:
Software moederbord???????????? Jij moet helemaal geen software van je moederbord installeren...
Hoe ga je dat trouwens doen? er zit geen drive in je server en er is geen OS op je hdd
Je harde schijven starten niet op... -> is je voeding harde schijven aangesloten?
Bij het moederbord zat een CD rom en ik vermoedde dat ik die nog moest installeren. Ik had mij ook al afgevraagd hoe ik dit zou moeten doen, aangezien ik geen drive heb. Dus van die CD rom hoef ik mij niets aan te trekken blijkbaar.

Ik vermoed dat alles goed aangesloten is voor de harde schijven. Ik heb een SATA kabel die van de harde schijf naar het moederbord gaat en ik heb een kabel die van de voeding naar de harde schijf gaat (aangesloten op de connector naast diegene waar je de SATA kabel aansluit).

Stijn schreef:
Ventilators: ventilator op je moederbord? je bedoelt waarschijnlijk op je processor en niet je moederbord...
Idd, dat bedoelde ik eigenlijk (ik zag het als 1 geheel, vandaar)


Stijn schreef:
Ventilator in je behuizing? Die heb ik ook niet hoor, de enige ventilator die ik meer heb is aan de 4in 3 cage waar mn hdd's in komen
Dat is wel wenselijk

Ik meende mij te herinneren dat er bij jouw behuizing een ventilator meegeleverd was en dat die ook aangesloten was (of ik zou slecht naar de foto's van jouw server moeten gekeken hebben).

Sphinx schreef:
Check ook of je moederbord power krijgt. Kan je checken of er van je voeding een kabel gaat naar je voeding. Het is goed mogelijk dat dit er zelfs 2 gaan moeten zijn...


Mijn moederbord krijgt stroom (er brand een lampje op mijn moederbord en de ventitalor van de processor draait ook). Op mijn moederbord heb ik een 24 polige (moederbord) en een 4 polige stekker (processor) aangesloten.

Sphinx schreef:
Je zal pas je hard schijven horen als er iets opgeschreven word. Beste test is gewoon je PC booten. Als er iets niet goed is aangesloten zal je enkel tonen horen. In je handleiding kan je dan opzoeken wat het probleem is...
Als ik de server opstart, hoor ik in ieder geval niets van tonen. Misschien zijn ze dan toch goed aangesloten, maar is het enkel het lampje van de harde schijven die niets aangeeft. Of brandt dit ook enkel als er naar de harde schijf geschreven wordt? Ik dacht toch dat, wanneer je een pc (of in dit geval een server) opstart, er op zijn minst een indicatie moest zijn van de harde schijven.

Sphinx schreef:
Als PC gewoon opstart zal er de melding komen dat er geen software is geinstalleerd. Dan moet je gewoon rebooten en naar je Bios gaan. Dat is meestal op je delete knop duwen bij het booten. In je bios moet je dan instellen dat je als first boot device USB wil. Op je USB poort zal je dan je stick steken met unraid op. Als je dan reboot zal je dan in unraid moeten komen en de handleiding volgen die je op hun site vind.

Hmm, misschien moet ik dan gewoon die Unraid installeren en zal dan blijken dat alles toch perfect aangesloten is :s

@Sphinx: wanneer zou het voor jou passen om die 2de licentie te komen halen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stijn
Admin
Stijn


Aantal berichten : 6574
Registratiedatum : 03-11-10

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 1:11 pm

het ziet er inderdaad naar uit dat alles gewoon goed geinstalleerd is!
en nee geen cdrom installeren
is niet nodig

unraid op usb, en gaan met die banaan

bij eerste opstart hang je er een scherm aan, druk op toets om in je bios te gaan, verander je opstart naar usb en wacht af
als em goe opstart
plug je scherm af, ga je naar je pc, en surf je naar je server Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://htff.actieforum.com
Sphinkx




Aantal berichten : 1642
Registratiedatum : 03-11-10
Leeftijd : 45

Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitimewo sep 21, 2011 2:12 pm

sam schreef:

Sphinx schreef:
Als PC gewoon opstart zal er de melding komen dat er geen software is geinstalleerd. Dan moet je gewoon rebooten en naar je Bios gaan. Dat is meestal op je delete knop duwen bij het booten. In je bios moet je dan instellen dat je als first boot device USB wil. Op je USB poort zal je dan je stick steken met unraid op. Als je dan reboot zal je dan in unraid moeten komen en de handleiding volgen die je op hun site vind.

Hmm, misschien moet ik dan gewoon die Unraid installeren en zal dan blijken dat alles toch perfect aangesloten is :s

@Sphinx: wanneer zou het voor jou passen om die 2de licentie te komen halen?

Komen halen hoeft zelfs niet. Dl eerst unraid en plaats het op je USB stick. Boot daarna je pc met unraid en doorga de nodige stappen. Dan kan je in de menu kijken wat je serial is van je USB stick.

Die serial bezorg je mij dan en dan moet ik een mail sturen naar unraid met die key. Zij sturen mij dan een mail met een klein bestandje. Dit bestandje zet je op je key en je hebt de full licence.

Natuurlijk mag je gerust eens langs komen bij mij. Maar ik moet sowieso wachten op hun antwoord voor die file. Dat kan wel enkele uren duren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Sphinkx
Gesponsorde inhoud





Sam's server in the making - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sam's server in the making   Sam's server in the making - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sam's server in the making
Terug naar boven 
Pagina 3 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» NAS, Drobo, of Server
» Sphinkx's Server
» BuDDHa's Server
» Steven's Server
» Stijn's server

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Hardware :: Opslagapparatuur (Server, NAS, Drobo, PC,...)-
Ga naar: